110 vuotta vanha projekti!

Mulla olisi sellainen mummun mummun häälahjaksi saama vanha arkku kunnostettava :) Mistähän sen kanssa pitäisi alottaa?
Putsaus, mitäs seuraavaksi? Maalipinta on tosi pahassa kunnossa, mutta tokihan sen kuuluukin kun on jo niin vanha arkku.

Help! :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlanka:
Vautsi! Voisikohan sen ensin hioa ja sit maalikaupassa kysyä neuvoa, et kannattaisko maalata, lakata vai mitä tehdä. Tulisi varmasti upea jos sen saisi kunnostettua ja olisi taatusti tunnearvoa.
Toi maalikauppa voisi olla hyvä idea :) kun ei kai siihen ihan mitä tahansa voi laittaa. Sisältä päinkin se pitäisi käsitellä jollain tavalla.

vieras
Joku kiva sävy tikkurilan vanhanajan värikartasta. Voin sanoa et maalinpoisto on tuskaa :D Viime kesänä poistin vanhasta keinutuolista mustaa maalia 4 viikkoa, maalinpoistoaineella, kuumailmapuhaltimella ja hiomalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joku kiva sävy tikkurilan vanhanajan värikartasta. Voin sanoa et maalinpoisto on tuskaa :D Viime kesänä poistin vanhasta keinutuolista mustaa maalia 4 viikkoa, maalinpoistoaineella, kuumailmapuhaltimella ja hiomalla.
Kääk :D noh, mullahan ei oo kun aikaa :D

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kääk :D noh, mullahan ei oo kun aikaa :D
Toivottavasti siinä ei oo ku yks kerros maalia :D Keinutuolis oli ensin mustaa öljymaalia ja sen alla valkoista jotain 40-luvun aikaista maalia ja sen alla lakka :D Jos mä olisin sen vain maalannut uudestaan niin ei olis maaliläikät siellä täällä haitannut. Mut kun mä halusin petsata.....

|O |O |O
mä oon koko päivän hionu tota maalia ja raapinu sitä, silti vielä törkeesti hommaa jäljellä.

Millä pirulla se loppu irtoo? Haittaako jos sinne jää alle vähän maalia, kun mä joka tapauksessa sen aion maalata uudelleen?

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
|O |O |O
mä oon koko päivän hionu tota maalia ja raapinu sitä, silti vielä törkeesti hommaa jäljellä.

Millä pirulla se loppu irtoo? Haittaako jos sinne jää alle vähän maalia, kun mä joka tapauksessa sen aion maalata uudelleen?
Tärkeintä on vaan se hilseilevä vanha maali saatava pois ei haittaa jos sitä piukassa olevaa jää kun ei se näy etenkin jos pari kertaa maalaa uudella.
Ammattimaalarit, korjatkaa jos olen väärässä..

Yhteistyössä