11 vuotinen oppivelvollisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karhuäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

karhuäiti

Vieras
Mun pojalla on oppimisviivästymä jonka vuoksi hänellä on 11 vuotinen oppivelvollisuus.
Eli hän käy 2 vuotisen eskarin Ja nyt mua huolettaa kun muut eskarit lähtee ekaluokalle ja mun poika jää eskariin että aletaanko sitä kiusaamaan.
Eskari toimii koululla ja eskarit ja ekaluokkalaiset tekee joskus yhdessä asioita ja tehtäviä.
Kerrottakoon vielä sen verran että poika ei mene tähän kyseiseen kouluun sitten kun kouluun menoaika on vaan pääsee pienikokoiseen luokkaan(5-7 oppilasta luokassa) toiseen kouluun.
Onkos muita äitejä joiden lapsella on samankaltainen tilanne? miten teillä on mennyt?

Pojallamme on myös 11 vuotinen oppivelvollisuus, mutta se alkoi jo 5-vuotiaana. Eli hän menee nyt kouluun ihan normaalisti oman ikäluokkansa kanssa. Ensimmäinen vuosi "eskaria" oli oikeastaan ihan normaalia päiväkodin arkea, poika opetteli istumaan paikallaan, käyttämään kynää jne. Nyt toisena vuotena on vasta ollut ns. eskaria tehtävineen.
Pojallamme on dysfasia ja tarkkavaisuuden häiriöitä yhdistettynä motoriikan ongelmiin.
Tulevasta koulusta emme vielä tiedä, koska erityiskoulupaikat päätetään vasta huhtikuussa, mutta olemme hakeneet paikkaa dysfasia luokalle. Jos poika pääsee tuohon kouluun, hän luultavimmin käy sitä sitten yhdeksänteen asti ja pääsee koulusta samaan aikaan kuin ikätoverit.

Yhteistyössä