11-hoidot

Hei kaikille,

Olisiko mahdollisuuksia päästä mukaan? Olen ensikertalainen foorumeilla, yritystä takana reilut 2 ½ vuotta sisältäen mm. kolme tuloksetonta inssiä.

Mitään erityistä syytä ei ole meillä löytynyt, mutta monenlaisia cocktaileja olen silti jo päässyt kokeilemaan. :rolleyes:

Nyt on suunnitteilla ensimmäinen IVF viikolle 7, joten keskusteluapu saattaisi tulla tarpeeseen. Hoitopaikkana meillä TAYS.
 
******************11- hoidot**********************

Michele...................pas....... ........................joulukuu 10
batinka ..................1. icsi:n 1. pas.............viikko 1
Kaz.........................1. icsi:n 1. pas..............tammikuu
Smirg......................1. ivf:n 1. pas...............tammikuu
Mizze77...................1.ivf......... ....................tammikuu
Peppi1981...............2.icsi:n 2. pas...............tammikuu
Mörkötys.................1. ivf/icsin 1.pas............tammikuu
SaaraX....................3.ivf:n 2.pas.................tammikuu
AdAstra...................1.ivf/icsi lyhyt...............tammikuu
sarina13..................2. ivf............................tammikuu
MiukuMau...............2.icsi lyhyt....................tammi-helmi
syssy.....................3.ICSI PAS.....................alkuvuosi
Janttu-85.................2.ivf/icsi lyhyt................vk 4
MT79......................2. icsi lyhyt....................vk 5
Hanskis...................1. Icsi............................vk 5
Jenna-76.................3.icsi............... ..............vk 6
Mansikkatyttö..........2. icsi :n pas..................vk 6-7
Katjuska-79.............1. Ivf.............................vk 7
NormaJeane............1.ivf..............................vk 7
Toivelintu................1. ivf/Icsi.......................vk 8
Barbapörrö13..........3.IVF/ICSI....................helmi-maalis
Heidh......................3. icsi:n pas.................maaliskuu

Milli81.....................2.ivf....... .....................vk 9
HalleB.....................2. Icsi..........................vk 14
Susirouva................1.ivf.......... ....................toukokuu
Mequ......................1.ivf......... .....................toukokuu

 
Tervetuloa NormaJeane!
Lisäsin sinut listalle.

Täällähän alkaa olla ihan mukavasti porukkaa. Toivotaan että uusi vuosi tuo tähän ketjuun todella pitkän plussalistan. Paljon on porukkaan tositoimissa jo tammikuun aikana. Tsemppiä kaikille!
 
Nyt olen minäkin sitten ihan oikeasti menossa niihin 2011 vuoden hoitoihin, eli tänään hcg 3.7, selvä nega siis. Odotellaan tässä tätiä kylään, jotta päästäisiin aloittamaan IVF tai ICSI pitkän kaavan mukaan. Ihme kyllä, en ole erityisen pettynyt. Kroppansa tuntee kai jo niin hyvin, että osasin odottaa negaa etukäteen. Ja siirretyt alkiothan olivat tosiaankin fragmentoituneita. Osaako joku päivittää noita tietojani? Yritin, mutta en onnistunut. Kiitokset avusta. Seuraava IVF tai ICSI osuisi siis ilmeisesti tammi/helmikuulle... Nyt siis voimia keräilemään.
 
Hei, tänne hyppäisin mukaan minäkin... : / Toisen ICSIn viimeinen PAS päättyi negaan jouluaattona, nyt kp3 ja vielä yksi ICSI olisi tarkoitus tehdä. Alunperin puhuttiin lääkärin kanssa, että tämä olisi taukokierto, mutta pää hajoaa jos pitää odottaa vielä 7vkoa ennenkuin mihinkään ryhdytään. Kaksi edellistä ICSIä tehty lyhyellä kaavalla, nyt kokeillaan pitkää. Soittelen klinikalle ensi viikolla, jos kaikki menisi hyvin niin tammikuun puolivälissä alkaisi hormonihoito ja helmikuussa olisi sitten varsinainen ICSI.

Uskoa ei enää ole, kun 8 alkionsiirtoa kahdellatoista alkiolla on jo takana, alkiot hyviä, limakalvo hyvä, kaikki hyvin ja yhden yhtä plussaa ei ole tullut. :'( Mulla kuitenkin takana yksi onnistunut inseminaatio ja kotona siitä ihana pieni tyttö. Saapa nähdä jääkö hän ainokaiseksi.
 
Lady_Gigi: Onko teillä kaikki testit tehty? Kannattaisi vielä ennen kolmatta hoitoa, etenkin jos se on teidän viimeinen... Olette varmasti odottaneet raskautta jo niin kauan, että pari kuukautta lisää ei tunnu loppujen lopuksi missään, vaikka nyt siltä tuntuisi.

Meillä tehtiin nyt epäonnistuneen kolmannen ICSI:n jälkeen ennen hoidon ainoaa PAS:ia siittiöiden fragmentaatiotesti, kromosomit katsottiin molemmilta, minulta katsottiin veren hyytymistekijät, vasta-aineet ja TSH + maitorauhashormoni. Kävikin niin, että hieman koholla oleva TSH-hormoni havaittiin vasta nyt! Sain kilpirauhaslääkityksen. Muuta ongelmaa ei löytynyt (onneksi ei löytynyt kromosomeista mitään hälyttävää, niille kun ei voisi tehdä yhtään mitään..) Nyt toivotaan, että meillä on vain ollut hirvittävän huono tuuri ja että kilpparilääkityksellä olisi vaikutusta.
 
******************11- hoidot**********************

Michele...................Icsi.... ?...........................tammi-helmi
batinka ..................1. icsi:n 1. pas................viikko 1
Kaz.........................1. icsi:n 1. pas...............tammikuu
Smirg......................1. ivf:n 1. pas................tammikuu
Mizze77...................1.ivf......... ....................tammikuu
Peppi1981...............2.icsi:n 2. pas................tammikuu
Mörkötys.................1. ivf/icsin 1.pas............tammikuu
SaaraX....................3.ivf:n 2.pas..................tammikuu
AdAstra...................1.ivf/icsi lyhyt................tammikuu
sarina13..................2. ivf.............................tammikuu
MiukuMau...............2.icsi lyhyt.....................tammi-helmi
Lady_Gigi................3.icsi pitkä....................tammi-helmi
syssy.....................3.ICSI PAS......................alkuvuosi
Janttu-85.................2.ivf/icsi lyhyt................vk 4 Mansikkatyttö..........2. icsi :n pas..................vk 4-5
MT79......................2. icsi lyhyt....................vk 5
Hanskis...................1. Icsi............................vk 5
Jenna-76.................3.icsi............... .............vk 6
Katjuska-79.............1. Ivf.............................vk 7
NormaJeane............1.ivf............. .................vk 7
Toivelintu................1. ivf/Icsi........................vk 8
Barbapörrö13..........3.IVF/ICSI......................helmi-maalis
Heidh......................3. icsi:n pas...................maaliskuu
Milli81.....................2.ivf....... .......................vk 9
HalleB.....................2. Icsi............................vk 14
Susirouva................1.ivf.......... ....................toukokuu
Mequ......................1.ivf......... .....................toukokuu
 
Viimeksi muokattu:
syssy, kiitos vinkistä. Täytyykin vielä kysäistä testeistä lääkäriltä. Multa otettiin uusiksi viime vuonna kilppariarvot, normaalit. Tuota maitorauhashormonin testausta ehdotti myös yksi kaverini, jotenkin en vaan usko sitä kun ei ole mitään rintojen vuotoa eikä myöskään kuukautishäiriöitä. Mutta kysynpä kun soitan.
 
kaz
******************11- hoidot**********************


batinka .................1. icsi 1. pas...................viikko 1
Smirg....................1. ivf 1. pas....................tammikuu
Mizze77.................1. ivf..............................tammikuu
Peppi1981..............2. icsi 2. pas...................tammikuu
Mörkötys................1. ivf/icsi 1.pas...............tammikuu
SaaraX..................3. ivf 2.pas.....................tammikuu
AdAstra.................1. ivf/icsi……..lyhyt..........tammikuu
sarina13................2. ivf..............................tammikuu
MiukuMau..............2. icsi………...lyhyt...........tammi-helmi
Lady_Gigi...............3. icsi………...pitkä..........tammi-helmi
Michele......................icsi....?......................tammi-helmi
kaz........................1. icsi 1. pas..................tammi-helmi
syssy.....................3. icsi pas......................alkuvuosi
Janttu-85...............2. ivf/icsi……..lyhyt..........vk 4
Mansikkatyttö.........2. icsi pas......................vk 4-5
MT79....................2. icsi……….…lyhyt..........vk 5
Hanskis.................1. icsi.............................vk 5
Jenna-76...............3. icsi.............................vk 6
Katjuska-79...........1. ivf...............................vk 7
NormaJeane..........1. ivf...............................vk 7
Toivelintu..............1. ivf/icsi.........................vk 8
Barbapörrö13........3. ivf/icsi.........................helmi-maalis
Heidh....................3. icsi pas.......................maaliskuu
Milli81...................2. ivf..............................vk 9
HalleB...................2. icsi.............................vk 14
Susirouva..............1. ivf..............................toukokuu
Mequ....................1. ivf..............................toukokuu
 
Viimeksi muokattu:
Hei syssy! Harmi että teillä ei ole hoidot onnistuneet vaikka niitä on jo jonkin verran tehty. Toivottavasti tuo kilpirauhaslääkitys auttaisi! Mielenkiinnosta kyselen, että kuinka paljon TSH-hormoni oli sinulla koholla? Itselläni se oli viime toukokuussa otetuissa verikokeissa muistaakseni noin 2,4. Tuolloin yksityisen klinikan lääkäri ei kiinnittänyt siihen mitään huomiota. Nyt julkisella lääkäri kuitenkin halusi testata uudellleen ennen hoitoa, koska hedelmöityshoidossa raja-arvot tiukat. Jostain luinkin, että raskautta yrittäessä olisi hyvä olla 1-2. Odottelen tuloksia verikokeesta.

Meillä tosin pääongelmana miehen siittiöt, mutta onhan se hyvä tuokin arvo katsoa, jos vaikka haittaisi alkion kiinnittymistä tms. Onko kellään muuten tietoa miksi tuo kilpparin vajaatoiminta saattaa vaikeuttaa vauvapuuhia?

Viimeisen lääkkeettömän kierron loppupuolta edellään, kp 23. Tuskin se tämäkään tuo toivottua tulosta, vaikka ajoitus taisi oviksen aikaan olla hyvä. Kuukauden päästä jo sumuttelemaan.

Kivaa että porukkaa on tullut lisää, tehdään vuodesta 2011 oikea onnistuneiden hoitojen vuosi!
 
Viimeksi muokattu:
Hei :xmas:
Onpas tänne tullut paljon uutta porukkaa. Pitää alkaa lueskeleen juttuja takapäin, että pääsee hieman kärryille missä mennään.
Itse Olen pitänyt pientä taukoa täältä ja touhuillut mökillä saaden ajatukset hyvin pois näistä asioista. Eilen pitikin alkaa jo kaiveleen papereita esiin ja onnekseni aloin: tästä kierrosta se sitten taas alkaa =) Kierron 23.pvä sattuu juuri oikeaan paikkaan ja kävin sitten tilaamassa puregon-piikit, että saan ne viellä ALE:sta; vain 1,50 tämän vuoden loppuun :LOL:
 
Heippa. Eipä täällä mitään kummempaa päivitettävää, ensi viikkoa odottelen ja sitten aloitan parin viikon Primolut-kuurin ja vuodon jälkeen sitten Puregonilla kohti tammikuun loppua. Hyviä välipäiviä ja uuden vuoden alkua kaikille!
 
toivelintu: Mulla TSH oli tasan 3. Lääkäri sanoi, että lapsettomuusasioissa saisi olla korkeintaan arvo 2,5 (kun "normaalielämän" yläraja on 4).

Sitä en tiedä, että miten koholla oleva arvo ihan varsinaisesti vaikuttaa raskautta estävästi. Sen verran olen kuitenkin lueskellut, että kilpirauhashormonin vaikutukset ihmisessä ovat hyvin moniulotteiset - sivuvaikutuksia on runsaasti ja ne saattavat poiketa yksilöittäin jonkin verran toisistaan. Ja sitten se, että jollakulla saattaa olla ihan ok kaikki, vaikka arvo olisi 8, toisella taas tuo arvo 3 voi saada aikaan jo vaikka mitä.
 
Viimeksi muokattu:
Batinka taitaa olla ensimmäinen tämän pinon piinailija. Miten muilla PAS:laisilla, onko muita heti alkukuusta piinailemaan pääsijöitä?
Sarina ja Mizze missä vaiheessa teidän hoidot ovat? Mizze mainitsi aiemmin, että pitkällä kaavalla, entä Sarina?
Lady_Gigin kanssa ollaan aika samoissa niin aikataulun, kuin hoidonkin suhteen. Mulla on varattuna 7.1. sumujen aloituskäynti. Silloin on menossa KP 13.
Uskon, että tämä hoito tulee olemaane rankin näistä kolmesta. Ensimmäinen meni "harjoitellessa" kun kaikki oli vielä uutta ja ihmeellistä. Toisessa ICSI:ssä kaikki oli jo tuttua eikä jännittänyt enää läheskään niin paljoa. Oli tavallaan jo rutiinia. Nyt kolmannella kerralla on jo ensinnäkin leipääntynyt pitkään matkaan hoitopaikkakunnalle, pitää matkustaa koko päivä ja olla töistä pois. Alkaa tympäistä olla jatkuvasti "toisten ronkittavana". Lisäksi tämä on nyt se viimeinen mahdollisuus, sen jälkeen saa heittää haaveet perheestä romukoppaan. Aikaisemmissa hoidoissa on ollut vielä jäljellä se lohduttava ajatus, että vielä on uusi mahdollisuus yrittää. Miten valmistaa itseään kohtaamaan se pettymyksen tunne ja samaan aikaan pitää yllä toivoa onnesta? Olenkohan mä valmis tähän ensinkään? Olisi kai helpompi vaan lykätä hoitoa, että se viimeinen oljenkorsi olisi vielä olemassa. Mutta toisaalta jos pettymys on kohdattava, niin sen tekee mieluummin nyt heti ja on sitten valmis miettimään elämän seuraavaa suuntaa.
Olen kertonut hoidoista yhdelle ystävälle, mutta hänen kanssaan olen niin harvoin tekemisissä, että tämä paikka on oikeastaan ainoa, jonne vuodatan tuntojani. Koittakaa jaksaa...
 
Jenna, niinhän se on. Tässä joutuu tekemään samalla surutyötä. Toisaalta on toivoa, toisaalta tietää, että se viimeinen hoito tulee joskus. :( Meistä useimmat kuitenkin saamme lapsen. Uskotaan siihen. Sovitaan, että tästä pinosta 100 % saa lapsen vuonna 11-12 :)
 
Heippa kaikille! Uusiakin tullut paljon sitten viime käynnin! Tervetuloa!

Tänään aloitin aamuni ottamalla yhden primolutin.. siitä se taas lähtee! Primolutia olis tarkoitus syödä tammikuun 10. pvään asti ja sitten piikkittelemään! Puregonit hain jo ennen joulua apteekista jotta sain ne tämän vuoden lääkekattoon vielä. Ja toivotaan että ensi vuonna ei tarvitsis ostaa yhtään piikkejä! ;)
 
Lady Gigi ja Jenna-76, meillä taitaa nyt olla samat aikataulut, sain eilen piikin down regulaation aloittamiseksi (teillä ilmeisesti sumut?), 13.1. alkaa sitten varsinainen hormonipiikitys. Ei tarvinnut odotella tätiä, kun mulla on kuulemma niin epäsäännöllinen kierto.

Tämä olis tosiaan 3. IVF/ICSI, vielä en tiedä kumpi tulossa. Aika paljon on nyt paineita, että tällä kertaa onnistaisi... En tiedä, kuinka kauan muuten jaksellaan hoitoja jatkaa. Lääkäri muuten totesi eilen, että alkioiden huonolaatuisuus olisi johtunut liian alhaisesta hormonilääkityksestä viime IVF:ssä. Tämä helpotti mieltä, koska olin olettanut, että meikäläisen munasolut ovat PCO:n takia automaattisesti "roskakamaa"... Ehkä syynä niihin fragmentteihin onkin siis ollut väärä lääkitys??? Onko teillä muilla ollut samanlaisia kokemuksia?
 
Mulla on myös piikki, Procren vai mikä sen nimi on. Ensimmäistä kertaa käytän, kun aiemmat ICSIt on olleet lyhyellä kaavalla. Vähän jännittää millaiset oireet sieltä puskee.

Valitettavasti en osaa kommentoida alkioden laatuun... :/ Hyvähän se kuitenkin on, jos lääkärillä on tarjota jotain uutta edes vähän!? Mulla kans on jo hieman kärsimätön/pelokas/turhautunut olo, jollei tämän hoidon tuoresiirrostakaan edes YRITÄ kukaan kiinnittyä. Mun lääkäri sanoi, että pitkällä kaavalla yleensä tuoresiirrossa on vähän paremmat mahdollisuudet onnistua kuin lyhyen kaavan tuoresiirrossa, mutta lyhyellä kaavalla saadut alkiot kestää pakastusta paremmin ja PASit onnistuu useammin. Tiedä häntä. On tässä jo muutenkin menty kaikkia todennäköisyyksiä vastaan, huonommassa mielessä valitettavasti. Jospa viimein saisi yllättyä iloisesti. :p

Pääsispä jo toimiin! Vielä kaksi viikkoa ekaan pistokseen, siihen sammutukseen.
 
Eilen aloitin terolutit, toivottavasti vuoto alkaisi jo ens viikolla, niin pääsis sitten pistelemäänkin. Näin lomalla on jotenkin liikaa aikaa miettiä tulevaa...
Me ollaan kerrottu lapsettomuudesta ja hoidoista aika avoimesti kavereille ja sukulaisille. Aluksi ei, mutta näin neljän vuoden jälkeen ei mun mielestä ole mitään syytä salatakaan. Ja se helpottaa, kun ei tarvi valehdella asiasta.
 
AdAstra, mä oon kans ollut aika avoimena näistä hoidoista kavereille. Oon kertonut muutamalle työkaverille, kun on tullut aiheesta puhetta. Yksi kertoi lapsenlapsensa olevan PAS:sta alkunsa saanut, niin siinä oli luonnollista kertoa, että ollaan kans hoidoissa. Toinen työkaveri (vanhempi nainen) kyselin eikö mulla oo vauvakuumetta, kun yks töissä kulkee masu pystyssä, niin kerroin että kyllä on kova kuume mutta ollaan lapsettomuushoidoissa. Hän vielä seuraavana päivänä pyyteli anteeksi, jos oli jotenkin loukannut tietämättömyyttään, mutta sanoin että nou hätä, eihän näitä voi ikinä arvata. Ja kavereille oon tosiaan kertonut läheisimmille, niin tietävät missä mennään. Kaikki on suhtautuneet tosi ihanasti, ja oon yllättynyt, miten monella muullakin pariskunnalla näitä ongelmia onkaan.
 
Moikka :wave:
Siirtyisin nyt joululomailun jälkeen tänne puolelle tuolta kympin hoidoista. Täällä näkyykin olevan aika paljon tuttuja.
Meillä edessä siis 1. ivf:n 1. pas näillä näkymin viikolla 5-6. Tuoresiirrosta tuli kemiallinen ja pakkasessa odottaa 5 blastoa.
Onko jollakulla kokemusta pakkasblastojen siirrosta: monentenako päivänä ovisplussasta siirto yleensä tehdään?

Toivotaan meille kaikille oikein onnekasta uutta vuotta! ;)
 

Yhteistyössä