11/08 masunkasvattajien murut *marraskuussa*

heissulivei! huh,olipa taas rankka ilta ja aamupäivä takana kun tuo poika ei rinnasta irtoo sitten niin millään... viime yönä onneks kaks kertaa vaaan heräs,eka "söi" puoltoista tuntia (en tajua mitä se vaa ähräilee ja sammuilee...) ja toisella kerralla sitten vaan nukahti viereen eikä syönyt. aamusta tuli miehen vanhemmat kylään ja silloin sitten oli hereillä ja söi lähes koko ajan. hitto että alkaa menemään hermot kun en pääse tekemään mitään...huoh..
no nyt on tunnin nukkunut,siittä kaikki ilo irti!! :kieh: tässä kuva kuuden vuorokauden ikäisenä eli eilen.

pakko tulla kertoon yks juttu, kun pisti naurattaan...(4veen viisauksia)
Vauvan kun laitoin verannalle nukkuun tunti sitten, niin siitä saakka oon mennyt esikoisen kanssa piilosta ja tavaranpiilotusta ja mitä se nyt on keksinytkin...aattelin että täytyyhän nyt senkin kanssa hetki leikkiä. Siinä samalla kun laskin (olin etsijä) niin tein jauhelihakastiketta ja välillä viikkasin pyykkiä.
Hän oli kauheen malttamaton, ja minä vähän päästi sammakon suustani:
"mulla on tässä näitä kotihommiakin, leikit sitten isäs kanssa kun tulee kohta kotiin, kun isillä ei juurikaan kotihommia tunnu olevan!"
poika siihen:
"onhan sillä, UUTISET!!" :LOL: :LOL:

ja totuus tulee lasten suusta...

tietämätön, jännät paikat, keräät nyt paljon voimia, rentoudu tänään ja koita nukkua, sikälimikäli jotenkin pystyt!!! =)

noonie: Ompa söötti pikkuinen poju!!! :heart: Toi on kyllä noita imetyksen ns. varjopuolia, että siinä rinnalla usein viihdytään pitkän kaavan mukaan. Esikoinen kanssa viihtyi helposti tunnin kerrallaan ja etenkin juuri silloin kun ois ollut muutakin! Huomattavasti nopeempaa menee pullosta..kai siinä rinnalla vaan on niin mukava olla! :) Tosin alun hankaluuksien jälkeen opin nauttimaan imetyksestä, kun otin sen siltä kannalta että saanpa olla tekemättä mitään ja vauvakin hiljaa! :D
Jaksuja kuitenkin sinulle!! :hug:

Heissan pitkästä aikaa :wave:
Tämä aika on vaan jotenkin mennyt niin nopsaan ettei ole kerinnyt edes täällä käydä lueskelemassa...

tietämätön Voimia tulevaan ponnistukseen :hug:

Hari Mao Voimia masuvaivojen kanssa ponnisteluun :hug: ja Red Dragonille Voimia meihen kanssa :hug: Saanko muuten udella onko tuo Tessa teidän neidin oikea nimi? Meillä vähän samanlaiset aatokset nimestä ;) Ihastuttiin miehen kanssa kumpikin tuohon nimeen kun netistä se löydettiin :heart:

Ristiäiset Meillä on 21.12.Juhlia en ole vielä miettinyt,ainut että isommille lapsille ja miehelle on hommattuna punaiset juhlavaatteet.Vielä pitäisi itselle löytää ja pikku neidille tietysti myös joku muu mekko sitten kun kastemekko otetaan pois.
Äitini lupasi onneks auttaa leipomisissa ja siskoni ovat lupautuneet myös avuksi.
Ihana laittaa koti joulu kuntoon ja viettää toisen ristiäisiä :heart:

Meillä on lähtenyt vauvan kanssa arki hyvin rullaamaan,isosisarukset haluaa kovasti sylitellä pientä eivätkä ole ainakaan vielä olleet mustasukkaisia.Paljonhan neitonen vielä nukkuu ja vähän jaksaa valvoa.Yöt nukkuu hyvin vieressä,en vaan ole raaskinut vielä laittaa omaan sänkyyn :whistle:

Nyt ruoanlaittoon ja vieraita odottelemaan :wave:

Imetyksestä... Kaverin kanssa naurettiin joskus että taitaa rinnoista tulla maidon mukana jotain unilääkettä kun vauvan aina simahtelevat syödessään :LOL: Saa kyllä olla tosiaan kutittelemassa ym. tekemässä ettei nukahtais kesken kaiken...

Pidettiin esikoistytön kanssa tuossa siivoustuokio, hyvästi pari tuntia tais vierähtää! En tosin tiedä mitä kaikkea se sillä aikaa teki, mutta näytti viihtyvän hyvin itsekseen :whistle: =)

Nyt taitaa vauva heräillä syömään pikkuhiljaa.. Just sopivasti alkaa meille lastenohjelmat :D Saa niitä kattellessa syötellä pikkuista.. mut se on moi taas :wave:

terppa tulin vaan infoo et pitäkääs mammat sit simmut auki jos vkonloppuna=)laitan MANHIKSELLE txtaria sit synnäriltä....eli käy varmaan teillekin laittaa tilanne tietoja...ettette huolestu jos mua ei vaik hetkee esim näkyis,,noh toivotaan tietty ettei menis pitkään käynnistyksessä tai ylipäätänsä koko reissussa=)

Miten muilla "vanhemmat" vauvat jaksaa olla hereillä?
Meillä tää 6 viikkoinen jaksaa ehkä 1,5 h! Ja siitänkin ajasta osana torkkuu rinnalla ollessa! Tuossa kun viiden jälkeen hain syömään vaunuista, nyt piti käydä viemässä sänkyyn nukkumaan.
Tän ajan 2 kertaa molemmista rinnoista ja siinä välissä kerran pullosta! Luulis nyt nukuttavan, sellainen 9 ois sopiva aika herätä niin pääsee sen jälkeen itsekin =)

Tuntuu että vois jo pidempäänkin jo jaksaa valvoa mut alkaa reilun tunnin päästä jo kitisemään ja siihen auttaa vain sänkyyn/vaunuihin vienti =)

Puolen tunnin päästä ruetaan isomman kanssa iltapuuroille ja laitan tuon nukkumaan siinä 20 jälkeen. Sit ite koittaa käydä suihkussa, jospa molemmat nukkuis sen ajan ettei tarviis kesken juosta hiljentämään :D

Voi kun ois jotain herkkuja illaksi, mut ei oo mitään erikoista :( Mut huomiseksi vois jotain kaupasta ostaa kun mieskin pitkästä aikaa illan kotona kun pari vapaata :heart:

moi!

Luminka kysei hereillä olosta meillä tänään Veikka heräs aamulla seiskalta, nukahti autossa 10min kun mentiin mummulle, mutta laittoi "oikeasti" nukkumaan vasta 11.30 eli oli lähes 4,5 tuntia hereillä. sitten nukkui 2,5h, valvoi 1,5h ja nukkui taas 2h. illalla valvoo yleensä ennen yöunia 3-4h, muuten päivällä hereillä olot yleensä max.2h. ja illat varsinkin syö pari kertaa tunnissa!

Tsemppiä tietämätön :hug: =)

HC: Teilläpä vauva kasvaa kivasti =) Meil oli 7:n päivän ikäsenä 4490g paino, et hitaasti mutta varmasti noussu sairaalan lähtöpainosta =)
Tässä pari päivää vanha kuva Onnista :heart:

Onni jaksaa välillä olla parikin tuntia helposti hereillä mutta nukkuu kyl suurimmaks osaks.

Joko te ootte vettä antanu kans?

Ristiäiset on 21.12 mut en oo viel kerinny miettii tarjottavii, jotai pikkusuolasta piirakkaa ja sit kakku, pullaa ja keksii ainakin.

meidän neiti on ollut koko päivän hereillä. Nykyään ei viihdy yhtään lattialla, vaan koko ajan pitäisi olla sylissä.. Ei oo nukkunut kuin pari lyhyttä pätkää.

Paljonko maksaa rela-/cuplatontipat? Entäs sitten jekovit tipat? Ku mietin tässä jos vaihtais devitol-tipat jekovit:iin.

Mutta hakee taas nti syliin.

Mie oon antanut muutaman kerran pienen hörpyn vettä maidon juonnin jälkeen.

RD, TULIKO HIENO TUKKA???

Sanse, suloinen Onni teillä!!! :heart:

Meillä vauva jaksaa olla hereillä 1-3tuntia, yleensä se on nyt ollut se 2tuntia minkä jaksaa olla, ja siitä osa aikaa puoliksi torkkuen tissillä. Mutta koko ajan selkeesti kauemmin, koska viikko sitten jaksoi olla nippanappa 1-1½tuntia hereillä...

Meillä on vielä mummo ja pappa kylässä, toisella vauva sylissä ja isompikin tuli tuohon vielä kekkuloimaan, vaikka vein jo ylös. Kohta nuo lähtee, niin mennään koko porukkaa nukkumaan, Kiva kun tulivat niin on vähän iltaviihdykettä isommalle. Villiä menoo tosin ollut. MIes on pikkujouluissa...

Kävin muuten kirpparilla ja tein parhaat löydöt aikoihin!!! 2 mokkatalvisaapikkaat itselle 6eur/pari (tapas ja din sko), koon24 talvikengät (hih, menee joskus "aapelille" jos menee, mutta saapi omansa takas vaikka jäis käyttämättä ) 4eur, me&i body vauvalle 1,5eur, potkikset 0,5eur, body 0,5eur ja muovisia eläimiä 1,5eur pussillinen...Oon niin innoissani hyvistä ostoksista että pakko hehkuttaa teille!! :D Oonkin nyt shoppaillut itelle viikon aikana koko vuoden edestä! :LOL:

Siis aivan mieletön urakka kopioida odotusajan tekstejä :eek: Mä oon jo ihan kyllästynyt selaamaan, ja vasta kesäkuuhun olen pääsemässä :kieh: Ihana kyllä lukea sitten vuosien kuluttua, on kuitenkin muutakin tullut tänne kirjoiteltua kuin pelkkää omaa napaa :p

helmi: oot hyviä löytöjä tehnyt! Pitäs itekin joku päivä käväistä kirppiksellä! Vaikkei mitään varsinaisesti tarvii, mutta jos jotain halvalla löytäis :D

Piti ottaa vielä iltapalan jatkoja, puuron söin tuossa puol kasilta. Vähän tuntui jo siltä että tarviis yöksi vähän ravinnetta että jaksaa imettää ja varsinkin pysyä hereillä |O

Valvomisesta - Se menee vaihellen täällä suunnassa mutta esim luminkan vaaveliin verrattuna niin likka valvoskelee enemmän kyllä.. en seuraile kelloa mutta noin 3-4h päivässä ainaskin.
Painosta - No nyt on 10kg tippunut eli 3 viikossa ja olen omissa mitoissani

Neiti on kova hymyileen,mamman oma aurinkoinen!

Pöppiäinen: Onnittelut painonpudotuksesta :D. Ovat tippuneet varmaankin todella helposti. Kaunis prinsessa :heart:

Onneksi itselläkin tosiaan paino on tippunut sen 11.1. kg, että ollaan jo aloituspainon alapuolella, että enää ois vain 12-13 kg omaan normaalipainoon, mutta siihen menee viel aikansa.

Meidän nti on tänää ollut koko päivän hereillä. Ei oo nukkunut ku ehkä puolen tunnin pätkän jos sitäkään.. Maitoa menee kivasti.. Äsken kävin laittaa sänkkyyn.. Ja heti perään ruvettii huutaa.. Ja ennen maanantaita ei oo tarvinnut kuin laittaa sänkyyn tai lattialle, ni on nukkunut..

Taidan huomenna kyllä käydä jekovit-tipat ostamassa. Ei oo kenellekään lapsista käynyt nuo devitol-tipat.

Toivottavasti saisin tänä yönä nukuttuu.. Huomenna mennään perheen voimin: Koko perheen joulutapahtumaan. Siellä on lapsille erilaisia pajoja ja sitten lopussa on ollut tarjolla piparia/torttuja + mehua. :D

Mutta nyt hampaiden pesulle ja laitan hiukset kahdelle letille.

helmi: Itse tykkään ainakin väristä :D. Ja kyllä näihin on totuttelu! Menee muutama päivä siihen.

:wave:no niin nyt se on mammat munkin lähettävä hakee tää sisukas muru kotiin :heart:

eli manhis tuleepi teille kertomaan kun jotain tapahtuupi=)
kiitos tuhannesti tsempeistä,,nyt pelottaa ja jännittää hirmuisesti ja untakin sain vaan tunnin...ihanaa kohta mäkin saan mun murun syliin :saint:

nyt pakko mennä toivottavasti pääsen suht pian takas kirjottelee :D

ja viimesen kerran RV 42+1..HUH!!!!!

tietämätön ja muru :heart:

Tietämätön - Jaksuja ponnistukseen ... jäädään ootteleen sun kotiutumista pikkusen kanssa.

RD - Kiitos,kävi se helposti kun en imetä niin sekään ei ole vaikuttanut asiaan.Olen ihan tyytyväinen,en enää osannut odottaa että se käy näin helposti kun kuitenkin kolmas lapsi ja itseasiassa viides raskaus kaikenkaikkiaan... En voi valittaa,olen tyytyväinen kyllä.Tietysti merkkejä näkyy että olen tosiaan kolmen lapsen mamma mutta niinhän se meneekin...
Hyvinhän sulla on paino myös tippunut, ja loppukin tippuu sitten ajan kanssa...
=)

Me ollaan heräilty kuuden maissa syömään ja nyt neiti tutii tuolla pinniksessä.
Meillä ei ole noiden D-vitskujen kanssa tullut mittää ongelmaa onneksi.
Mietin tuossa että moni on puhunut mulle tuosta että miten saan likan nukkumaan omassa pinniksessä kun on ollut sitä että ei millää omassa sängyssä,samaa mäkin ihmettelen,nii mulla on kyllä ollut aina likkojen kanssa,koskaan meillä ei perhe petiä ole ollut muuta kun sillon kun likat on ollut kipeenä :)

Pöppiäinen & Emma 3viikkoa & 3pv

Huomenta täältäkin!

esikoisen kanssa on noustu tuosa kuuden jälkeen.

Joku kyseli tuossa siitä että miten jaksaa/ehtii tekemään kaiken niin yhdyn samaan Helmin ja muiden kanssa, että se vaatii paljon organisointia ja just tuo että lasten myötä oma tehokkuus on noussut huimasti ja teke monta asiaa samalla kertaa.

tietämättömälle hurjasti voimia!

nyt antamaan tuolle pikku-ahmatille ruokaa, ollut 1,5tuntia hereillä ja syönyt tissit+ 120ml pullosta ja taas nälkä!

huomenta...
hih, tää kuuluu kyllä niin aamurutiineihin tulla ilmoittaan ittestään ja lukeen teidän jutut, että saa nähdä kuinka päivä pyörähtää käyntiin ilman teitä! Nimittäin tää kone sammuilee yhä vaan tiuhemmin, ja mies viemässä giganttiin takas, menis viel takuisiin...sitten tiedä kuinka pitkä katkos tulee meikäläisen netteilyyn, kääk!!! :eek:

Yö meni parhaiten tähän saakka, vauva nukkui 23-04 :D mutta, mutta, itsellä jo niin tuo heräämisrytmi sisäisenä, että kukuin jo 3saakka, kun odotin että kohta tuolla on nälkä. No sitten siitä tissiä söi hetken ja urvahti unille ja 7saakka nukuttiin. =)
Kaksi yötä nyt putkeen mennyt oikeen hyvin, nyt mietin oisko sillä vaikutusta kun oon antanut näinä kahtena iltana pullosta vielä tissin päälle (aiemmin päivällä lypsämääni) maitoa? Ja on kuitenkin mennyt ihan hyvä määrä...

Jatkampa tässä kahvittelua, esikoinen nukkuu vielä..ja tuo pikkumies varmaan nukahtaa kohta tuohon sitteriin.

helmi

olipas hyvä yö teillä helmi!:) siinä saa itekin levättyä hyvin!
meillä myös tosi hyvä yö. 22.30-3.30 ensin ja sitten nukkui puol seiskaan. sama homma täällä että heräsin eka kerran kahdelta odottelemaan toista syömään...

Täällä kans hyvä yö takana mutta on se kyllä kumma kuon tottunu herää tiettynä aikana niin sit herää oottelee vaik ei vauva heräiskään. Eka herätys klo:3 ja toka sit klo:6 nukkuun meni klo.22.00. Heräs sit tuossa puol kasi ylös asti, mies lähti poikien kanssa alas niin sain sit ite jatkettu unta puol ysiin.
Tänään sit mennään päiväks anoppilaan touhuileen, hän oli jo ekan kinkun paistanu :p

Täytyy lähtee suihkuun niin päästään lähtee...

Yhteistyössä