11/08 masunkasvattajien murut *marraskuussa*

eli huomenta kaikille!

täällä vaan 2h unta takana kun ei se nukkumatti meinannu tänne löytää,,tais mua jänskättää liikaa..

eli jos musta ei päivällä kuulu ni sit oon jääny sinne..vähän kyl pelottaa et kotiin laittavat viel..
tuun heti huutelee jos kotiudun ni tiedätte sitten!!mut toivon että ette musta pariin päivään kuule.

nyt valmistautuu et pääsee joskus lähtee..
heibba!!
:heart:

tietämätön ja murunen rv 41+5

väsynyt huomenta kaikille...

Täällä yö meni taas poskelleen, ekapätkä meni hyvin mutta sit vaille neljä alkoi itku ja ähräys Leevillä, ei millään meinannu rauhoittua yli tunnin ähräs ja itkua tuherti.Kakka hommat kai sillä oli mutta kun se maha ei vaan toimi vaikkka mallasuutetta annan joka päivä, taidan käydä Leevin kanssa aamulenkillä kaupassa ostamassa kuivattuja luumuja ja liotella niitä vedessä, jos se luumumehu sit helpottais. Ihan ahdistaa kun ei oikein osaa toisen oloa helpottaa.

JOs nyt menis aamupesuille ja sit lähettäis kavelemään kauppaa kohti,ostaa luumuja ja torttutaikinaa kun tein eilen pasteijoita ja täytettä jäi kamalasti yli, eli pasteijoiten teko jatkuu tänään.

keiju ja Leevi

Mie oon kyl niin väsynyt.. Tänään oli tarkoitus pestä pyykkiä.. Mutta en taida todellakaan jaksaa.. Neiti herää syömään 2-3 h välein ja itse en hirveän hyvin saa silloin nukuttua.. Odottaisin mieheltä sitä apua, että kerran minä en imetäkään, ni heräis se syöttämään.. Mutta ei.. Minun pitää vain jaksaa.. Ihan kuulema sen takia, ku hän ei pärjää tuon ikäisten kanssa.. Elää puutteessa (eipä tee mielenikään.. Eihän tässä varmaan ku viel muutama kuukaus eteepäin, ni vuosi selibaatissa.. siis mua ei kiinnosta paskaakaan.. varsinkaan miten syyttelee ja arvostelee).. Ja ei auta..

Mutta pakko kai sitä olis vain jaksaa lähtee pesee niitä pyykkejä.. Siivoa en kyllä ainakaan.. enkä tee mitään. En jaksa.

Mutta jos sitä jaksais nousta ylös.. Silmät vain meinaa väkisin mennä kiinni.. |O

Haluaisin leipoakin.. Ja viikonlopuksi suunnittelin pipareiden tekoa.. Mutta taitaa olla, että se jää vain suunnittelun asteelle.. Tuskin jaksan mitään tehdä. Jää joulujutut leipomatta ja ristiäisjutut.. Taidan ostaa kaiken valmiina. Kalliiksi tulee, mutta tulkoon. Ei ole kyllä mun tyylistä yhtään.. Mutta minkäs teen..

Täällä on kävelylenkillä käyty, imuroitu ja uunissa on ruoka tuloillaan.Pappi tulee neljän maissa käymään ja sit ois tiedossa vielä prismassa käyntiä.
Mua väsyttäs kamalasti mutta on ihan satavarma jos päääni tyynyn laitan niin Leevi herää heti.

RD: :hug:

RD, :hug: sinulle! Uskon että on sinulle vaikea paikka olla tekemättä kaikkea itse, kun oon saanut sen kuvan sinusta että oot kova touhuaan ja pidät paikat tip ja top! Mutta nyt on vaan koitettava sitten mennä sen mukaan mihin voimat riittää, tärkeysjärjetys! Joulu ja ristiäiset hoituu vähemmälläkin! (sanoo joku joka ei usko siihen itsekään) :LOL: Mulla samaa vikaa siinä että vaatii itseltään välillä liikaa ja liian täydellistä! Kaiken pitäisi mennä just eikä melkein. Sitten pudotaan ja lujaa, kun ei kaikki suju niin..opetellaanko siis yhdessä ottaan rennommin? =)
Miehellesi kerro terveisiä että harrastaa käsitöitä vielä tovin...ja sitä pidempään saa yksinään puuhastella, kun ei auta sua jaksamaan!
Meillä mies saanut auttaa itseään jo rv:lta 28, kun ei kertakaikkiaan huvittanut ja sitten ei enää uskaltanut, kun paikat alko kypsyyn ja hups, vieläkään ei ihan hirveesti kiinnosta. Eipä mies ees halua ennenkuin vuoto kokonaan loppuu ja oon lekurissa käynyt.

Että jos yhtään lohduttaa, niin muillakin samanlaista! :whistle: :D

Mä sain yläkerran siivottua, vein matotkin hangelle ja lumipesin ne! Laitan vasta ristiäisiin lattiaan. Alakerran imuroin illemmalla, nyt aion nauttia vaan omasta rauhasta! Oltiin pikkumiehen kanssa tunnin vaunulenkillä ja nukkuu nyt verannalla uniaan...

helmi: mä kans tommonen yritän ehkä liikaa tehdä itse ja haluan että kaikki on just eikä melkein.Esim.En voi sietää sotkua.Kodin on oltava aina semmonen että vierairta voi tulla ovesta millon vaan ja mies ei todellakaan tätä ymmärrä. Ja aina välillä sitä putoo korkealta ja kovaa.

keiju, joo meilläkään mies ei voi ymmärtää, ei millään! Sitten hän vetoo aina sillä, kun kun pyydän jotain tekeen..."täällä on ihan siistiä, juuri pari päivää sitten imuroit" Sen mielestä riittää kun imuroi kuulemma 2vkon välein :LOL: :LOL: taitaa olla hieman vinkkura käsitys, kun muistelee poikamiesaikoja..ehkä silloin riitti, mutta tarvis varmaan joskus jättää imuroimatta 2viikoksi, niin jokohan ukkokin tarttuis imuriin! :D

Neuvolakuulumisia...

Meidän neidillä oli tänään 1kk neuvola. Paino 4270 ja pituus 53.5cm. Tonttulakin ympärys tällä hetkellä 36.4cm. Hyvin on kasvanut, terkkari kehui kovasti. :D Onhan tuo kasvanut joo, huomaa kyllä että on kilo tullu lisää painoa :LOL:

Mun on ihan pakko kommentoida tuota siivousjuttua. Ite en oo koskaan ollu mikään himosiivoaja, välillä kyllä on itteeki ärsyttänyt kun kavereilla on aina paljon siistimpää ku mun kotona. Mut jossain vaiheessa päätin, että en stressaa siivoamisella, jos ei huvita niin ei sitten. Sellainen perussiisteys toki pidetään yllä, mut jos en nyt ihan päivä jaksa imuroida niin ei maailma siihen kaadu. Ja jos vieraille ei mun koti kelpaa sellaisena kun on, niin sitten voivat mennä muualle kyläilemään. Mun mielestä on kuitenkin kaikkein tärkeintä se, että ihminen viihtyy omassa kodissaan. Toisille se tarkoittaa täydellistä siisteyttä, toisille vähempää. En siis sano tätä sillä, että väheksyisin tms. teitä jotka jaksatte pitää paikat kunnossa, mutta älkää stressatko sillä liikaa itseänne. Eiköhän näiden vauveleiden kans ole ihan tarpeeksi hommaa, varsinkin teillä joilla on ennestäänkin lapsia.

Nyt taitaa neiti kutsua äitiä taas, palailen myöhemmin.

-JennyA & prinsessa 1kk2pv-

Mieki voisin ruveta tuohon rennomminottamis-rojektiin. Miulla pitää kans olla aina koti kunnossa. Mitään en osaa jättää tekemättä enkä oikeen osaa pyytää apuaka. Ite "pitää" vaan pärjätä... Onneks tuo ukkokulta tekee edes jotain, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Ja lasten kans sentään on, että miulla on sit aikaa tehä niitä kotihommiaki.

Manna-: ihan sama oli siis meilläki. Aluks ei paino noussu ja sit vakiintu sinne alakäyrälle. Lisämaitoa ei meilläkä tuputettu. Nuutti oli tosi tiheästi tissillä vauvasta lähtien mutta hänkään ei jaksanu kuin pikkuhetken aina luputtaa. Sanoivat vaan että jos en jaksa imettää aina kun vauva haluaa niin sit antaa lisää, mutta ei ollu pakko. Mie valitsin imettämisen ja kyllä sitä sit imetettiinki!! Vissiin tuonne 10-kuiseks asti ne kyttäs sitä painoa ja 10-kuisena saatiin ylimääräinen neuvolakäyntiki sen takia vielä. Sit totesivat että kasvaa tasaisesti omalla käyrällään eikä siitä oo sen jälkeen sit puhuttu. Meni pitkään ennen kuin hyväksyivät sen että tämä muksu on laiheliini, siro on rakenteeltaan muutenki.

Lisää myöhemmin, joku pieni kaipaa tissiä!

Anzkuli ja Leevi 2 vkoa ja 5 pv

Heips!

Vieläkö huolitte miut mukaan keskusteluun? Meidän tyttövauva syntyi 8.11.2008. Ollaan nyt oltu kotosalla kaksi viikkoa ja arkea yritetaan täällä pyöritellä :) Kuitenkin auttaisi hirveasti, jos saisi muiden samassa tilanteessa olevien kanssa vaihtaa ajatuksia!! Välillä tuntuu, että on niin hukassa noin pienen ihmisen kanssa, vaikkakin päivä päivältä sitä vaan jotenkin oppii enemmän :) En ole kerinnyt vielä lukemaan kaikki teidän viestejä, joten en tiedä onko ollut jo puhetta vauvan hormoninäpyistä? Meidan vauvalle niitä ilmestyi eilen? Milloinkahan ne lähtevät pois ja täytyykö niitä hoitaa jotenkin erityisesti?

maxi, porukkaan mukaan vaan!! tervetuloa! :flower: JA ONNEA tyttövauvasta!!

Vielä siivousvimmaisuuteen palatakseni =) se on jännä miten tää siivoilu vaan lisääntyy, siis en ole ikinä ennen ollut edes siisti ihminen, sinkkukämppäni oli aikoinaan peruskunnossa ja oon aina rakastanut sisutamista, mutta silloin nurkat vilisi villakoiria ja teeveen pintaan pystyi kirjoittaa nimensä. Oli muut asiat mitkä kiinnosti. :D
Mutta nyt lapsien myötä elämä on kääntynyt niin paljon kotiinpäin, että jotenkin oman mielenterveyteni kannalta koen toisaalta tärkeenä sen että kotona kaunista ja siistiä. Tosin välillä oon joissain asioissa turhan nipo, siinä mielessä pitäs löysätä! Mutta kun siitä saa hirveesti ilookin, kun kotona puhdasta.
Oikeestaan mä en taida olla ees mikään himosiivooja, kun oon kuullut miten jotkut imuroi joka päivä, mä jaksan tarttua imuriin 2-3kertaa viikossa.

Mutta joo, oikeesti onhan tärkeempiäkin asioita!!! Mä vaan en kauheen kauaa malta olla tekemättäkään mitään.... :LOL:

Heh, kyllähän tuo ukko muutenkin kädellään tekee, vaikka saiskin joka päivä.. Mutta ei mua kiinnosta seksi sittenkään, kun tää jälkivuoto joskus loppuu..

Minua vain ärsyttää jos on vähänkin villakoiria lattialla.. Ei meilläkään paikat tiptop oo.. Mutta haluan, että paikat on järjestyksessä. Varsinkin keittiön pöytä.

Oon imuroinu ja pessyt kaksi koneellista pyykkiä. Edes jotain sain tänään tehtyä.. Kohta kaupunkiin. Tulee anoppi kahtoo lapsia sen aikaa, ku käytän ukkoa silmänpohjakuvauksessa.

Mutta nyt kahtoo travian:in tilanne..

Tuo on totta mitä helmi sanoi, mä oon ollu samanlainen ja olen myös tällähetkellä smanlainen.Ennen lapsia ei paljon kiinnostanu siivota jne. Mutta nyt kun aikaa viettää kotona paljon niin ihn oman viihtyvyyden kannalta täällä siivoaa ja pitääpaikat tiptop.Enää en osaa olleskaan olla jos ei oo siistiä jne.Miekin imuroin paristi viikossa ja kerran sit siivotaan kokoporukka koko kämppä ihan perusteellisesti. =)

täällä ollaan kotiuduttu yliaikais kontrollista!!!

eli kotiin laittoivat ja lauantaina sit osastolle klo 9 jos ei sitä ennen tule!!!!
olo on kummiskin tosi helpottunut..vauvalla oli kaikki tosi hyvin,vettä hyvin ja virtaukset loistavat..
painoarvio oli 3600g
alapään tilanne se että pehmeä sormelle auki ja kaulaa max 1cm
supistuksia piirtyi käyrälle kätilön sanoin upesti ja usein!!

ja auuuuuu helvetti ku ne venytteli ja ärsytteli tota kohdun suuta ja nyt kyllä vihloo perkuleesti..totes siihen vielä että tervetuloo ens yönä takas et hän tekee nyt oikein ronskin tutkimuksen!!!

noh nyt ehkä jaksaa ootella..on niin paljon parempi mieli kun sai kuulla että kaikki on hyvin!!!!

nyt pakko lähtee lepäilee ja keräilee voimia ties koska lähtö tulee..
niin ihanaa et kohta se on ohi..nyt aion osata nauttia miehestä ja koirista ja omasta ajasta kunnes tuo tuolta putkahtaa,,,=)

jaksuja teillekin kaikille väsymyksen kanssa taisteleville..

teitämätön ja muru rv 41+5

keiju: annatko mallasuutetta kuinka monta kertaa päivässä? Mä yleensä sen kerran, mutta jos ei ala tavaraa tulemaan, annan vielä illalla uudelleen ja sit tulee!

No, nyt en ennätäkkään pidempään tässä olla... Mut palailen taas illalla!

Tuliko tietämätön vielä takas kotiin? :D

Maxi; tervetuloa vaan mukaan.

Mulla on 2.11. syntynyt poika, ja huomasin myös pari päivää sitten ensimmäiset hormoninäppylät. En tiedä miten ja milloin lähtevät, meillä poika on ensimmäinen lapsi, joten kokemusta ei ole. Ajattelin tosin kysyä sitä itse neuvolassa, jonne mennään 1 kk tarkistukseen perjantaina.

Onko teillä muilla ollut baby bluesia? Mulla on ollut aivan kamalia "kohtauksia", ja usein tulee vielä aivan yhtäkkiä arvaamatta. Silloin aina mietin, että miksi minä tuon lapsen hankin vielä näin vähän myöhemmällä iällä, meillä oli asiat niin hyvin ilman lastakin. Mutta hetken päästä taas koen lapsen aivan ihanaksi ja suloiseksi. Ja lisäksi kun näen lapsen isänsä kanssa, joka on edelleen aivan lääpällään poikaan, niin tiedän miksi meille se tehtiin.
Sen lisäksi koen olevani varsin onneton tuon lapsen kanssa, joka aiheuttaa lisää tuota omaa masentuneisuutta. Tällä viikolla on ollut jo onneksi paljon parempi olo ja pikkuhiljaa rupeaa elämä taas voittamaan! Onneksi :D

Sarppa ja Sulo 24 vrk

No hetkinen vielä...

Meilläkin on viime yönä heräilty 2 tunnin välein syömään |O VOIHAN VÄSYTYS! Pikku unet ennätin tuossa ottaa ennen kuin mies lähti töihin. Molemmat mukulat vielä nukkuu. Eihän se vauva oo tänään muuta tehnytkään :D Perskules kun vois neiti yöllä nukkua tuota 3-4 tuntia :kieh: Jospa vaan "tilaa" maitoa enemmän tulemaan :whistle: Tänään en ole antanut korviketta kuin 50ml, pari syöttöä mennyt pelkällä rinnalla, jospa sitä tosiaan alkais nyt enemmän tulee niin voin jättää tuon pullon pois =)

Mä tykkään kans et kotona on siistiä. Ei tarvii joka paikan kiiltää, mutta perussiisteys on oltava! En pidä jos keittiössä likaisia astioita allas täynnä ja kaapin päälliset täynnä vaikka mitä! Mies taas ei pidä kiirettä tiskeissä, tästä tulee aina nahinaa jos pyydän häntä tiskaa. Usein käy niin että mä ennätän jo kyllästyä sotkujen kattomiseen ja käyn itte hoitaa homman :p

Nyt tulikin mun äippä, pitää mennä :wave:

maxi: tervetuloa!!

Meillä on kans jo hormooninäppyjä tullu leeville. Ei kai niille mitään sen kummempaa saakka tehdä, häviävät sit ajan kans itsekseen.

Tänään oltiin nuutin kans perhekerhossa kahestaan. Isi lähti Leevin kans meitä saattamaan ja sai sit vauvelin nukkuvana kotiin. Sai isi sit ihan rauhassa tehä omia hommiaan. Leevi heräski sit heti kun tultiin kotiin ja pääs sit tissille syömään, ei tarvinnu pullolla antaa.

Ei nukkunu aamupäivän unia kuin 2 tuntia eikä iltapäivällä nukahtanu ollenka sänkyyn. Aina hetkisen torkahti ja sit heräs ja alkoi se örinä ja röhkiminen. Koko ajan vaan tissillä halus olla. Söiki sit ihan mega-annoksen ja kävin sit vaunuilla nukuttamassa. Nyt onki nukkunu jo 1,5 tuntia - jospa vielä toisen moisen jaksais nukkua ja sit valvois loppuillan. Saatas sit ajoissa yöunille pikkuinen.

Tänään on meidän isi ollu oikein ahkerana. Oikeestaan jo eilen illalla: teki Leevin iltapesut ja olivan nuutin kans leevin seurana illan. Aamupesutki teki Leeville ja raivas keittiön aamupalan jälkeen. Ja iltaruokaa varten kuorivat perunat! Jes! Reipas isi!! :heart:

Sarppamulla kans ollut baby bluesia,tunteet vaan menee laidasta laitaan.Välillä tuntuu.että elämä loppu tähän vauvaan ja välillä olen niin onnellinen.Itkukohtauksia tulee aika useasti. nyt on ollut hyvä mieli mut väsynyt olen..eiköhän tämä tästä :) jaksuja ja :hug: sarpalle!

tulin lukaseen kuulumisia ja lähinnä kattoon joko tietämätön on saanut vauva, vaan vielä yhessä koossa oot, en osaa muuta sanoa kuin tsempata jaksaan vielä ja hyvän se on kuulla että kaikki siellä kunnossa :heart: Mikäs kiire tänne kylmään maailmaan oiskaan...

Hormooninäpyistä...meidän pikkuselle niitä tuli jo sairaalassa, siis ihan parin päivän ikäsenä ja lisääntyi siinä viikon iässä! Nyt ei enää, mutta voi kuulemma tulla vieläkin niitö lisää, esim. loistoajoitus olisi ristiäisiin, kuten esikoisella tuli. Eikä niihin auta muu kuin aika.

SARPPA, nuo sinun tuntemukset kuulostaa ihan tutulta, etenkin esikoisen aikaan tunteet meni vuoristorataa, välillä oli superonnellinen ja toisinaan taas itkeä tuhersi. Itku muuttui nauruksi hetkessä ja toisinpäin. Normaalia kuitenkin, kunhan tasottuu ajan kanssa, eikä jää mitään alakuloo pysyväksi. Onhan lapsen saaminen varmaan suurin asia ja muutos monen elämässä!

Arvatkaas ärsyttikö kun tultiin kaverin luota kylästä äsken, niin ukko netteili kaikessa rauhassa ja sain tehdä vielä lumityöt!! :kieh: Kuulemma kun kohta ne sulaa kumminkin, niin turha enää kolata!! :eek: Voi järjenjättiläistä tuota miestä!!!
Ei siinä, oli toisaalta ihan hyvä olo sitten kun hetken pihassa huhki, tää vaan olis sellanen periaatejuttu, että sais tehdä mies EES noi "miestenhommat"...noooh, sentään saunaa on nyt lämmittämässä. Meinaankin saunoo oikeen pitkään, jos vaan pikkumies antaa äidille sen hetken. Laittas oikeen naamion kasvoihin. =)

Tuli tässä mieleen Keiju, mitä korviketta annat? Meillä on Nania, liekö se sit kovettaa vauvojen masua enemmän kuin Tutteli? Esikoiselle annettiin Tuttelia sen kuukauden päivät lisäks, eikä mitään ongelmaa ollut! Tai sitten vaan tällä meidän kakkosella on hitaammin toimiva massu...

Hormoninäppyjä täällä myös, jospa lähtis pian pois niin ei ois ihan murkkiksen näköinen ristiäiskuvissa :D Mutta eipä sille mitään voi, esikoiselta tais lähtee siinä 6 viikon iässä kokonaan.

Meillä ollut tyttöjen kanssa tähän asti ihan rauhallinen ilta. Vauva oli parisen tuntia hereillä ja laitoin nukkumaan joskus kuuden aikaan. Käytiin isomman kanssa suihkussa, syötiin iltapuurot ym. ja äsken laitoin nukkumaan. Toivottavasti nyt nukahti ja nukkuis aamuun asti! Vauva todennäköisesti kohta alkaa ilmoitella nälästään, kolmisen tuntia viime syönnistä.

Ai niin, tervetuloa mukaan maxi!

Luminka

Yhteistyössä