10v tyttö pyörty just saunassa

Mä oon kax kertaa meinannut pyörtyä ja just saunassa. Ja aina just sillon ollut niskat jumissa. Ensin alkaa voimaan pahoin ja sit alkaa heittää. Raitis ilma aina auttanut. Vähän hontelo olo saattanut jäädä.

Alhainen verenpaine, alhainen verensokeri, nestehukka, kovat löylyt ym.. Itselläni alhainen verenpaine, joka tarkoittaa että pyötyilen helposti sekä saunassa/suihkussa ja muuallakin. Hetki vain niin olo on jo hyvä, siis pyörtymisen jälkeen.
Vaikka monet kerrat olen pyörtynyt, niin pahemmin ei onneksi ole käynyt. Tosin yhdellä kerralla sain neljä tikkia poskeen, mutta ei muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti varsinais-suomesta:
ei ottanu kovia löylyjä ja limsa pullo oli mukana. ihan normaalisti on syöny tänään. voiko ton ikäsellä olla kyse murros iästä ku on alkanu murroikä jo

ihan tosi alkanut?
meillä saman ikäinen tyttö ja ei ainakaan mitään ulkoista merkkejä ole? kiukkunen kuin ampiainen on usein, mut on ollut viimeiset 8.v.....

Alkuperäinen kirjoittaja piia:
kaikille sauna ei sovi. Mä olen ollut samanlainen teini-iästä asti (kohta 10vuotta). Enkä enää edes tykkää saunoa.

Sama täällä, mä oon ollu tollanen ihan penskasta asti enkä edelleenkään saunasta tykkää, aina alkaa heikottaa.

Minua muuten raskausaikana aina pyörrytti saunassa ( EN SIIS TARKOITA ETTÄ TYTTÄRESI OLISI RASKAANA :) ) ja se johtui siitä että verenpaine oli alhaalla. Josko sinun tyttärelläsi olisi alhainen verenpaine? =)

Nykyisin minua alkaa suihkussa pyörryttää kun pesen hiuksia, siitä tietää että on hartiat jumissa :/

Alkuperäinen kirjoittaja äiti varsinais-suomesta:
ei ottanu kovia löylyjä ja limsa pullo oli mukana. ihan normaalisti on syöny tänään. voiko ton ikäsellä olla kyse murros iästä ku on alkanu murroikä jo

Jos alkanut murrosikä niin ei siihen viittaa saunassa pyörtyminen

Yhteistyössä