10v sokea poika!lahja ideoita...auttakaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sokean lapsen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kannattaa kysyä hänen vanhemmiltaan?? Kuten muidenkin lapsien kohdalla, vanhemmat parhaiten tietävät esim. lapsen harrastuksista.

Äänikirja, jotain harrastusvälineitä, lahjakortti harrastukseen, vaatteita tms.

Muoks. Ahaa, sä olitkin itse äiti. No etkö sä itse tiedä mitä lapsi harrastaa tai haluaa lahjaksi?

musiikkia, laite sen kuunteluun
savea ja savenmuotoilutyökalut, joku ilma/kotiuunissa kuivattava versio voi olla paras, jos ei ole oikeaa polttomahdollisuutta

kysele pojan omia toiveita, mitä haluaisi

Alkuperäinen kirjoittaja sokea lapsen äiti:
mikä on pulma kulma???

Meinaan semmosia pulmapalikoita, yleensä puisia, missä on joku juttu, että pitää koota ja purkaa. Kolmiulotteista hahmotuskykyä kehittäviä juttuja.
http://www.surpriseme.fi/epages/OVK.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/04082009-151028/Categories/%22Aivojumppaa%20-%20Pulmapelit%22

Jos joku helppo. Tai en tiedä, pystyykö. Mut mun 10 vuotias nauttii noista ja tykkää tehdä joitain silmät kiinni.

No sokoille on äänikirjoja pilvin pimein celiasta saatavilla, että tuskinpa niihin kannattaa rahaa laittaa. Mutta käy Aviriksen sivuilla, siellä on vaikka mitä pelejäkin näkövammaisille. Tosin ei niitä varmaan enää jouluksi kerkeä tilata, paitsi jos asutte pääkaupunkiseudulla tai sen tuntumassa. Mutta muuten kai ihan mitä vaan lapsi harrastaa ja tai tykkää tehdä. Kai sinä oman lapsesi tunnet?? Namia, vaatteita, harrastuvälineitä jne. jne. mitä ei näkkärillekki. Kuten huomaat esim. noista äänikirja, kannettava ehdotuksista tavislasten vanhemmat ei tiedä, et kannettavaki on mahdollista saada apuvälineenä ja äänikirjoja tilata niin paljon kuin jaksaa kuunnella ihan ilmaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuten huomaat esim. noista äänikirja, kannettava ehdotuksista tavislasten vanhemmat ei tiedä, et kannettavaki on mahdollista saada apuvälineenä ja äänikirjoja tilata niin paljon kuin jaksaa kuunnella ihan ilmaiseksi.

Toisaalta onneksi ap:n asenne ei ole noin ylimielinen, kenenkään ei voi tietenkään olettaakaan tietävän noita asioita, jos ei ole näkövammaisten kanssa tekemisissä. Vaikka kirjoja saakin mielin määrin tilattua ihan ilmaiseksi, näkövammaisten kirjastosta tilattu äänikirja on tavallisesti esimerkiksi ihan eri asia kuin kustantamon tuottama äänikirja. Siksi minun näkövammainen sukulaiseni mielellään ostaa ihan kaupastakin äänikirjoja.

toki tunnen poikani ja olen jo lahjoja ostanut... käyn täällä palstalla paljon ja ihan mielenkiinnosta täällä kyselen mitä muut keksivät se kun ei ole niin helppoa aina itse.mutta kiitos kaikille vastaajille:)

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Kuten huomaat esim. noista äänikirja, kannettava ehdotuksista tavislasten vanhemmat ei tiedä, et kannettavaki on mahdollista saada apuvälineenä ja äänikirjoja tilata niin paljon kuin jaksaa kuunnella ihan ilmaiseksi.

Toisaalta onneksi ap:n asenne ei ole noin ylimielinen, kenenkään ei voi tietenkään olettaakaan tietävän noita asioita, jos ei ole näkövammaisten kanssa tekemisissä. Vaikka kirjoja saakin mielin määrin tilattua ihan ilmaiseksi, näkövammaisten kirjastosta tilattu äänikirja on tavallisesti esimerkiksi ihan eri asia kuin kustantamon tuottama äänikirja. Siksi minun näkövammainen sukulaiseni mielellään ostaa ihan kaupastakin äänikirjoja.

Joo no onneksi en ole kuitenkaan sinä, koska oot niin kaikkitietävä ja sun sädekehä varmasti painaa tonnin että niska tulis kipeeksi :saint:

Lisäänpä vielä että jos ap on ihan oikeasti sokean 10v lapsen äiti niin köhöm melko kummallinen paikka kysellä lahjaa lapselle mainostaen tuota näkövammaa ja että ei itse tietäisi mistä se oma lapsi tykkää. t. ihan oikeesti sokean lapsen vanhempi

Joo no onneksi en ole kuitenkaan sinä, koska oot niin kaikkitietävä ja sun sädekehä varmasti painaa tonnin että niska tulis kipeeksi :saint:

Tais osua. :whistle: Ei mulla ole sädekehää eikä niskakaan kipeänä, kiitos vaan. Musta on vaan ilkeää arvostella ihmisiä, jotka koittavat vain auttaa.

Yhteistyössä