10v on jo mun pituinen

"Vieras"
Pitkä on tyttö! :) Saattaahan se pituuskasvu sitten vastaavasti loppua vähän aikaisemmin... Itse olin 11-vuotiaana jotain yli 160cm, mutta nyt en ole kuitenkaan kun vaan 168cm, kehityin aikaiseen. Ja mitä aikaisemmin oli tuolla puhe, niin 168cm pitkänä tunnen kyllä itseni ihan normaalipituiseksi/pitkähköksi, ja joskus olen toivonut olevani jopa lyhempi, sellainen pieni, siro "taskuvenus"... :)

[QUOTE="Vieras";28086226]Pitkä on tyttö! :) Saattaahan se pituuskasvu sitten vastaavasti loppua vähän aikaisemmin... Itse olin 11-vuotiaana jotain yli 160cm, mutta nyt en ole kuitenkaan kun vaan 168cm, kehityin aikaiseen. Ja mitä aikaisemmin oli tuolla puhe, niin 168cm pitkänä tunnen kyllä itseni ihan normaalipituiseksi/pitkähköksi, ja joskus olen toivonut olevani jopa lyhempi, sellainen pieni, siro "taskuvenus"... :)[/QUOTE]

Joo. Tyttö on eskarista alkaen ollut päätä pidempi muita luokkalaisiaan, ja on yhä. Saa nähdä ottaako muut kiinni jossain vaiheessa. Keskusteltu on lääkäreiden kanssa ja hekin oli sitä mieltä, että tyttö saattaa vaan nyt käyttää aikaisin kaiken kasvukapasiteettinsa ja se sitten jossain vaiheessa pysähtyy. Mä olen 167 cm.

"vieras"
Ihmisen kasvua määrittävät kaksi tekijää, ns. geeneihin koodattu loppupituus ja kasvunopeus. Pitkä lapsi ei ole automaattisesti pitkä aikuinen ja päinvastoin. Toiset vain kasvavat nopeammin lopulliseen pituuteensa mitä toiset.

Aloittajan tyttö todenäköisesti lopettaa kasvun melko pian, sillä eteenkin tytöillä murroikä ja kuukautisten alkaminen yleensä lopettaa tai hidastaa pituuskasvun

[QUOTE="vieras";28086251]
Aloittajan tyttö todenäköisesti lopettaa kasvun melko pian, sillä eteenkin tytöillä murroikä ja kuukautisten alkaminen yleensä lopettaa tai hidastaa pituuskasvun[/QUOTE]

Joo, no tämä vaihe ei ole varmastikaan enää kaukana kun on jo ekat näpytkin käyneet otsalla.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;28086260:
Joo, no tämä vaihe ei ole varmastikaan enää kaukana kun on jo ekat näpytkin käyneet otsalla.
Kirjoitin omaa vastaustani niin kauan, eli olitkin jo todennut saman asian vähän toisin sanoin. :D

[QUOTE="vieras";28086284]Paljonko ap painaa?[/QUOTE]

Ai mä vai? :D Mun bmi on lievän ylipainon puolella tällä hetkellä. Mutta en ole mikään heittopussi. Oon tehnyt ruumiillista työtä 20 vuotta ja harrastan tanssia.
Painan enemmän kuin miltä näyttää. Valitettavasti. :D

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä