10v. ja FB asiaa, mitä mieltä olette...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pitäiskö perehtyä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pitäiskö perehtyä

Vieras

Tytön pitäisi saada FB profiili, kavereillakin on. Mä en ole tutustunut aiheeseen eli omaa kokemusta ei ole. Oletteko sitä mieltä että on liian nuori?

Voiko tulla ongelmia, vaikka laittaisi kaikki asetukset että vieraat ei pääse kurkkimaan yms. ?

No en ole varma tajuaako tuon ikäinen, mitä kaikkea sinne kannattaa ja ei kannata laittaa. Mutta ei hätää, eivät sitä tajua vanhemmatkaan :D
Mutta enpä tiennytkään, että sinne on ikäraja. Luultavasti tosin ihan hyvä, varsinkin jos ollaan omilla kuvilla ja nimillä liikkeellä.

VOit esim ittekki liittyä face bookiin + tyttös face book kaveriks--------->>KAtsoa mitä ittes tyttö siellä tekee?? AHdisteleeko netti pedofiili Tai ketä ittes tytön kavereina?? + pääset tyttös pään sisälle= Esim itte face bookissa puran syvimpiä tuntojani esim jos oma äippäni tuntuu kurjalta niin kirjotan face bookiin sen =) Uus hyvä kommuni kaatio väline ittenne perheeseen =) TSEmppiä!!

Alkuperäinen kirjoittaja lennia:
Entä jos sanot sille, että ok, mutta mä rupean sitten sun facebook -kaveriksi? Jospa se hillitsis intoa? =)

Tästä olikin jo alustavasti puhetta ja varmaan näin olisi tehtäväkin. Samoin olen sanonut että tuo ikäraja on sen 13.

Kuvan laiton ajattelin kieltää ja omalla nimellä esiintymisen.

Tästä käydään kyllä vielä neuvotteluja. Huoh.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Entä jos sanot sille, että ok, mutta mä rupean sitten sun facebook -kaveriksi? Jospa se hillitsis intoa? =)

Tästä olikin jo alustavasti puhetta ja varmaan näin olisi tehtäväkin. Samoin olen sanonut että tuo ikäraja on sen 13.

Häh, miksi ei omalla nimellä?? KAverinko sitten?

Alkuperäinen kirjoittaja Ewi:
VOit esim ittekki liittyä face bookiin + tyttös face book kaveriks--------->>KAtsoa mitä ittes tyttö siellä tekee?? AHdisteleeko netti pedofiili Tai ketä ittes tytön kavereina?? + pääset tyttös pään sisälle= Esim itte face bookissa puran syvimpiä tuntojani esim jos oma äippäni tuntuu kurjalta niin kirjotan face bookiin sen =) Uus hyvä kommuni kaatio väline ittenne perheeseen =) TSEmppiä!!

Niinpä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No voishan sinne laitta vaikka jonku keksityn lempinimen? Eihän kaikki aikuisetkaan siellä omalla nimellään ole. Pääsisi kuitenkin kavereitten kanssa kontaktiin ja kaverit tietäis kuka oikeasti on.

Itekkin aion vasta tutustua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No voishan sinne laitta vaikka jonku keksityn lempinimen? Eihän kaikki aikuisetkaan siellä omalla nimellään ole. Pääsisi kuitenkin kavereitten kanssa kontaktiin ja kaverit tietäis kuka oikeasti on.

Itekkin aion vasta tutustua.

Niin, no joo. Käyhän se niinkin, mutta en usko et mhdollisiin häiriöihin vaikuttaisi mitenkään.

Aivan hurhan nuori tuonne mun mielestä.

Ei se että lapsen profiilin suojaa kuitenkaan estä häntä näkemästä kaikkea sellastakin siellä mikä ei ole välttämättä ole hänen silmielleen suotavaa.

Mikäli hän hyväksyy kaverikseen aikuisen näkee hän myös tämän aikuisen seinän ja myös tämän aikuisen kavereiden seiniä, mikäli näitä ei ole erikseen suojattu.

Itselläni on muutama lapsi hyväksyttynä kaveriksi ja olen heidät sijoittanut erilliseen ryhmää ja tämä ryhmä ei taas pääse näkemään läheskään kaikkea, mutta tekeekö kaikki näin onkin taas toinen asia.

Miksi hitossa sinne pitää päästä tekemään profiileja valheellisilla tiedoilla sitä et vaan käsitä.

Mitä ajattelet te, jotka annatte lapsenne valehdella ikänsä? Mitäs sitten myöhemmin, kun hakee töitä ja työnantajat etsivät netistä tietoa työnhakijasta. Siellä on valehdeltu ikä esim. Ja mitä muuta. Minkälaisen kuvan hakija antaa työnantajalle itsestään? Näitä asioita olen itse perheessäni painottanut, kun olimme kuuntelemassa nettigurun luentoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vierasäiti:
Mitä ajattelet te, jotka annatte lapsenne valehdella ikänsä? Mitäs sitten myöhemmin, kun hakee töitä ja työnantajat etsivät netistä tietoa työnhakijasta. Siellä on valehdeltu ikä esim. Ja mitä muuta. Minkälaisen kuvan hakija antaa työnantajalle itsestään? Näitä asioita olen itse perheessäni painottanut, kun olimme kuuntelemassa nettigurun luentoa.

Joo, ja saada lapset ymmärtämään että mikä on sinne laitettu, on ikuisesti siellä. Tarkoitan kuvia, juttuja sun muita. Toki meidän lapsilla on tilit, ja mieheni on heidän kaverinsa, mutta miten paljon on puhuttu ja kerrottu mitä sieltä ei pitäisi lötyä. (omat jo yli 13v)
Tuo on hankala asia, varsinkin jos vertaispaine on kova, ja totta myös se, että kavereiden luona pääsee. Mutta totta myös tuoa lainaus, ei anna hyvää kuvaa jos valehdeltu netissä, ja voi olla että siinä menee työpaikka jo ennekuin on saanut sen.
Yritä saada sumplittua, tsemppiä.

Jos se lapsi ei halua teidän näkevän tekstejään tai kuvia niin siihenkin löytyy apuja, eli sieltä pääsee kyllä laittamaan asetukset niin...

älkää olko niin sinisilmäisiä :) en nyt tarkoita että joku 10v osaisi tai ylipäätään haluaisi tehdä niin, mutta ehkä vähän vanhemmat lapset jo haluavat.

Yhteistyössä