10kk vauva alkanut syödä öisin pullon maitoa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja määä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

määä

Vieras

Meillä siis nyt 10kk vauva, joka kuukauden verran herää joka yö aamuyöstä ja vaatii pullon maitoa. Mikään muu ei siis auta, ei vesitilkka jos olisi vaikka oikeasti jano, ei tutti, ei hyssyttely tai silittely, ei mikään. Mutta kun saa maidon, juo ja nukahtaa. yösyömiset jäi 2kk iässä siis pois, ja oli sitten puolisen vuotta syömättä öisin, mutta aloitti uudelleen. Olisi kiva jättää pois tuokin, saataisi kaikki taas nukkua kokonaisia öitä. Mutta miten tuon nyt sitten jättää pois, vinkkejä?
Syö melko pieniä annoksia päivän mittaan, mutta syö sen mitä jaksaa. Illalla viimeiseksi syö 21 aikaan puuroa, missä joukossa hedelmä- tai marjasosetta. Sitä menee yhteensä desin verran, en ole mitannut määrää koskaan, joten tarkkaan en osaa sanoa. Lisäksi menee maitoa n. 100ml, välillä enemmän, välillä vähemmän. Nukahtaa iltapuuron jälkeen, n. 22 aikaan.
Herää syömään siis n. 6-7 aikaan, ja nukkuu sitten maitopullonsa jälkeen vielä n. 10 asti.
Mutta millä hitolla saan tuon yömaidon pois???

No jos vain antaisit sen maidon ja menisit takaisin nukkumaan, vaikka vähän ajan päästä sitten vieroitusta? Toi oli meillä aika hankala vaihe; paljon uutta ja ihmeellistä pienellä. :) Mä olen aina laittanut sen pullon valmiiksi jääkaappiin ja vienyt vain sieltä sänkyyn kun vauva herää. Juo itse maidon ja nukahtaa. Musta paljon helpompaa kuin huudattaminen tai ongelman tekeminen tuosta. Vieroitus sujunut 2x hyvin siinä 1,5-2v iässä.

Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Anna iltapala, sitten et anna yöllä mitään ja kuuden, seitsemän aikaan oikea aamupala? Sitten päiväunet siihen aamupäivään.

Kaikki ei halua herätä tohon aikaan, jos ei ole pakko.

Meillä sama juttu, 1,5v asti aamuyöpullo ja sit loppui itestään. Unta riitti just 10 asti sittenkin. Mä en todellakaan alkaisi heräämään tuohon aikaan jos ei pakko ole.

Alkuperäinen kirjoittaja eka vieras:
Anna iltapala, sitten et anna yöllä mitään ja kuuden, seitsemän aikaan oikea aamupala? Sitten päiväunet siihen aamupäivään.

Meillä sama juttu, 1,5v asti aamuyöpullo ja sit loppui itestään. Unta riitti just 10 asti sittenkin. Mä en todellakaan alkaisi heräämään tuohon aikaan jos ei pakko ole.

Seitsemän on aika normaali aika monille..

Seitsemän on aika normaali aika monille..

No on varmasti. Musta vain se, että meidän vauvat nukkui vielä sen pullon jälkeen neljäkin tuntia, oli merkki siitä ettei se herätys ollut noin aikaisin pakollinen juttu. Ap:nkin vauvalla sitä unta kuitenkin sitten riittää vielä.

Ethän ap valvo turhaan "syöttämässä" vauvaa? Pullo kannattaa antaa vain sänkyyn niin saa itsekin vielä unta.

Joo, meillä ei kyllä taatusti aleta heräämään tohon aikaan. Ja siis tuo ipanakin on ihan puoliunessa vielä silloin, ei kunnolla hereillä, kun alkaa maitoansa vaatimaan.
Ja vielä, tuo ei juo itse pullosta, vaan pitää juottaa, eli itse kyllä pitää olla hereillä, muuten on maito sängyssä... :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja treMAMMA3:
puuron jälkeen vielä velliä??? näin meillä ainakin menee ja vielä joskus senkin päälle maitoa :whistle: mutta poika nukkuu koko yön noin 22-9

Ei suostu velliä juomaan, muuten kyllä antaisin :(

miksei?!? no sitten päivällä isommat annokset ruokaa ja puuroa se ainakin 1dl ellei 1,5dl ja sitten maitoa 200ml ennenko nukahtaa... minkä kokoinen on? meil yli 10kg ja 77cm (2kk sitten mitat) ja menee aikas isoja annoksia ruokaa sekä puuro ja velli enneko nukahtaa, joskus vielä jopa maitoa yli 100ml vellin jälkeen... nukkuu kyllä sitten koko yönsä hyvin!

puuron jälkeen vielä velliä??? näin meillä ainakin menee ja vielä joskus senkin päälle maitoa :whistle: mutta poika nukkuu koko yön noin 22-9

miksei?!? no sitten päivällä isommat annokset ruokaa ja puuroa se ainakin 1dl ellei 1,5dl ja sitten maitoa 200ml ennenko nukahtaa... minkä kokoinen on? meil yli 10kg ja 77cm (2kk sitten mitat) ja menee aikas isoja annoksia ruokaa sekä puuro ja velli enneko nukahtaa, joskus vielä jopa maitoa yli 100ml vellin jälkeen... nukkuu kyllä sitten koko yönsä hyvin!

Meillä ei esikko esim. suostunut juomaan mitään vellitutista. Eikä ollut tarvetta kyllä muuten sit vellille, joten en alkanu lusikalla syöttään sitä. Ajattelin vaan vastata, että siihen voi olla ns. syy miksi ei velli maistu. :)

Niinkuin sanoin, syö sen mitä jaksaa, mutta syö pieniä annoksia. On pieni ikäisekseen, 7800g, 72cm. Ei ole koskaan juonut tai syönyt tuollaisia määriä, joten on vähän vaikea pakottaa ;)

Kiinnostais muuten tietää, miten se yöpullo tuli takaisin? En kysy millään pahalla vaan ihan uteliaisuuttani :)

Oli kipeänä ja söi tosi huonosti (siis vielä huonommin ja paaaljon vähemmän kuin normaalisti ;) ) ja heräsi yöllä ja annoin maitoa. Tätä siis pari yötä kipeänä ollessa. Parani, ja jatkoi heräämistä :P Eli helläsydäminen äiti ja isi :D Olisi vaan pitänyt jättää pois silloin, kun parani...

Meillä saman ikäinen ja juo 200ml maitoa 4-7välillä ja jatkaa unia 8-9 asti. EI myöskään juo itse pullosta joten pitää syöttää. Tyttö ei rauhoitu millään muulla kun sillä maidolla joten ihan suosiolla olen antanut sitä,vaikka välillä tosiaan herää 4 aikoihinkin jo.

Niin ja tuli mieleen että vähentäisit yö yöltä sitä maidon määrää pullosta..

Muuten hyvä, mutta tuo ipana määrittää aikalailla itse sen, minkä verran juo :/ välillä menee kaikki mitä annetaan (n. 150ml) välillä voi olla, että hörppää vaan ehkä 50ml. Mutta jos koittaisi antaa vaan tipan maitoa... Jäisköhän se sitten pois? :)
Yksinkertasta, miksen tätä ite oo tajunnut kokeilla?? :D *tyhmä minä*

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä saman ikäinen ja juo 200ml maitoa 4-7välillä ja jatkaa unia 8-9 asti. EI myöskään juo itse pullosta joten pitää syöttää. Tyttö ei rauhoitu millään muulla kun sillä maidolla joten ihan suosiolla olen antanut sitä,vaikka välillä tosiaan herää 4 aikoihinkin jo.

Ihanaa, me ei siis olla ainoita!! :D

Vinkkinä vielä, että tuon ikäinen kyllä osaa jo juoda sen maidon itsekin.. Laittaa selälleen vauvan ja antaa pullon käteen. Vaikka sitten vain se 50ml. Harjoitella voi vaikka päiväaikaan pari kertaa, todellakin pystyy tuon jo itse tekemään jos ns. normaalit motoriikat sun muut on. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vinkkinä vielä, että tuon ikäinen kyllä osaa jo juoda sen maidon itsekin.. Laittaa selälleen vauvan ja antaa pullon käteen. Vaikka sitten vain se 50ml. Harjoitella voi vaikka päiväaikaan pari kertaa, todellakin pystyy tuon jo itse tekemään jos ns. normaalit motoriikat sun muut on. :)

On ihan normaali motoriikka, mutta on aina juotettu maito joko sylissä tai syöttötuolissa. Jos saa itse pullon käsiinsä, ei todellakaan juo, vaan leikkii vaan ja maito on sen jälkeen kaikkialla, paitsi suussa :/

Yhteistyössä