10kk ei suostu enää nukkumaan pinniksessä, mikä avuksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä tehdä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä tehdä

Vieras
Nousee vain ylös ja nauraa. Hieman alkaa jo potuttaa.

Poitsu on siis ihan väskä, mutta pinniksessä vain leikkii. Ihan yllättäen alkanut tämä enkä tiedä mitä tehdä.

Olen yrittänyt vain antaa olla, olla reagoimatta ylösnousemiseen tai laskenut takaisin maaten. Tämä vain toistuu ja toistuu ja toistuu. Jos olen vierellä niin ei ainakaan nukahda koska naureskelee ja alkaa juttelemaan.

Ennen nukkui niin hyvin :/

Miksei tuon ikäiselle voisi harkita jo lastensänkyä, matalaa sellaista? Mun lapset on molemmat siirtyneet noin vuoden ikäisenä nukkumaan lastensänkyyn.

Toinen syy voi olla että unentarve on muuttunut, miten monet päiväunet hän nukkuu ja kuinka pitkään? Voi olla että yhdet päiväunet alkais jo riittää.

Kannattais ehkä kokeilla yksiä päiväunia. Noin muuten tuossa iässä meillä lapseton nukahtanu niin että oon makoillu pinnasängyn vieressä lattialla/omalla sängylläni ja katse poispäin lapsesta, hämärä huone. Toki se ensin yrittää ottaa kontakitia mutta kun siihen ei reagoi niin rauhoittuu. Ja toki nousee ylös mutta kun siihenkään ei reagoi niin menee sitten jossain vaiheessa maate. Toki jos itkua tulee niin lohdutetaan, voi sieltä lattianrajasta pinnanraosta esim silitellä, laulaa jne. Tai hätätilanteessa ottaa syliin.

Yhteistyössä