103e tilillä ja joulu edessä.Seuraava raha on lapsilisä.

  • Viestiketjun aloittaja "köyhä"
  • Ensimmäinen viesti
samaa täällä
[QUOTE="huh";22695635]mulla muutama euro tilillä ja sekin on lainaa, seuraava raha yhden lapsen lapsilisä.
Lahjat ostamatta ym.[/QUOTE]

Älä välitä tuostä lesbosta, osta vaikka karkki pusseja ja pistä papereihin niitä, kun rahaa tulee osta jotaain palapelejä ja muuta pientä jännää sano et pukki oli unohtanut, kunhan saat aatoksi sille hetkelle kun lahjat annat niin jotain kivaa lapsile, elän samanlain itsekin mutta koitetaan pärjätä. =)
 
hyviä valintoja
Tilillä 6800 euroa. Kun on opiskellut ja tehnyt töitä ja lapsetkin tehty myöhemmällä iällä, ei tarvi vinkua täällä köyhyyttä. Ottakaa muut opiksenne, jotka ette ole vielä siinä tilanteessa, että joudutte kyttäämään lapsilisiä joka kuukausi.
Ei, en ole ollut päivääkään työttömänä enkä tule koskaan olemaan ja olen terve... Liikun säännöllisesti, syön terveellisesti enkä ole antanut kenenkään tai minkää tuhota mielenterveyttäni, joten minun on tietenkin kaikkien mielestä helppo hymyillä.
Olen tehnyt aivan itse elämääni koskevat valinnat ja olen elämääni erittäin tyytyväinen. Olkaa tekin! Itse olette valintanne tehneet ja elämäänne joutuneet. Ei siis ruikuteta, eihän?
 
"poikia3"
[QUOTE="hmm";22694835]Oltermannin saa tarjouksesta varmasti 5,95e hintaan,mutta normaalisti se maksaa 7,90e.
En osta koskaan litran maitoja,joten hintaa en tiedä,mutta 1,5litran maito maksaa 1,35e. Leipä maksaa noin 1,70e eli normalihintaisena tuo paketti maksaa noin 11-12e eli minusta tuo 10e on realistinen hinta.

Kaikkialla ei ole Lindlin laatua=([/QUOTE]

S-ketjun kaupat ovat pitkään myyneet Oltermannia 5,99, 1,5 maitoa maksaa meidän lähi s-marketissa 1,17 e ja leipääkin saa varmasti alle 1,70. Mutta kannattaa ostaa halvinta juustoa, esim. edullisin edam varmasti lähtee halvemmalla kuin Oltermanni normaalihintaisena.

Jos rahaa on vähän ostetaan sitä mitä saa. Esim. meillä on ollut isoja laskuja nyt pari viime kuukautta ja ruokamenoista on nipistetty. Tarjoukset on hyödynnetty. Yhdeltä kauppakeikalta mukaan tuli 5 pussia makaroonia a 9 senttiä. 2 pakettia kanasuikaleita a 99 senttiä, feta paketti 99 senttiä jne, mandariinit kilon pussi 99 senttiä. Mulla oli kassillinen ruokaa kotiin 9:llä eurolla. Niin ja meitä on sentään 5.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hyviä valintoja;22695789:
Tilillä 6800 euroa. Kun on opiskellut ja tehnyt töitä ja lapsetkin tehty myöhemmällä iällä, ei tarvi vinkua täällä köyhyyttä. Ottakaa muut opiksenne, jotka ette ole vielä siinä tilanteessa, että joudutte kyttäämään lapsilisiä joka kuukausi.
Ei, en ole ollut päivääkään työttömänä enkä tule koskaan olemaan ja olen terve... Liikun säännöllisesti, syön terveellisesti enkä ole antanut kenenkään tai minkää tuhota mielenterveyttäni, joten minun on tietenkin kaikkien mielestä helppo hymyillä.
Olen tehnyt aivan itse elämääni koskevat valinnat ja olen elämääni erittäin tyytyväinen. Olkaa tekin! Itse olette valintanne tehneet ja elämäänne joutuneet. Ei siis ruikuteta, eihän?
Tilillä on vähän enemmänkin, mutta joo itsevarmuus on aina positiivista ainakin meille täällä pimeässä kylmässä :D Ei, ei ruikuteta.
 
yh
Alkuperäinen kirjoittaja hyviä valintoja;22695789:
Tilillä 6800 euroa. Kun on opiskellut ja tehnyt töitä ja lapsetkin tehty myöhemmällä iällä, ei tarvi vinkua täällä köyhyyttä. Ottakaa muut opiksenne, jotka ette ole vielä siinä tilanteessa, että joudutte kyttäämään lapsilisiä joka kuukausi.
Ei, en ole ollut päivääkään työttömänä enkä tule koskaan olemaan ja olen terve... Liikun säännöllisesti, syön terveellisesti enkä ole antanut kenenkään tai minkää tuhota mielenterveyttäni, joten minun on tietenkin kaikkien mielestä helppo hymyillä.
Olen tehnyt aivan itse elämääni koskevat valinnat ja olen elämääni erittäin tyytyväinen. Olkaa tekin! Itse olette valintanne tehneet ja elämäänne joutuneet. Ei siis ruikuteta, eihän?
Tää oli kyllä tosi ikävä viesti, vaikka ymmärrän kyllä pointtisi. Itsellä enemmän tilillä vaikka yh olenkin, mutta olen myös yh:na elänyt 300 e kotihoidontuella. Yritystä pitää olla (itsekin myin huutonetissä ja kirrppareilla), mutta kenenkään ei leuhkimaan pidä ruveta kun jollain tosiella "tilanne" päällä ja huoli esim. lasten lahjoista!
 
juu juu
Tää oli kyllä tosi ikävä viesti, vaikka ymmärrän kyllä pointtisi. Itsellä enemmän tilillä vaikka yh olenkin, mutta olen myös yh:na elänyt 300 e kotihoidontuella. Yritystä pitää olla (itsekin myin huutonetissä ja kirrppareilla), mutta kenenkään ei leuhkimaan pidä ruveta kun jollain tosiella "tilanne" päällä ja huoli esim. lasten lahjoista!
Niin, tää tili josta mainitsin on miehen ja mun yhteinen tili, josta hoidetaan asuntolaina, joka kohta loppuu ja sitten sitä rahaa vasta onkin, kun asumiskulut on sen jälkeen pääkaupunkiseudulla omakotitalossa 300 e kuussa. Omilla tileillä on sitten vielä PALJON lisää. On meilläkin lapset hoidettu kotona, mutta jotenkin sitä rahaa vaan kasaantuu. Valintoja nääs. Meillä ei törsätä. Mihinkään. Niin ja pienipalkkaisia akateemisia ollaan molemmat, mutta osataan laskea.
 
"maisku"
Kommentoin sinulle,koska närkästyin tekstistäsi.
Minäolen yliopisto tien kulkenut maisteri,viittä vaille professori, joka tehnyt aina töitä.
Nytkin vakituisessa virassa jossa tienaan n.4700e/kk eli ihan kivasti.Verottaja vaan tuppaa viemään palkastani niinkin paljon että käteeni jää 2678e jolla makselen sitten asuntolainaa sekä opintolainaa, jota tyhmänä otin kun luulin viisaasti sijoittavani rahat opintoihin=(
Vähäinen rahatilanne ei siis aina johdu huonosti kouluttautumisesta, voisin jopa väittää muuta. Tällä hetkellähän tytöttöminä istuvat juuri korkeasti koulutetut.Sorry vaan, mutta sinun on aika tulla alas harhoistasi=)
Voi ei.... ihan vakituinen virka ja noin vaatimaton palkkakin... toista se on työttämällä vaikka tai ihan normaalilla työntekijällä, jolla myös koulutus, vaikkei korkeakoulupohjalla... 1004 euroa brutto kun tekee osa-aikaviikolla nyt duunia, kaksi lasta jotka asuu vielä kotona... samat kulut varmasti kuin sinulla.... on se rankkaa!
 
....
hyvin teillä on asiat

Mulla on 2e tilillä ja en tiiä maksaako ex erareita vai ei. Jos ei maksa, niin tuolla 2 egellä pitäs torstaille elellä. Tyttö tuli vielä kipeeksikin et lääkettäkin olis kiva saada ostaa. Riittää särkylääkkeet maanantaille. Onneksi hätätapauksessa saadaan lainaksi rahaa. Toivon kuitenkin, että ne elarit näkyy tilillä ma.
 
höh!
siis miten te oikein elätte kun teillä on asiat noin huonosti? ootteko te kaikki minimirahalla toimeentulevia yh-äitejä vai miten teillä voi olla noin rahatilanne? Mulla on omalla tilillä 700euroa tämän kuun äitiyspäivärahasta jäljellä ja 3 lapsen lapsilisät tulee torstaina. Miehellä on tämän kuun tilistä reilu tonni jäljellä kaikkien pakollisten maksujen jälkeen (vuokra,autolaina jne). Mä ajattelin että ei oo häävisti raha-asiat meillä mutta en taida puhua enää mitää... :O
 
....
Alkuperäinen kirjoittaja höh!;22696750:
siis miten te oikein elätte kun teillä on asiat noin huonosti? ootteko te kaikki minimirahalla toimeentulevia yh-äitejä vai miten teillä voi olla noin rahatilanne? Mulla on omalla tilillä 700euroa tämän kuun äitiyspäivärahasta jäljellä ja 3 lapsen lapsilisät tulee torstaina. Miehellä on tämän kuun tilistä reilu tonni jäljellä kaikkien pakollisten maksujen jälkeen (vuokra,autolaina jne). Mä ajattelin että ei oo häävisti raha-asiat meillä mutta en taida puhua enää mitää... :O
opiskeleva yh äiti. Sossusta en saa mitään, koska kesätyörahoillahan minun olisi pitänyt elää loppuvuoteen, en saa lainaa -> luottotiedot mennyt, ukko jätti elaritkin maksamatta joten ne saan sitten perittyä kelalta vasta tammikuussa. Tulot: asumistuki reilu 300e, opintotuki 268, elarit 280(joista siis tässä kuussa saamatta 140), lapsilisä 2 lapsesta. vuora 452 ja sähkölasku 110e, Tyttö sairastellut kiitettävästi marras-joulukuun ja lääkkeisiin palanut aika paljon rahaa. Joten mulla ei jää todellakaan mihinkään ylimääräiseen.

mutta onneksi tämä piina loppuu vuoden päästä...
 
"höh"
opiskeleva yh äiti. Sossusta en saa mitään, koska kesätyörahoillahan minun olisi pitänyt elää loppuvuoteen, en saa lainaa -> luottotiedot mennyt, ukko jätti elaritkin maksamatta joten ne saan sitten perittyä kelalta vasta tammikuussa. Tulot: asumistuki reilu 300e, opintotuki 268, elarit 280(joista siis tässä kuussa saamatta 140), lapsilisä 2 lapsesta. vuora 452 ja sähkölasku 110e, Tyttö sairastellut kiitettävästi marras-joulukuun ja lääkkeisiin palanut aika paljon rahaa. Joten mulla ei jää todellakaan mihinkään ylimääräiseen.

mutta onneksi tämä piina loppuu vuoden päästä...
no tuossa tapauksessa ymmärrän hyvin että rahat ei meinaa riittää. onko sulla mahdollisuutta saada apua esim vanhemmiltasi tai joltain muulta?saako lapsesi joululahjoja jouluna?
 
ehdotus
Nyt sun täytys perustaa pakasteiden/jääkaappien siivousfirma, kun moni ihminen ei saa pakasteitaan tyhjäksi talven aikana. Vanhoille ihmisille se on muutenkin ylivoimainen juttu. Pitäs vaan olla muutama kylmälaukku. Ehkä saattaisivat antaa osan marjoista sullekin, kun kerrot tilanteen? Moni varmaan haluaisi antaa myös sen pakastimen pois sähkölaskua kasvattamasta, mut ei voi kun on täynnä kaikenlaista... ? Kotiapu ei sellaisia hommia tietääkseni tee, vai tekeekö?
 
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja hyviä valintoja;22695789:
Tilillä 6800 euroa. Kun on opiskellut ja tehnyt töitä ja lapsetkin tehty myöhemmällä iällä, ei tarvi vinkua täällä köyhyyttä. Ottakaa muut opiksenne, jotka ette ole vielä siinä tilanteessa, että joudutte kyttäämään lapsilisiä joka kuukausi.
Ei, en ole ollut päivääkään työttömänä enkä tule koskaan olemaan ja olen terve... Liikun säännöllisesti, syön terveellisesti enkä ole antanut kenenkään tai minkää tuhota mielenterveyttäni, joten minun on tietenkin kaikkien mielestä helppo hymyillä.
Olen tehnyt aivan itse elämääni koskevat valinnat ja olen elämääni erittäin tyytyväinen. Olkaa tekin! Itse olette valintanne tehneet ja elämäänne joutuneet. Ei siis ruikuteta, eihän?
Voi, kun sinulla on "hurjat" summat tilillä säästössä. ;) Noilla eväillä ei vielä ihan hirveästi kannata tulla muita moralisoimaan..
 
....
[QUOTE="höh";22696873]no tuossa tapauksessa ymmärrän hyvin että rahat ei meinaa riittää. onko sulla mahdollisuutta saada apua esim vanhemmiltasi tai joltain muulta?saako lapsesi joululahjoja jouluna?[/QUOTE]

kyllä lapset joulun saa :) Vaikka en itse ole ostellutkaan paljoa, niin kummeilta ja isovanhemmilta tulee. Saatiin joulupuukeräyksestäkin paketit. Rokapuoliki on siltä osin kunnossa, että isovanhemmat tulevat tänne aattona ja tuovat kinkun ja muuta ruokaa tullessaan. Minun hommakseni jää vain laatikoiden teko ja rosollin osto.
 
aaarghhh
Ihme kitinää taas. Menkää nyt hiton lusmut töihin niin ei tartte itkeä täällä rahapulaa. Koko vuosi on ollu aikaa säästää jouluun mutta johonkin muuhun ootte ne rahanne saanu tuhlattua.

Tunnen itseni köyhäksi kun tienaan paljon alle keskipalkan, 2100 euroa kuussa, mutta näihin palstan köyhiksiin verrattuna tunnen itseni suorastaan rikkaaksi. Tilillänikin on useita tonneja, kun oon vähän yrittäny miettiä rahankäyttöäni. Hittoako pukaatte niitä kakaroita maailmaan kun ei ole varaa edes ruokkia niitä. Hävetkää!
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";22696903]Voi, kun sinulla on "hurjat" summat tilillä säästössä. ;) Noilla eväillä ei vielä ihan hirveästi kannata tulla muita moralisoimaan..[/QUOTE]

Miten niin ei, kyllä tuo summa on ihan sellainen, että sillä pärjää, eikä tarvitse valittaa köyhyyttä.

Mutta vinkkinä sanoisin, että jos tilillä on 10-20 euroa tms. niin aika typerältä kuulostaa, jos sillä rahalla sitten on pakko ostaa se monen euron Oltermanni! Kyllä ilman juustoa pärjää, ja jos ei pärjää, niin valitkaa nyt edes halvempaa juustoa sieltä kaupasta!
 
"pera"
Oliko tuossa sanahelinässäsi kirjoitus-, kielioppi- ja välimerkkivirheiden lisäksi muuta sisältöä kuin yritys kehua itseään olemattomilla meriiteillä? Miten muuten olet "koulutustasollasi" välttynyt tietämästä sitä seikkaa, ettei korkeaasti koulutetut nousekaan ansiotasolla niin korkealle mitä yrität selittää. Taloussanomien ja Kauppalehden teettämien tutkimusten mukaan jopa puhelinmyyjät vetää railakkaasti ohi akateemisesti koulutetuista.

Ja ihan lopuksi sanon, että tietämättömyytesi ja ilmiantavien kirjoitusvirheidesi lisäksi et, mikäli väittämäsi on totta, itsekään hallitse tuota talouspuolta. Opinto- ja asuntovelallisena maksat prosentuaalisesti melkoisen paljon enemmän veroja mitä esimerkiksi itse maksan hieman yli tuhat euroa suuremmasta tilipussistani JA minulla ei ole korkovähennyksiä.

Älä siis viitsi. Joko jostain syystä puhut palturia tai sitten olet ihan suomeksi sanottuna melkoisen hölmö.
Voi pientä, johonkin kaupan kassaan tai kouluttamattomaan mammaan sattui, kun joku toinen on sattunut opiskelemaan vähän enemmän. Älä huoli, kirjoittaja ei ole ainoa vaan akateemisia on Suomessa sellainen määrä, että et voi välttyä kohtaamasta heitä kauppasi kassalla tai bussissa matkallasi sossuun. Sinun tulee kehittää itsetuntoasi ja hyväksyä se, että se sekaiselta sutturapäältä näyttävä naapurisi voi olla kaupunkisi yliopiston professori etkä sinä mahda asialle yhtään mitään.
 
Mikä oli ketjun ja joidenkin vastausten tarkoitus? Tai en minä muistanutkaan enää muutaman kuukauden palstatauon jälkeen, että kaikki ei ole totta mitä täällä lukee ja kaikki mitä sanotaan täällä, ei voida sanoa päin naamaa VAI lauotteko te päin naamaa kaikenlaista.
Keskusteleeko täällä äidit vai lapset? Minulla on rahaa ja minä ostan ja saan lällälläääää.... Joulumieltä ystävät hyvät ja olkaa kilttinä, tontut kurkkii ja pukki voi vielä lahjalistaanne tiukan kamman kanssa uudelleen lukea ;)
 
opiskeleva yh
Alkuperäinen kirjoittaja höh!;22696750:
siis miten te oikein elätte kun teillä on asiat noin huonosti? ootteko te kaikki minimirahalla toimeentulevia yh-äitejä vai miten teillä voi olla noin rahatilanne? Mulla on omalla tilillä 700euroa tämän kuun äitiyspäivärahasta jäljellä ja 3 lapsen lapsilisät tulee torstaina. Miehellä on tämän kuun tilistä reilu tonni jäljellä kaikkien pakollisten maksujen jälkeen (vuokra,autolaina jne). Mä ajattelin että ei oo häävisti raha-asiat meillä mutta en taida puhua enää mitää... :O
Kyllä se on omasta rahankäytöstä kiinni, ei siitä onko yh vai ei. Itse olen opiskeleva totaaliyh, joka saa elareitakin alle KELA:n minimin ja siltikin rahaa on aina riittävästi. Nytkin on jouluruuat ja lahjat hommattuna (eikä mitenkään vähän) sekä laskut maksettu. Rahaa on tilillä vielä n. 300e ja ens viikolla tulee lapsilisä. Minimirahoilla olen pystynyt kaiken säästämään vallan mainiosti.
 
"mä"
pitkin vuotta ostan aleista kaikkea..lelukaupastakin sai tuossa syksyllä vaikka mitä -80%alella..7e maksoi esim.puuhapeten pesula ja korjaamo,vauvalle lamazen leluja 5e,baby bjorn vaatteita 4e..yms yms..mä pengon aina kaikki alekorit..poika toivo hotweels autoja ja löysin ison paketin 6e..siinä 15autoa=)
 
vinkki
[QUOTE="mä";22694731]Kerro miten maksan laskut ostan ruuat, lahjat, kestitsen vieraat...

Miten pienellä summalla ootte selvinny ristiäisistä, lasten syndeistä ja joulusta??

Tietty jos vaan päättäs niin selviäishän sitä, mutta....[/QUOTE]

Pidät vaan yhdet juhlat, samoilla kestitsemisillä ristiäiset ja muiden synttärit. Kaverille pidät synttäsit myöhemmin, jos haluat.
 

Yhteistyössä