10-vuotiaan selkäkipu?

ananaskirsikka

Aktiivinen jäsen
02.06.2006
4 052
0
36
Mun 10v valitti tuossa pari viikkoa sitten, että selkään sattuu, eikä pääse kyykkimään. Se meni sitten itsestään ohi, yhtenä iltana annoin särkylääkettä. Nyt eilen taas selkä tuntui olevan tosi kipeä, oli sängystä nouseminenkin hankalaa, eikä kuulemma voinut mennä uloskaan, kun selkään sattui. Mitäköhän tää nyt on, pitäiskö käyttää lasta lääkärissä?

Tämä kaveri on kyllä aika hyvä 'filmaamaankin', viime syksynä oli jalka niin kipeä, ettei päässyt kävelemään. Vein sitten lääkärin ja kas kummaa, itse hän sinne käveli, eikä sattunut enää lainkaan ;) että plkästään tuon kivun pohjalta, pitäsikö viedä, vai miten sen saisi 'varmistettua' onko tosissaan kipeä???

Alkuperäinen kirjoittaja Ninni:
selkä on jo NOIN kipeä niin vie jo ihmeessä vaikka sitten olis turha käynti. Monet sairaudet säteilee selkään ja mm. munuaistulehdukset sattuu myös sinne.

Nii-in. Kai se on käytävä niin tietää ainakin varmaksi. Mutta toivon ja epäilen, että kipu loppuu taas terveysaseman ovella...

mulla itellä alko yhtäkkiä tos iässä selkäkivut(ensin mua ei uskottu),mut sit ku uskottii ni lääkäri sano et mulla skolioosi vai mikä lie(toinen jalka lyhempi)ja sit selästä 2 nikamaa pois paikaltaa eikä niitä saa korjattua =( tästäpä sitten kärsin koko nuoruuden...nyt jo alkaa helpottaa ku ei tarvi korotettuja kenkiä enää!sinuna veisin lääkärii parempi käyd turhaanki!

Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:
mulla itellä alko yhtäkkiä tos iässä selkäkivut(ensin mua ei uskottu),mut sit ku uskottii ni lääkäri sano et mulla skolioosi vai mikä lie(toinen jalka lyhempi)ja sit selästä 2 nikamaa pois paikaltaa eikä niitä saa korjattua =( tästäpä sitten kärsin koko nuoruuden...nyt jo alkaa helpottaa ku ei tarvi korotettuja kenkiä enää!sinuna veisin lääkärii parempi käyd turhaanki!

Joo, pittää mennä... Niin, ja meillä on muuten suvussa noita eripituisia jalkoja...

Minä olen huomannut, että tosi usein se kipu/olo helpottuun sairaalassa. Minulla oli lapsi todella sairas, en saanut häntä sängystä edes vessaan (oli silloin n 3,5v) saati syömään jotain. Lähdin viemään häntä sairaalaan. Siellä mietin, että olenko tullut turhaan, kun oli niin pirteän oloinen. No, en onneksi kääntynyt takaisin. Kun lääkäri tutki, totes keuhkokuumeen, crp oli 149 ja seuraavana päivänä häntä vietiin jo ambulanssilla toiseen sairaalaan kun nestettä keuhkoissa niin pahasti. Ystävämme sattui silloin hoitajaksi, monta kertaa sanonut, ettei ole koskaan nähnyt niin pahoja keuhkokuvia.

Ja silti minä mietin odotushuoneessa aluksi olenko tullut turhaan, kun oli niin virkku sillä hetkellä..

Alkuperäinen kirjoittaja reropera:
Minä olen huomannut, että tosi usein se kipu/olo helpottuun sairaalassa. Minulla oli lapsi todella sairas, en saanut häntä sängystä edes vessaan (oli silloin n 3,5v) saati syömään jotain. Lähdin viemään häntä sairaalaan. Siellä mietin, että olenko tullut turhaan, kun oli niin pirteän oloinen. No, en onneksi kääntynyt takaisin. Kun lääkäri tutki, totes keuhkokuumeen, crp oli 149 ja seuraavana päivänä häntä vietiin jo ambulanssilla toiseen sairaalaan kun nestettä keuhkoissa niin pahasti. Ystävämme sattui silloin hoitajaksi, monta kertaa sanonut, ettei ole koskaan nähnyt niin pahoja keuhkokuvia.

Ja silti minä mietin odotushuoneessa aluksi olenko tullut turhaan, kun oli niin virkku sillä hetkellä..

Onneksi menitte...

Mulla on toisen lapsen kanssa vähän samantyyppisiä kokemuksia kuin tämän 10-vuotiaan. Lapsi oli varmaan n. 3 vanha, kun aamulla herätessään alkoi itkeä ja valittaa, käveli vain sohvalle ja siinä makasi koko päivän. Sanoi, että sattuu, kun yritin nostaa istumaan. Tarjosin jäätelöäkin, ajattelin, että se nyt ainakin uppoaa, jos on terve. Illalla lähdettiin lääkäriin, koska ei todellakaan ole normaalia, että tuon ikäinen lapsi makaa koko päivän, jos olisi terve. Kannoin lapsen lääkäriin ja lääkäri nosti lapsen seisomaan, koitti selkää ja jalkoja. Ei mitään vikaa. Sieltä sitten käveli ulos ihan itse ja kotona jäi muiden lasten kanssa ulos juoksemaan :whistle: Olin ihan varma, että nyt on jotain tosi pahasti vialla, mutta ei sitten onneksi ollutkaan...

mulla on tällä hetkellä sama olen 12 vuotias kävimme lääkärissä ja sain kuvat huomenna menen kuviin saa nähdä mitä se on saattaa olla että selkä rankassa on u tai vaikka niin sanottu s tai lihas särkyjä itselläni on keskellä selkärangassa kipua

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä