10-kuiselle matkarattaat: pieneen tilaan + normaali työntökahva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kärryviidakon syövereissä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kärryviidakon syövereissä

Vieras
Kysynpä täälläkin, kun Vauvalla oli niin hiljaista...

Haussa matkarattaat, jotka voisi ottaa mukaan Euroopan autoreissulle? Lapsi silloin noin 10-kuinen ja Emmaljungia ei voi tunkea peräkonttiin. Vinkkejä matkarattaista, jotka menisivät pieneen tilaan ja työntökahva olisi yhtenäinen (siis sellainen normaali kaari, eikä kahta erillistä kahvaa). Ei sateenvarjorattaita, muttei tarttisi olla mitkään Brion Ponytkaan, vaan jotain siltä väliltä?

Carena Easy? Tai joku vastaava? Onko missään mitään vertailutaulukkoa, josta näkisi erilaisten rattaiden kokoja kokoontaitettuina?

Graco Mirage...mutta buo vain, jos menette kaupunkilomalle maahan, jossa ei ole mukulakivikatua.

Nuo maksaa uutena satkun, menee pieneen tilaan ja on siis sitä kautta kätevät. Mutta ei noilla kyllä missään vähääkään vaativammassa maastossa lykitä.

Mä ostin omani nimenomaan perheestä joka oli ostanut ne viikon ulkomaanmatkaa varten, eikä heillä ollut enää sen jälkeen niille käyttöä.

Ovatko sekä Graco Mirage että nuo Carena Easyt ihan kettumaisia, jos on mukulakiveystä? Tarkoitus kiertää pikkukaupunkeja, eli aivan varmasti voi olla kaikenlaista mukulakiveä ja laatoitusta lykkimisalustana. Siksi ei ainakaan millään sateenvarjorattailla tekisi mieli lähteä, mutta ovatko nuo isommat matkarattaat ihan yhtä tuskaisia?

Me ostettiin tuon ikäiselle britax b-mobile rattaat kolmipyöräisenä. Ne oli ainoat rattaat jotka saatiin mahtumaan automme takakonttiin (mini). Ovat ollet tosi hyvät! Älyttömän kätevät kasata, kevyet ja helposti kääntyilevät ahtaissakin paikoissa. Toki mukulakivillä ei ole niin hyvät työntää, kuin isompirattaiset. Noissa on kuitenkin lukittuva etupyörä, joka auttaa epätasaisella tiellä.

http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=902&valikoimaid=1
Meillä on tälläset reilun vuoden ikäisellä. Oon tykänny! Tosi kätevät työntää ja renkaat ei ole ihan pienimmästä päästä. Kasaus systeemi on tosi kätevä, nostetaan vaan semmosesta kahvasta niin rattaat taittuu linkkuun ja menee pienempään tilaan kun nuo gracot ja tosiaan tuon kasaus on paljon kätevämpi.

Emmaljungat vievät aika reippaasti tilaa takakontissa, kun mukaan pitäisi mahtua 4 ihmisen matkatavarat reilun viikon reissulle. :) Siksi hakusessa jotkut pieneen tilaan menevät kiesit, joita ei kuitenkaan tarttisi ihan hiki hatussa lykkiä.

Meillä on Jovi iot, ja on ollu ihan näppärät. Ei tosin kovin hyvät työntää pitkällä matkalla, mut menettelee. Menee pieneen pakettiin, ja selkänoja kääntyy myös vaaka-asentoon.

gracot oli meillä. oli niin helppoo heittää kaukalo suoraan niihin kiinni rattaisiin ja kun ne rattaat oli niin helpot avattakin viel ja mahtu vaik kui pieneen tilaan. mailman kätsyimmät. ja kyl me mentiin niil paikas kui paikassa

babypoint mark kolmipyöröset ja etupyörän voi lukita. menee todella pieneen tilaan esim etu- ja takapenkin väliseen jalkatilaan meillä,vau. meidän auto farkku toyota. todella hyvät työntää ja saa makuuasentoon, MUTTA työntökahva ei ole yhtenäinen vaan siinä on kaksi erillistä kahvaa. miksi haluat ehdottamasti yhtenäisen työntökahvan? noita on hyvä työntää silti ja olempa jopa työntänyt niitä yhdestä kahvasta vain kiinni pitäen kun olen puhunut kännykkään. suosittelen, mukana tulee jajkapeitto,hinta noin 150e,ei paha.

Alkuperäinen kirjoittaja babypoint mark:
MUTTA työntökahva ei ole yhtenäinen vaan siinä on kaksi erillistä kahvaa. miksi haluat ehdottamasti yhtenäisen työntökahvan?

Esikoisella oli (silloin vuonna kivi ja kuokka) sellaiset matkarattaat, joissa oli erilliset työntökahvat. En ikinä tottunut niihin, vaan aina hamusin siitä keskeltä otetta. Mie vaan tykkään yhtenäisestä kahvasta, samoin mies.

Bugaboo Bee Plus on ihan parhaat! Saat lapsen myös kasvot itseesi päin, jos haluat, menee TOSI näppärästi TOSI pieneen tilaan (vanhempi Bee-malli ei kasaudu kuin kasvot menosuuntaan asennosta, ja muutenkin on huonommat ominaisuudet). On huippukevyet nostaa ja aivan kuin et työntäisi mitään (isommallakaan lapsella eivät sätkytä ja venkoile yhtään). Joka sentin arvoiset!

Meillä siis on jo Emmaljungan kuomurattaat, eikä viitsisi toisia lähes samankaltaisia ostaa (Brio Pony, Emmaljunga Softy tms. "jykevät" rattaat), vaan tarvittaisiin nimenomaan kevyesti nosteltavat, pieneen tilaan menevät reissurattaat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Bugaboo Bee Plus on ihan parhaat! Saat lapsen myös kasvot itseesi päin, jos haluat, menee TOSI näppärästi TOSI pieneen tilaan (vanhempi Bee-malli ei kasaudu kuin kasvot menosuuntaan asennosta, ja muutenkin on huonommat ominaisuudet). On huippukevyet nostaa ja aivan kuin et työntäisi mitään (isommallakaan lapsella eivät sätkytä ja venkoile yhtään). Joka sentin arvoiset!

Tässä vielä linkki Suomesta ja Bugaboon sivuilta löytyy myös tarinaa:
http://www.designkids.fi/product_info.php?cPath=36_76&products_id=152

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä siis on jo Emmaljungan kuomurattaat, eikä viitsisi toisia lähes samankaltaisia ostaa (Brio Pony, Emmaljunga Softy tms. "jykevät" rattaat), vaan tarvittaisiin nimenomaan kevyesti nosteltavat, pieneen tilaan menevät reissurattaat.

siis noi softyt ja ponyt on ihan eri asia ku kuomurattaat ja ainakin kevyet. Mä en enääää ikinä mitään gracon rimpuloita osta ja mulla oli toi mirage siis yhdellä lapsella hetken ja ihan uudet oli ja myin pois ja hain softyt.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

siis noi softyt ja ponyt on ihan eri asia ku kuomurattaat ja ainakin kevyet. Mä en enääää ikinä mitään gracon rimpuloita osta ja mulla oli toi mirage siis yhdellä lapsella hetken ja ihan uudet oli ja myin pois ja hain softyt.

Meillä on Graco miraget, hyvin kulkee vaikka millaisella alustalla. Ovat hyvät hintalaatusuhteeltaan ja kuosit miellytti minua eniten. Mitään carenoita tai muita pilipaleja en edes harkinnut ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on Graco miraget, hyvin kulkee vaikka millaisella alustalla. Ovat hyvät hintalaatusuhteeltaan ja kuosit miellytti minua eniten. Mitään carenoita tai muita pilipaleja en edes harkinnut ;)

Ja lisättäköön vielä se että vaihdoin kömpelöt ponyt pois, juuri näihin gracoihin. Ponyt on minusta kyllä aivan yliarvostetut =/ Valjaat niissä on hepposet ja vaikeat, aina solmussa kun ne oli sitä irtomallia. Niinpä kauppaan mennessä usein jäi turvavyöt käyttämättä kun niitä ei ollut aikaa selvitellä mistä ja mihin mikäkin hihna menee..

Selkänoja on huono, vielä kaksivuotiaallakin turhan yksitoikkoinen asento, kuomu siihen piti erikseen ostaa, että oli meidän käyttöön järkevät ja hintaahan niille tuli heti monta kymppiä lisää. En tykännyt myöskään siitä, että ne olivat paljon matkarattaita painavammat työntää ja renkaat ei edestä kääntynyt ja se teki niistä kyllä mun mielestä erittäin tökeröt.

Yhteistyössä