10 kk vauvalle ruoka-ohjeita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
... teen kaikenlaisia mahdollisimman samankaltaisia kuin itselle. Mausteita en vielä ole juurikaan käyttänyt, mutta joitakin yrttejä (Luomu kuivayrttejä saa ainakin pikku elintarvikepuodeista Tampereella esim kauppahallista löytyy ja on tosi hyviä eikä mun mielestä pahan hintaisia) ja sipulia olen jo lisännyt suurimpaan osaan ruokia. Olen myös luntannut vauvanruokapurkeista ainesosia ja tuunannut sitten niiden avulla omia sörsseleitä. Meillä poika syö tosi hyvin joten en tiedä uppoaako yleensä lapsille samoin mutta meillä maistuu hyvin. Lihat teen aina erikseen niin saa sit eri yhdistelmiä. Esmes olen keittänyt yhdessä kattilassa perunaa porkkanaa sipulia ja palsternakkaa ja toisessa bataattia kesäkurpitsaa ja riisiä. Sitten lisännyt yrttejä (basilikaa, oreganoa, timjamia, tilliä...) niihin keittämisen loppuvaiheessa, tämän jälkeen olen muusannut ruuat, mutta jättänyt myös kökköjä. Sitten olen sekoittanut niitä vaihdellen lohen, seitin, kanan, possun, hirven ja naudan kanssa. Kananmunaa olen myös keittänyt ja haarukalla muusannut joukkoon, nyt pitäisi alkaa myös hapanmaitotuotteita lisäämään, esimerkiksi raejuustoa ruuan joukkoon. Kasviksia (tomaattia, kurkkua, paprikaa) olen antanut lähinnä sormiruokana isoina paloina mitä poika tykkää sitten nakertaa, samoin ruisleipää (onnen leivässä on vain 0,7% suolaa joten hyvä vaihtoehto!).

Toivottavasti sait jotain irti:) Aika ydinfysiikkaa tämä pienen lapsen ruokkiminen tosiaan on mutta ainakin mun mielestä ihan mukavaa!

Yhteistyössä