10 kk tyttö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen

Vieras
kaipaan neuvoja,tyttömme 10kk ei suotu millään tavalla juomaan nokkamukista.:( olen saanut kuulla useasti miten huono äiti olen kun tyttömme juo vielä pullosta.on kokeiltu erilaisin mukeja,mutta mikään ei auta.tyttö ei vaan osaa juoda,"pureskelee" vaan nokkaa.
Millä keinoilla olette saaneet lapset juomaan mukista ja minkä ikäisenä?

Mä aloin 6kk ikäisenä kiinteiden yhteydessä antamaan nokkamuksita ruokajuomaksi vettä. Ja meillä se oli kanssa vain sitä puremista. Otin sen taikatapin sieltä pois ja kaadoin aina sitä vettä vauvan suuhun. Näin mennään edelleenkin ja ei vieläkään tietty osaa itse pitää kiinni ja juoda, mutta hyvin kuitenkin hörppii nokkamukista vedet. JOskus tosin pärskäyttelee ne rinnuksille. Ja meidän vauva on nyt 9kk, että ei hirveesti olla silti edistytty :)

Ja eihän nyt 10kk vauvalla vielä kiire tuttipullosta erottamiseen ole. Otatte eka nokkamukin pullon rinnalle ja sitten pikkuhiljaa :)

Meilläkin neiti lähes 11kk ja taikamuki käytössä, mutta myöskin vain pureskelee sitä imuosaa, joten ollaan se venttiili otettu siitä pois ja itse hörppyytetään sitä kautta..

Meillö kans 10kk ikäinen tyttö joka ei kelpuuta muuta kun tuttipulloa.
Tuskinpa kuitenkaan koko loppuelämän käyttää tuttipulloa, joten en ole älynnyt ottaa paineita.
Päivittäin joka ruokailun yhteydessä annan maitoa nokkamukista, vaikka se ei onnistukaan. Tyttö ei osaa / halua siitä juoda, mutta eiköhän hän jonain kauniina päivänä opi.
Ei paineita!

Mun tytsy joi ite tai enimmäkseen avustettuna jo 9kk normaalista pienestä lasista.. :| se onki ollu muutenki "iisi" syömisen kanssa :) nyt on 1v8kk ja syöpiki jo ite ruuat ja leivät ja jogurtit:) ja vettä juopi ja muutaki lasista kuin vanha tekijä, aina juonut tuon 9kk jälkeen :D

Useampia lapsia hoitaneena olen itse huomannut, että lapsen helpointa jättää nokkikset väliin kokonaan ja siirtyä suoraan lasiin. Ensin aikuinen avustaa ja sitten myöhemmin lapsi juo itse. Lapsen itse juodessa hän voi toki juoda muovimukista. Lasilla hyötyy niin, että näkee MITEN lapsi juo, koska lasi on läpinäkyvä.

Meillä on kaksi lasta. 2 ja 1 vuotias. Ja toinen juo velliä ja toinen maitoa. Ja siis ne pitää juoda vaan ja ainoastaan tuttipullosta. Muuta voi juoda lasista, tai kupista tai ihan mistä muusta vaikka lapiosta. Mutta siis, meillä lapset on tosi tarkkoja siitä, että maito juodaan tuttipullosta ja toinen, että velli juodaan siitä tuttipullosta. Muuten ei kelpaa.

Itse ajattelin, että kyllä mä kummatkin jossain vaiheessa saan vieroitettua siitä tuttipullosta kun on aika. On sitä nyt maailmassa pahimpiakin asioita.

voi elä hättäile! :)
mulla jo neljäs lapsi ja nyt vasta 14kuisena opetellaan nokkamukista juomaan ekoja kertoja.
ja aamumaitokin annetaan sängyssä kuudelta ihan hyvällä omallatunnolla tuttipullosta :D

kyllä ne kaikki on ajallaan oppinu mukista juomaan ja pullostakin luopuneet

Yhteistyössä