10 kk takana yritystä, vieläkään ei tärpännyt. Joko lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja B.1.2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

B.1.2

Vieras
Olen 19-vuotias, avoliitossa 26-vuotiaan miehen kanssa, vauvakuume on kova, ollut jo pitkään.
Lääkärin puoleen olisi pikkuhiljaa hyvä kääntyä, jännittää vain se että tuomitaanko mut täysin siellä ikäni puolesta? Suostuvatko lääkärit näin nuoren raskaaksi tuloa edeskauttaa, vai käskevätköhän kotiin vielä yrittämään, "kun aikaahan on, nuori kun olen.."

Ongelmani on lyhyt kierto, 22-23 päivää, pillereiden lopettamisen jälkeen on myös ollut niin pitkiä kiertoja, jotka menevät sen 60 päivän yli..
Viimeisimmät ovat olleet 23 päivää. Onkohan tuo kierron lyhyys se este raskautumiselle, ovista en ole bongannut, en tunnista itselläni ovisoireita.
Tähän kiertoon olen jo hankinnut ovistikut, eli tikutusta tiedossa.. Siitä olen lukenut että jos luteaalivaihe jää liian lyhyeksi niin se voi olla este raskautumiselle..

se lääkäriaika saattaa mennä kuudenkin viikon päähän jos julkiselle puolelle olet menossa. voihan se ajan varata, saahan sen sitte peruttua jos tuutki raskaaksi.. nin lyhyellä kierrolla voi olla tosiaan vaikea tulla raskaaksi, mutta tikuttele toki jos se ovis sieltä löytyy.

Joo vuosi yrittämistä yleensä, olen kuullut että sittenkin on tosiaan parikymppisiä käsketty yrittelemään vielä ja odottelemaan rauhassa. Mutta pillereiden jälkeen saattaa mennä kauemminkin että kierrot alkaa toimimaan. Ja tosiaan vaikka se vuosi on raja, kyllä on paljon sellaisiakin joilla mitään vikaa ei löydy ja raskautuvat kahdenkin vuoden yrittämisellä tai jopa kauemminkin saattaa kestää. Ei kannata olla liian kärsimätön, se vaan hankaloittaa raskautumista. (stressi)

Tiedän että niitäkin on joilla menee vuosia ennen kuin tärppää, vaikka ei olisikaan mitään estettä raskautumiselle.. Mutta mua on häirinnyt juurikin se että jos nuo kierron sekoilut ovat syy sille ettei ole tärpännyt, niin haluan että asialle tehdään jotain, tai eihän sitä tiedä vaikka mulla olisikin jotain vikaa tuolla alakerrassa...
23 päivää on mielestäni vain niin lyhyt kierto, varsinkin kun menkat kestävät aina sen 7päivää..

jos sulla olis ovis vaikka kp 13 niin se ei ole vielä este raskautumiselle..Toivottavasti bongaat oviksen tästä kierrosta niin saat tietää milloin se on:) jos se on kovinkin myöhään niin varaisin ajan lääkäriin.

Yhteistyössä