1-vuotissynttärit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ansel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ansel

Vieras
Lapseni ensimmäiset synttärit lähestyvät ja olen törmännyt ongelmaan. En haluaisi kutsua erästä sukulaisperhettä, koska heidän lapsensa ovat hirveän huonosti käyttäytyviä. He huutavat ja kirkuvat sisällä ja pelkään koko ajan, että he rikkovat tavaroita tai tekevät muita tihutöitä. Yksi perheen kolmesta lapsesta on kummilapseni, ja meidät kutsutaan aina heidän lapsiensa synttäreille. He ovat käyneet meillä kylässä tasan kerran ja silloinkin heidän poikansa (6,5-vuotias) oli vähällä rikkoa erään kalliin soittimen joka meillä oli olohuoneessa.

Voinko vain kylmästi jättää heidät kutsumatta?? Mitä itse tekisitte?

No ketä muita sä kutsut? Siis pidätkö isot synttärit? Jos kutsut kaikki muut sukulaiset, olis kyllä vähän tökeröä jättää yhdet pois... Mutta se, että te olette niiden lasten synttäreillä, ei velvoita sua kutsumaan niitä. Miehen veljen perhe kutsuu meidät jokaisen lapsen synttäreilleen, mutta mä en näille pienille pidä kuin kummeille synttärit, joten ei niitä kutsuta.

kyllä heidät varmaan pitää kutsua..:( vaikkakin inhottava tilanne. voisin kuvitella saman tilanteen omalle kohdalleni. mutta en kehtaisi olla kutsumatta.. jos rikkovat niin korvaavat!! kylläpähä sitten isiä ja äitiä hävettää..

Siivotkaa kotinne siihen kuntoon, ettei mitään voi mennä rikki. Eli piiloon kaikki rikkoutuva. Joudutte joka tapauksessa laittamaan asuntonne lapsivarmaan kuntoon, kun oma lapsenne alkaa laajentaa reviiriään ja tutkimaan ympäristöään.

Mutta toisaalta, jos tuo perhe ei teillä muutenkaan kyläile, niin jätä kutsumatta. Ette ilmeisesti ole tekemisissä toistenne kanssa muutenkaan. Vai onko sisaruksenne perhe?

Alkuperäinen kirjoittaja hanski:
No älä kutsu ketään, nii mitään ei mee rikki!!!!

Sun omat lapset taitaa olla aika huligaaneja...? Tätä perhettä lukuun ottamatta kaikki ystävieni lapset osaavat käyttäytyä kylässä niin, ettei tarvitse pelätä minkään rikkoutuvan. Nämä kyseessä olevat lapset saattavat aivan hyvin esim. kaataa mehumukillisen pianon koskettimelle vain siksi, että se on hauskaa. Ja ikää on kuitenkin jo 7, 6 ja 4.

Pystyisitkö järkkäämään ohjelmaa noille ei-paikallaan-pysyville? Siis jotain ohjattua tai sitten pelejä, dvd:n kattelua tms. Onhan siitä sulle turhaa vaivaa, mut säästää hermoja niin suosittelen. Tai voisko ne olla ulkona, jotenkin ohjatusti? Ja sun pitää varmaan siirtää ne jutut pois, joiden et halua vahingossa rikkoutuvan... Siis parempi siirtää ku menettää hermoja itse juhlassa.

Oisko sun mahdollista korjata kalliit ja särkyvät esineet pois lasten ulottuvilta? Onhan se vähän kummallista, jos et kutsu lapsesi synttäreille sukulaisperhettä, jossa te aina käytte synttäreillä ja heistä on myös yksi oma kummilapsesi. Miten läheiset te noin muuten olette? Luuletko, että he ihmettelisivät kutsumatta jättämistä?

Kyllä mä yrittäisin siivota kodin sellaiseksi, että arvokkaimmat esineet olisivat poissa ja loppuja varjelisin sitten komentamalla. Mutta sunhan asia se on ketä sinne kutsut ja ketä et...

Ýks asiaan liittymätön kysymys, että onko sun oma 1-v sitten niin rauhallinen ja kiltti, ettei riko tavaroita jne. Mä oon ainakin ihan omaa eloa helpottaakseni korjannut mahd. paljon "tärkeitä" arvokkaita esineitä pois, ettei tarttios koko ajan komennella, kun oma 1 v on ihan mahdoton tutkimaan ja kokeilemaan paikkoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Ansel:

Sun omat lapset taitaa olla aika huligaaneja...? Tätä perhettä lukuun ottamatta kaikki ystävieni lapset osaavat käyttäytyä kylässä niin, ettei tarvitse pelätä minkään rikkoutuvan. Nämä kyseessä olevat lapset saattavat aivan hyvin esim. kaataa mehumukillisen pianon koskettimelle vain siksi, että se on hauskaa. Ja ikää on kuitenkin jo 7, 6 ja 4.

No jos ne noin törppöjä IHAN OIKEASTI on, niin jättäisin kutsumatta ja sanoisin niille vanhemmillekin suoraan syyn miksi kutsua ei tule.

Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
No etkö uskalla kieltää noita riiviöitä? Kyllä meillä ainakin iletään kieltää vieraita lapsia jos ei omat vanhemmat sitä älyä tehdä?

Kyllä uskallan, mutta kun niiden kovaan kalloon ei mikään mene ja kun niitä on kolme, tuntuu että koko ajan joku niistä on jossain verhossa roikkumassa.

Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
No etkö uskalla kieltää noita riiviöitä? Kyllä meillä ainakin iletään kieltää vieraita lapsia jos ei omat vanhemmat sitä älyä tehdä?

a minä kyllä voisin sanoa että jos te ette osaa käyttäytyä täällä niin teidän on sitten lähdettävä pois. Eikä hävettäisi yhtään!

Alkuperäinen kirjoittaja pääri:

no sä et ainakaa osaa tehdä muuta kun mennä ääripäästä ääripäähän

No hei, jos ei oo maalaisjärkeä laittaa synttäreiden ajaks piiloon esineitä jotka voi mennä rikki jos paljon porukkaa noi riiviö sukulaiset joutuu kutsuun nii sitte en kutsuis ketään. Tee ap niinku tuolla joku sano, että pidä vaan kummeille juhlat ja isovanhemmille.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Siivotkaa kotinne siihen kuntoon, ettei mitään voi mennä rikki. Eli piiloon kaikki rikkoutuva. Joudutte joka tapauksessa laittamaan asuntonne lapsivarmaan kuntoon, kun oma lapsenne alkaa laajentaa reviiriään ja tutkimaan ympäristöään.

Mutta toisaalta, jos tuo perhe ei teillä muutenkaan kyläile, niin jätä kutsumatta. Ette ilmeisesti ole tekemisissä toistenne kanssa muutenkaan. Vai onko sisaruksenne perhe?

Ei meillä enää ole mitään sellaista hirmu herkästi rikkoutuvaa pitkin ja poikin, niinkuin silloin oli kun he viimeksi täällä olivat. Mutta en aio sisustaa kotiamme sellaiseksi, että lapsi voi ja saa koskea ihan mihin tahansa. Onhan hänen opittava, ettei kaikki ole häntä varten (mitään lapselle vaarallista ei tietenkään ole missään hänen saatavillaan).

Alkuperäinen kirjoittaja pääri:

no sä et ainakaa osaa tehdä muuta kun mennä ääripäästä ääripäähän

No hei, jos ei oo maalaisjärkeä laittaa synttäreiden ajaks piiloon esineitä jotka voi mennä rikki jos paljon porukkaa noi riiviö sukulaiset joutuu kutsuun nii sitte en kutsuis ketään. Tee ap niinku tuolla joku sano, että pidä vaan kummeille juhlat ja isovanhemmille.

No hei, meillä (ja missä tahansa muuallakin) on koti täynnä sellaisia esineitä, jotka nämä riiviöt saavat pilalle. En aio raahata huonekaluja varastoon siksi aikaa kun he meillä mahdollisesti ovat. Kyllä (varsinkin jo isompien) lapsien kuuluu osata käyttäytyä siten, etteivät ihan tavalliset tavarat rikkoudu. Heidän omassa kodissaan ei ole varmaan yhtään ehjää esinettä... Edelleenkin mua kiinnostaisi tietää, osaavatko omat lapsesi käyttäytyä??

Yhteistyössä