1-vuotissynttärimenu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tara"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tara"

Vieras
Millaista tarjottavaa teillä on ollut lapsen 1-vuotissyntymäpäivillä täytekakun lisäksi? Ja millainen kakku? Tytön syntymäpäivät lähestyvät ja pitäisi alkaa tarjottavia ideoimaan. Vieraiksi on tulossa sekä aikuisia että lapsia, muutama 1-vuotiaskin. Mielellään kuulisin ideoita ja vinkkejä.

- Voileipäkakku
-Pasteijoita
-leipää ja leikkeleitä
-Pieniä piirakoita, suolasia ja makeita
-Keksejä

Meillä lähestyy tyttären 1v synttärit ja oon jotain pientä vasta suunnitellu. Ens lauantaina ois synttärijuhlat. Onhan tässä aikaa koko viikko sunnitella :D.

Mut ite ajattelin täytekakun lisänä tarjota pasteijoita, teen ite suolasia ja makeita pikku piirakoita, keksejä, karkkia (isompia lapsi vieraita ajatellen) ja voileipäkakun.

Mmm, oletko jo tarkemmin miettinyt, millaisia suolaisia piirakoita teet? Itse en oikein hallitse voileipäkakun tekoa, niin jotain muuta suolaista tarjottavaa pitäisi kehitellä. Coctail-piirakoita ajattelin ottaa pakastealtaasta, mutta itsekin vielä haluaisin jotain väsätä. Aivot vaan tuntuvat lyövän tyhjää...

Meillä oli:

-Synttärikakku
-Juustokakku
-Pullaa, mustikkapiirakkaa, keksejä.
-Tonnikalapiirakka
-Kinkkupiirakka
-Kahvia, teetä muutamaa eri laatua.

Mitään 1 vuotiaalle naposteltavaa ei kyllä pöytään laitettu. :D Kakkua sai maistaa ja maissinaksuja kaapista.

Meillä oli 1-vuotissynttäreillä

-täytekakku
-suklaakakku
-vadelmamuffineja
-keksejä ja karkkeja

-jauhelihapiirakka
-tonnikalaleipäsiä
-tomaatti-mozzarellaleipäsiä
-popcornia
-kasvis-juusto-cocktailtikkuja

Sit tietty teetä, kahvia, mehua, limpparia.

[QUOTE="Tara";23400577]Mmm, oletko jo tarkemmin miettinyt, millaisia suolaisia piirakoita teet? Itse en oikein hallitse voileipäkakun tekoa, niin jotain muuta suolaista tarjottavaa pitäisi kehitellä. Coctail-piirakoita ajattelin ottaa pakastealtaasta, mutta itsekin vielä haluaisin jotain väsätä. Aivot vaan tuntuvat lyövän tyhjää...[/QUOTE]

Kinnkkupiirakoita ja täytteissä voi käyttää mielikuvitusta. Voi käyttää vaikka jauhelihaa, fetaa, paprikaa ja juustoa :).

halusin kans sellaista tarjottavaa että kaikkea voi myös sankari syödä. listalla oli:
-täytekakku (mansikka-rahkatäytteellä)
-muumikeksejä
-coctailtikkuja, hedelmä (banaani+päärynä+viinirypläle)-ja suolaisella versiolla( lihapulla+juusto+kurkku)
-coctailpiirakoita+ munavoita
-pullaa
-kahvia ja mehua

Menee nyt hieman ohi aiheen, mutta jos voileipäkakun haluaa väsätä, niin tässä olisi yksi TODELLA yksinkertainen tapa:

Eli tummaa paahtoleipää, mistä tekee sen kokoisen pohjan kuin itse haluaa. Leipä kostutetaan liha- tai kasvisliemellä. Väliin voi laittaa juuri sitä mistä itse tykkää. Itse laitan aina kerroksittain yhtä täytettä, yleensä tonnikalaa, munavoita, italiansalaattia, oma tekemää kinkkusuikalehössöä. Ja tietenkin joka kerroksen päälle taas leipää. 'Kuorrutuksen' teen ihan vain kinkkupasteijasta. Koristeeksi salaatinlehtiä, tomaattia, kurkkua tms.

Iinna, iso kiitos voileipäkakkuvinkistä! Ehkäpä minä tumpelo uskallan noilla neuvoilla tehdä "koeversion" ennen juhlia. :)

Ja kiitokset kaikille muillekin tarjoiluvinkeistä. Mielellään luen niitä lisääkin!

Hei! :)

Meillä oli pojan 1v. synttäreillä:
- perinteinen täytekakku
- rahkapiirakka
- tiikerikakku
- keksiä
- munkkia
- kinkkuvoileipäkakku
- pinaattinen savulohirulla valkosipulituorejuustotäytteellä

- kahvia ja teetä
- limsaa
- mehua
- simaa

2v synttärit kohta, odotan innolla että pääsen leipomaan :) Kivoja juhlia teille!

Yhteistyössä