1 vuotias ja arki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hiipi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hiipi

Jäsen
13.04.2008
104
0
16
Heipparallaa kaikille!

Meillä on 1v 2kk pojan- nassikka ja nyt kyselenkin muilta että miten te saatte päivän kulumaan?

Poika on todella vilkas tapaus ja ei jaksa kauan paikallaan olla kun jo siirtyy eteenpäin. Lelut ei kiinnosta kuin hetken ja sitten aukaistaan kaikki laatikot ja sitä rataa.. Käydään ulkona aamupäivästä lenkki ja toinen iltapäivästä. Tuntuu että turhautuu aika nopeasti jos ei ole mielekästä' tekemistä. Tai jos äiti yrittää tehdä jotain kotityötä niin puntissa pitää roikkua välittömästi kiinni,huh.

Meillä herätään aamulla tätä nykyä n. klo.6.15 ja päikkäreille klo 11 jälkeen. Nukkuu n.2-2,5h ja iltasella menee klo.19-19.30 yöunille.

Joo eli tälläistä pientä gallupia pistän liikkeelle jos on innokkaita vastailijoita =)

Heippa! Meillä poika on jo 1v 8kk, mutta vastaan silti. Ei tuota teidän "iästä" niin kauan ole. Meidän nappula siis aivan samanlainen, todella vilkas ja kieltämättä itsellä meinaa välillä ideat loppua tekemisten kanssa. Mä läksin töihin kun poika oli tuon ikäinen ja onneksi poika pääsi maailman parhaimpaan hoitopaikkaan :heart: Poitsu viihtyi hyvin puistossa missä oli muita lapsia, joten jos teidän lähellä on sellainen niin käykää ihmeessä. Yksin puistossa ei oikein viihtynyt, mutta heti kun oli muita ketä sai katsella ja matkia niin johan viihtyi. Entäs sitten kerhot? (minä paraskin neuvoja kun en itse saanut aikaiseksi lähteä mihinkään) sielläkin tapaisi muita lapsia ja vilkkaammallekin olisi puuhaa.

Kesällä meillä oli hittinä metsäretket, niin hassulta kuin se kuulostaakin niin tuo reilun vuoden ikänen ikiliikkuja malttoi kerätä mustikoita ja olisi ollut metsässä vaikka kuinka kauan.

Nyt talvella, kun vihdoin viimein tuli hiukan lunta, niin tykkää peuhata lumessa sillä aikaa kun äiti tekee lumitöitä, mistä olin todella yllättynyt :o mutta toki on nyt jo puoli vuotta vanhempi....

Meilläkään omat lelut ei paljon kiiinnosta, sisällä sitten siivoillaan ja muutenkin yritän saada pojan auttamaan kaikissa kotihommissa, että menis aika vähän rattoisammin. Yksin meillä ei leikitä yhtään. Siivoamista poika rakastaa, annan rätin kouraan niin pyyhkii sillä sitten mitä sattuu mutta omien sanojensa mukaan "siivoo". Ja imuri on toinen kova sana, siitäkin pitää tosin saada se lyhyt pätkä itselle, että äitin on sitten hankala imuroida, nyt olenkin antanut vanhan imurin suulakkeen+varren, niin hetkittäin se aina kelpaa. Ja sitten suihkussa oleva lasta, jolla kuivataan lattiat, on tosi mieleinen siivousväline.

Tsemppiä päiviinne , tiedän miltä susta tuntuu, koska mä olen tosi huono itse keksimään pojalle aktiviteettejä, ja tuntuu, että meidän leikitkin on aina samoja.....ja poika turhautuu tosi nopeasti B)

Meillä poika "jo" 1v7kk kohta,mutta juurikin noihin aikoihin,eli pojan ollessa 1v3kk alko sama asia mietityttämään et mitä sitä keksis viihdettä päiviin.
Meillä tosin jässikkä on suht hyvin viihtyvää sorttia kotosallakin...tekee toki tuhojaan ja nopeesti kyllääntyy näihin samoihin nurkkiin ja roikkuu jaloissa jos ei pääse tuulettumaan. Mutta ennenkaikkea itseni takia halusin jotain vaihtelua päiviin ja meillä ratkasu oli noi kerhot.
Käydään kerran seurakunnan perhekerhossa ja kerran viikossa äiti-lapsi kerhossa ja sit vielä yhtenäpäivänä muskarissa... ja toi on kyllä ihan maksimi :p
Muina päivinä sit käydään kylässä tai kaupungilla,siivoillaan ja laitellaan pyykkejä yhdessä,luetaan kirjaa ja just ulkoillaan.... nyt on just joulutauko kaikista kerhoista ja ihan valmiiks hirvittää mökkihöperyys :laugh:

Meilläkin jo vähän vanhempi muksu 1v 9kk mutta turhautuu tosi helposti.. Varsinkin viimepäivinä tuntuu kun ois uhma iskeny ihan puun takaa!! Mikään tekeminen ei kelpaa jos sille päälle sattuu ja sit kuleskelee ympäri asuntoa turhautuneena ja natisee. Tänään jakso hetken aikaa lukea kirjaa ja koota palapeliä, loppu aikapa onkin sit melkein kiukuttu äitille ja haluttu roikkua sylissä, kiljuttu kurkkusuorana kun äiti ei anna saippuapulloja ja hiuslakkoja :whistle: Tiskaaminen on meillä mikä jaksaa pikkusen aikaa enemmän kiinnostaa mutta esim. pyykkien ottaminen pois telineeltä ja omaan kaappiin vieminen ei enää kiinnosta yhtään niinkun ennen. Ja omat lelut on ihan unohdettu, niitä kannetaan hetki ja sit ei taas kiinnosta mikään *huoh* Liekköhän tuo tekemisen puute helpottaa vai vaikeutuu kun tuosta vielä vähän kasvaa??

Yhteistyössä