1 vuotiaan syömälakko!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äityli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äityli

Vieras
Heippa! Meillä on poitsu muutaman päivän syönyt todella huonosti, vaikka edellisestä syömisestä olisi monta tuntia! kaikkea olen kokeillut, mutta ei tunnu mikään kelpaavan, vaan alkaa hirveä huuto! Miten tällaisessa tilanteessa pitäisi minun käyttäytyä? tämä on ongelma varsinkin aamuisin. Lähdenkö pois ja menen takaisin kun poika itse rauhoittunut, yritänkö olla huomioimatta poikaa kun huutaa ja odottelen vieressä? vai mitä teen? kiitos vastanneille:)

Syötätkö vai annatko syödä itse? Meidän poika pisti stopin puuron syönnille, kunnes hoksattiin, että hän ei tykkää kun syötetään. Siitä lähtien saanut syödä itse ja vähän vieressä välillä auttaen. Onhan se hurjan näköstä näin aluksi, mutta pääasia että poika syö.

Älä ala ainakaan väkisin syöttämään. Jos ei kelpaa, niin ei kelpaa. Kyllä se laps sitten syö, kun on nälkä. Meillä poitsu (2v.) syö keskimäärin kerran päivässä kunnolla. Pääasia se on kuitenkin että juo. Niitä kausia tulee ja menee...

Lapsi varmaan haluaa syödä itse, meillä 1v3kk ei saa edes auttaa. Puoliksi syö lusikalla ja puoliksi käsin ja hyvin näyttää ruokaa alas menneen, vaikka välillä tuntuu että kaikki on pitkin lattioita ;)

Alkuperäinen kirjoittaja tiia-liina:
Syötätkö vai annatko syödä itse? Meidän poika pisti stopin puuron syönnille, kunnes hoksattiin, että hän ei tykkää kun syötetään. Siitä lähtien saanut syödä itse ja vähän vieressä välillä auttaen. Onhan se hurjan näköstä näin aluksi, mutta pääasia että poika syö.

syötän vielä itse. poika kyllä välillä yrittää ottaa lusikasta ja lautasesta kiinni..johtuisko sitten siitä että haluaisi itse syödä? miten olette aloittaneet opettelun syömään itse?

Perunaa, porkkanaa, ihan mitä vaan paloina lautaselle ja siitä vaan vaikka sormin syömään. Ja meillä ainakin tahtoo ja syökin ihan just samaa mitä me muutkin. Sotkuun kyllä tottuu ;) Eikä sitä kovin kauan kestä...

Yhteistyössä