1 vuotiaan syöminen on pelkkää vauvanruokaa

Ja sekin on nykyään hankalaa. Aiemmin meni helposti puurot ja perunat sun muut. Nyt ei millään. Leipä kelpaa, jogurtti ja vauvojen vellit. Joskus saattaa syödä vähän vauvojen ruokasoseita. Miten saan lapseni syömään kunnon ruokaa?!! Tätä on kestänyt jo pari kuukautta.
 
anne-68
Vauvoilhan tulee niit kronkeli vaiheita kun ei oikeen mikään meinaa upota.Jokin sapuska on mieleen ja sillä elelisi vallan,mut muu mikä ennen on maistunut,ei mene millään.Ne on kausiluontoisia juttuja,menee kyl ohi.mä ainakin annan sitä mikä sit kelpaa,välillä yritän muitakin,kunnes tilanne palaa normaaliksi.Jos muksu on terve ja muuten normaalimitoissa ja -painoissa,ei kannata huolestua.Samahan se on meil aikuisilla ja isommilla lapsillakin,joskus vaan joku alkaa tökkiä.Mulla on kaikki kolme muksua tehny tota samaa aika ajoin,ei mitään vakavaa seurannut ja aina palattu normaaliin.
 
DIESELmom harmaana
kausittaisia nuo syömisongelmat. kokeilemisen arvoista on antaa sormiruokaa. esim perunaa paloina joita voi ite sormin nyppiä. samoin muut kasvikset ja hedelmät. lihapullia paloina yms.. lasta usein innostaa kun saa itse syödä. eli lusikka käteen lapsellekin vaikka sotkee.

ja ne kaudet tulee ja menee. ei kannata hermostua.
 
emmu
Meillä syötiin myös vauvanruokaa vielä vähän alle 1-vuotiaana. Ei kelvannut herralle kökkäreiset ruoat ollenkaan, eikä tehonnut edes se, että laittoi perunat+muut ruoat palasiksi ja sai itse syödä.

Ajan kanssa meillä siitä selvittiin ja siinä sitten samalla tuli muutenkin kausia kun ei vaan syönyt välttämättä yhtään lämmintä ruokaa päivässä. Aamupala ja sitten iltapala.. Noh, kaikki kyllä ajan kanssa.

Meillä vaikutti tietysti noi hampaatkin, kun niitä ei pahemmin suussa ollut ja ikenet muuten kipeät. En mitään ylimääräistä tarjonnut, jos ruoka ei kelvannut sai olla syömättä. Maitoa joi kyllä niillä aterioilla.
 
Meillä ihan sama ongelma!!!
Ollaan kokeiltu ja tarjottu ties sun mitä mutta "möykky"-ruoat ei kelpaa millään!!!Tyttömme oikein yökkää jos on pieniäkin kökköjä...Ärsyttää vielä kun mummot ihmettelee ja jakelee neuvojaan ymmärtämättä että tarjottu kyllä on....
 

Yhteistyössä