1-vuotiaan "ruokatavat"

Mummy Sunshine

Aktiivinen jäsen
19.07.2005
1 497
0
36
Kyllä sitten ottaa aivoon, kun natiainen heittää ruuan olkansa yli lattialle. Ei siis niin, että syömistä harjoitellessa sitä putoilisi vaan sitä heitellään sinne tänne. Ensin pyytää lusikkaa käteen tai sormipaloja ja sitten viskaa ne ympäriinsä.
Miten olette toimineet? Pitääkö olla huomioimatta, selittää uudestaan ja uudestaan, nostaa pöydästä pois vai mitä? Tänään sain pienen hepulin ja se ei kyllä taatusti auta, otti vaan niin lujaa päähän.

Meillä alkaa lusikat, leivät, mukit lennellä kun poika alkaa olla kylläinen. Aikani kiltisti nostelin niitä takaisin, nyt on alkanut kieltäminen ja toruminen, sillä täälläkin alkaa kyllästyttää tuo homma. Useimmiten kun ne alkaa lennellä torun ensin ja nostan sitten pöydästä pois. Tänä aamuna se tehos, sillä yhden nostokerran jälkeen poika viiden minuutin jälkeen tuli itse takaisin ja alko itse kiipeämään takas tuoliin ja söi sitten puuron kiltisti eikä tavarat lennelly!

meillä ainakin 1v3kk nostetaan pöydästä pois jos tarkoituksella alkaa sotkemaan. Ruokaa saa sitten seuraavalla syöntikerralla. Meillä ei ole mikään kokopäiväinen kattaus.

SAmoin meidän neiti sotkee :kieh: Raivostuttavaa. Välillä tuntuu, että ei syömisellä niin väliä vaan sillä ruoalla leikkimisellä. Välillä kippaa ihan tahallaan maito/piimämukin keskelle ruokaa :/ Ja sitten heitetään lusikkaa ja ruokaa lattialle. Välilllä kipannut jopa koko lautasellisen lattialle. Kun sotkeminen alkaa, otan lautasen pois ja ruokailu loppuu. Välillä harmittaa vaan niin vietävästi, kun tyttö syö muutaman lusikallisen vain :/ Hermoja raastavaa hommaa, yritän olla hermostumatta, mutta välillä se ei vain onnistu :headwall:

Miskalla on ilmeisesti niin hyvä ruokahalu, ettei ehdi sotkea, vaan on parempikin paikka mihin laittaa ruokaa kuin lattialle.

On Miskakin joskus sotkenut ja silloin olen yleensä ottanut lautasen pois hänen ulottuviltaan ja syöttänyt jos on vielä maistunut, mutta jos ei niin sitten pois pöydästä.

Kyllä 1v. osaa jo vedättää ja siinä käy helposti niin, että jos nyt antaa sotkea, niin sitä on vaikea myöhemmin lopettaa. Parempi alkaa rajojen laittaminen ajoissa kuin liian myöhään.

Tsemppiä syömiseen kaikille!

Yhteistyössä