1-vuotiaan lapsen huone

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Meillä oon edessä muutto ja siinä yhteydessä 1-vuotiaamme saa oman huoneen. Mitä huonekaluja taaperon huoneessa olisi hyvä olla sängyn lisäksi? Nojatuoli iltasadun lukemista varten ainakin. Entäs jotain pieniä tuoleja ja pöytä? Miten lelukaaoksen saisi hallintaan? Vinkkejä ja ajatuksia otetaan vastaan! :) Ihana päästä sisustamaan lapselle omaa huonetta!

Riippuu tietty mitä huoneeseen mahtuu. Mutta ainakin sellainen pikkupöytä ja tuolit on mun mielestä hyödyllisiä. Ja joku sellainen hyllykkö esim. neliöhyllykkö, johon ostat sopivia koreja/laatikoita kaikille leluille. Jos nojatuolia/sohvaa ei mahdu, niin vaikka pari jotain isoa tyynyä lattialla, joiden päällä voi istuskella. Ja ehdottomasti leikkikeittiö johonkin nurkkaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Riippuu tietty mitä huoneeseen mahtuu. Mutta ainakin sellainen pikkupöytä ja tuolit on mun mielestä hyödyllisiä. Ja joku sellainen hyllykkö esim. neliöhyllykkö, johon ostat sopivia koreja/laatikoita kaikille leluille. Jos nojatuolia/sohvaa ei mahdu, niin vaikka pari jotain isoa tyynyä lattialla, joiden päällä voi istuskella. Ja ehdottomasti leikkikeittiö johonkin nurkkaan :)

Esim. meillä on tällainen hylly http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/70103085

Se on kätevä, kun alas voi laittaa koreja/laatikoita, joissa leluja, joihin lapsi pääsee itse käsiksi ja ylemmän voi laittaa sellaisia tavaroita, joihin lapsen ei vielä tarvitse yksin päästä käsiksi. Sängynaluslaatikko on myös hyvä tavaroiden säilytykseen.

Ei kai sinne kauheasti tarvitse kalusteita, mieluummin paljon tilaa leikkiä! Vaikka sellanen liikennematto lattialle ja myös paljasta lattia-alaa, jotta voi kasata kiikkeriä palikkatorneja jne. Ehkä joku tukeva lipasto, jossa voi säilyttää osan leluista. Huonekalut joka tapauksessa sellaisia, että eivät kaadu lapsen päälle, jos roikkuu niissä ja kiipeilee.

Meillä on pikkupöytä, ja 6 tuolia ympärillä. Lasten nojatuli + jalkarahi on yhdessä nurkassa, ja kaksi kaapistoa leluja varten, missä on kaapit ja vetolaatikoita. Yksi seinä on täynnä komeroita (kiinteet ), ja niissä kaapiessa on yhdessä alahyllyllä legot, ja ylemmillä kaikki pelit.
Taapero nukkuu meidän huoneessa vielä toistaiseksi.

Meillä on tuon ikäiselle kaksi isoa rottinkiarkkua, jonne mahtuu hyvin leluja. Toisessa on kaikki pehmot ja toisessa muut isot lelut, lisäksi on hyllyssä pienempiä koreja joissa legot, junarata yms.

Rottinkiarkku on siitä hyvä että vaikka kansi tippuisi sormille, se on niin kevyt ettei satu ja lapsen on turvallista vaikka itse mennä arkkuun ilman pelkoa tukehtumisvaarasta yms.

Pieni pöytä ja tuolit on hyvä piirtämiseen ja teekutsuleikkeihin. Kirjoja varten hylly.

Kivoja ideoita! Liikennematto ainakin ehdoton ja tuo neliöhyllykkö vaikuttaa ihan käytännölliseltä. Kai se pysyy tukevasti pystyssä, tuo meidän poika on semmonena apina, että yrittää kiivetä joka paikkaan... Niin mäkin ajattelin, että parempi tosiaan, että on reippaasti leikkitilaa, ettei kannata ihan täyteen ahtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kivoja ideoita! Liikennematto ainakin ehdoton ja tuo neliöhyllykkö vaikuttaa ihan käytännölliseltä. Kai se pysyy tukevasti pystyssä, tuo meidän poika on semmonena apina, että yrittää kiivetä joka paikkaan... Niin mäkin ajattelin, että parempi tosiaan, että on reippaasti leikkitilaa, ettei kannata ihan täyteen ahtaa.

Tuollainen korkeampi neliöhyllykkö kannattaa kiinnittää seinään, matalampi pysyy pystyssä kyllä ilmankin.

Meillä on tuo hyllykkö vaakatasossa, on tosi kiva. Ali rivi on sitten laitettu laatikoita, ylempiin kirjoja ja muuta.. Lisäksi tulee sitten tasoakin, vähän isompana saa sieltäkin itse tavaroita. Sitten kun isompi, käännetään hylly pystyyn.

Ikean sivuilta:
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/70103085

"Huonekalu on kiinnitettävä seinään pakkauksessa olevalla kaatumisesteellä."

Alkuperäinen kirjoittaja t:
suostuuko muka nukkuu yksinään? Sänky on viimeisin vaihtoehto, ei ehdoton. Jää enemmän leikkitilaa lattialle ja muille huonekaluille, kun siell ei ole sänkyä

No nukahtaa itsekseen illalla omaan sänkyyn eikä yleensä herää yöllä, niin mihis se meitä tarvis. Pitää nyt tietysti katsoa, miten uusi paikka vaikuttaa nukahtamiseen. Ehkä toinen vanhemmista nukkuu muutaman yön lapsen huoneen lattialla.

Minä löysin ihania huonekaluja, mihin olen itse ja lapsikin, tosi tyytyväinen, sivuilta www.suwem.fi
Suosittelen tutkita, siellä on myös pienikokosia kerrossänkyjä ym tosi kivaa :)