1 vuotiaan keltainen ripuli kestanyt jo viikon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aityli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aityli

Vieras
Eli mita voisi olla? Alkoi kuumeella, joka laski parissa paivassa. Paivassa menee n 10 tai 15 kakkavaippaa, kakka ihan keltaista ja vetista.

Vaippaihottumaa on, olen laittanut sinkkivoidetta ja talkkia, mutta tytto itkee silti kovin kun tulee kakkaa. Muuten ei itke kipuja ja on suht virkea. Juo hyvin.

Laakariin olemme menossa, mutta en usko etta mitaan sielta saa irti.

Meillä oli viime tammikuussa reilu 1v tytöllä kans tuota ihmeellistä mahatutia. Kaikkineen kai kesti melkein 2 viikkoa. Lääkärissäkin käytiin kun epäilin jo allergiaa tms. mutta silloin oli vaan tuommosta pikkuihmisten ripulia (ei tarttunu aikuisiin) liikkeellä ja kun muuten oli ihan hyvinvoipa tyttö niin seurailtiin vaan kotona. Siihen kuulu keltainen tai vihreä ERITTÄIN pahalle haiseva ripulikakka. Gefiluskapselit voi vähän avittaa toipumista, muuten ei hätää jos ei ala kuivua.

Meillä alkoi lapsella 1v 3kk tuollainen, kuukauden kun olin seurannut, olin aika varma että onkin maidolle allerginen. Jätin maidon kokonaan ruokavaliosta pois ja kakka muuttui normaaliksi - Oli siis maitoallergiaa.

Kakka oli usein myös vaahtoavaa ja hais todella, todella pahalle.

Voisko teilläkin olla kyse allergiasta, onko annettu tav. maitoa ja kuinka kauan?

Nimenomaan meillakin tama ripuli on vain talla 1 v 4 kk:lla, muut perheenjasenet ovat saastyneet. Meillakin tytto suht virkea, vaikka nukkunutkin enemman paikkareita.

Kakka on siis sellaista kunnon vetista Turun sinappia, mutta ei haise niiiiin pahalle, vaan ehka vahan enemman kuin normaalisti

Tytto on maitoallerginen, joten maitoa han ei saa. Toivoittavasti nyt ei ala sitten allergisoitumaan soijalle...Mutta eihan nama allergiat ala kuumeella?

Yhteistyössä