1-vuotiaalle passi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apsi Deisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja serveri:
Joo tytön Kelakortti vaan mukaan niin se riittää. Ja yks passikuva.

Tämä selvä =) Oman ongelmansa tuo varmaan tuo passikuva. Onko lasten kanssa niin tarkkaa ettei saa kuvassa nauraa?
On. Kyllä ne osaa liikkeessä sen kuvan ottaa.

Eikö niitä kuvia kaksi tarvitse, no neljähän niitä aina arkissa kuitenkin tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja serveri:
Joo tytön Kelakortti vaan mukaan niin se riittää. Ja yks passikuva.

Tämä selvä =) Oman ongelmansa tuo varmaan tuo passikuva. Onko lasten kanssa niin tarkkaa ettei saa kuvassa nauraa?
On. Kyllä ne osaa liikkeessä sen kuvan ottaa.

Eikö niitä kuvia kaksi tarvitse, no neljähän niitä aina arkissa kuitenkin tulee.

Juu osaavat varmasti, saavat vaan ottaa aikasta monta kuvaa että tulee vakava ilme. Meillä on aikamoinen linssilude tuo tyttö :laugh:

Muoks. ja nykyään ei tarvita kuin yksi kuva. Se skannataan samointein koneelle.

Kela-kortti, valokuva ja toiselta vanhemmalta pitää olla lappu, jossa hän suostuu siihen, että lapselle haetaan passia, jos hän ei ole itse paikalla hakemusta jätettäessä. Itselle myös passi mukaan, ajokortti ei ole henkilöllisyystodistus lupia haettaessa (sekin käy, mutta virkailija tekee sitten sellaisen tunnistautumiskyselyn).

http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/B54CA6980669216CC22571CE004D8DB0?opendocument

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Kela-kortti, valokuva ja toiselta vanhemmalta pitää olla lappu, jossa hän suostuu siihen, että lapselle haetaan passia, jos hän ei ole itse paikalla hakemusta jätettäessä. Itselle myös passi mukaan, ajokortti ei ole henkilöllisyystodistus lupia haettaessa (sekin käy, mutta virkailija tekee sitten sellaisen tunnistautumiskyselyn).

http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/B54CA6980669216CC22571CE004D8DB0?opendocument

Hyvä pointti toi että toinenkin vanhempi mukaan tai sitten lupalappu. Enpä tuotakaan olis tajunnut itse.

Kyllä ne tosiaan sen kuvan osaavat ottaa, meillä poika oli 3 viikkoa kun passia haettiin :) Varmaan viimeistään siinä viiden vuoden iän lähestyessä aletaan lentokentällä katsoa passia vähän pitkään ;)

Yhteistyössä