1-vuotiaalla menee iho samantien punaiseksi auringossa????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mun 1 vuotiaalla lapsella menee samantien punaiseksi posket kun ollaan pienikin aika oltu ulkona, onko tää normaalia? vai onko jotain aurinkoallergiaa...? Olen laittanut Louis Widmerin Kids 25 spf-aurinkovoidetta poskiin, ja juuri niistä kohdista alkaa sitten punoittaa kun ulos menemme. Poskien iho on muutenkin ohutta, ja kuivaa, niin mietin myös, onko tuo voide siihen syypää, mutta mielestäni posket on punoittaneet ilman rasvaakin... Mitään näppyjä eikä rakkuloita tule, mutta kun vaan siis punoittaa... Kertokaa mikä voide olisi hyvä tuohon? Kävin vaan mielessä, että voimmeko ollenkaan ulkoilla nyt kesällä, jos pienikin kävelyretki pilaa ihon tuolla tavalla...

no olemme myös illalla ulkoilleet, ja silloinkin iho alkaa punoittaa :////// en siis tiedä miten kesästä selviämme, jos tällaista on.... aika vaikeaksi menee

Minulla taitaa olla samanlainen iho. En siedä aurinkoa juuri lainkaan nykyään. Ei pala varsinaisesti (ei ehdi), voiteista ei ole apua. Käytän peittävää vaatetusta ja liikun aikoina, jolloin UV-säteilyä vähiten. Vampyyriksi naamakirjakaverit epäilevät.

Voisko lapsi olla allerginen sille voiteelle? Posket voi punoittaa myös esim siks että on kuuma. Kunnollinen aurinkhattu suojaa kasvot aika hyvin, en oo välttämättä laittanu rasvaa jos ei olla koko päivää ulkona. Ei sinne ulso muutenkaan kannate keskellä päivää lähtee?

Meillä tuo widmerin voide on kyllä toiminnu ihan hyvin.

ei posket siis mene aivan punaiseksi, mutta silleen vaaleanpunaiseksi, onko se normaalia? mutta muualla ei ole sitten punoitusta kuin poskissa? mietin vain onko ne jotenkin yliherkkää aluetta lapsellani`? mutta outoa kun juuri posket menee punaiseksi? vai onko se sitten ihan ok?

Kokeile toista voidetta ja ilman voidetta. Suosittelen myös mahdollisimman isolieristä hattua ja jos punoitusta tulee myös ilman voidetta, kysy neuvolasta apua aurinkoihottuman hoitoon.

[QUOTE="vieras";26434790]ei posket siis mene aivan punaiseksi, mutta silleen vaaleanpunaiseksi, onko se normaalia? mutta muualla ei ole sitten punoitusta kuin poskissa? mietin vain onko ne jotenkin yliherkkää aluetta lapsellani`? mutta outoa kun juuri posket menee punaiseksi? vai onko se sitten ihan ok?[/QUOTE]

Vaikea tietää miltä ne näyttää. Tietysti on aivan luonnilista että poskille tulee terve puna kun ulkoilee. Se punoitus näyttää tietysti voimakkammaalta jos iho on jo valmiiks huonossa kunnossa, esim jos niissä on atooppista ihottumaa tms. Laittaisin bepanthenia niihin vaikka iltaisin ja seurailisin tilannetta. Lpasen kämmenselissäkö ei oo mitään ihottumaa? Luulis että aurinkoihottumaa tulsi niihinkin?

[QUOTE="Vieras";26434813]Vaikea tietää miltä ne näyttää. Tietysti on aivan luonnilista että poskille tulee terve puna kun ulkoilee. Se punoitus näyttää tietysti voimakkammaalta jos iho on jo valmiiks huonossa kunnossa, esim jos niissä on atooppista ihottumaa tms. Laittaisin bepanthenia niihin vaikka iltaisin ja seurailisin tilannetta. Lpasen kämmenselissäkö ei oo mitään ihottumaa? Luulis että aurinkoihottumaa tulsi niihinkin?[/QUOTE]

Ei missään muualla oo mitään kuin poskissa, posket menee nyt tarkemmin aateltuna paljon helpommin punaiseksi muutenkin, esim pakkasella.. Eli johtuiskohan tuo punoitus siis siitä, että iho on ohutta ja hiukan halkeilevaa poskissa. Millähän mä sitten niitä voitelisin? Oiskohan tuo bepanthen hyvä? Voisinhan mä yrittää tehdä niin, että ei käydä klo 11-15 ollenkaan ulkona.. Tänään valitettavasti oltiin puolenpäivän jälkeen ulkona yli tunti, enkä mä tajunnut ennenkuin sisälle tullessa että taas kävi näin. Mutta nyt mä oon tarkemppi tästä lähtien että mennään ulos vasta iltapäivällä myöhään, ettei iho oikeasti menisi nyt pienenä auringon vuoksi pilalle.

[QUOTE="vieras";26434844]Ei missään muualla oo mitään kuin poskissa, posket menee nyt tarkemmin aateltuna paljon helpommin punaiseksi muutenkin, esim pakkasella.. Eli johtuiskohan tuo punoitus siis siitä, että iho on ohutta ja hiukan halkeilevaa poskissa. Millähän mä sitten niitä voitelisin? Oiskohan tuo bepanthen hyvä? Voisinhan mä yrittää tehdä niin, että ei käydä klo 11-15 ollenkaan ulkona.. Tänään valitettavasti oltiin puolenpäivän jälkeen ulkona yli tunti, enkä mä tajunnut ennenkuin sisälle tullessa että taas kävi näin. Mutta nyt mä oon tarkemppi tästä lähtien että mennään ulos vasta iltapäivällä myöhään, ettei iho oikeasti menisi nyt pienenä auringon vuoksi pilalle.[/QUOTE]

Siis rasvaatko millään muulla voiteella poskia muulloin? Sekä minulla että lapsella alkaa iho vähän punoittamaan rasvaamisen jälkeen (ilman aurinkoakin) ja se lienee normaalia.

Jos iho ihan halkeilee, sitä pitäisi päivittäin hoitaa ja rasvata. Bepanthen niin kauan kunnes on paremmassa kunnossa, sitten kevyemmällä ylläpitorasvausta. Rasvaus aina puhtaalle iholle. Pesu joko voiteella tai vedellä, ei saippualla.

Yhteistyössä