1-vee synttäreiden menu :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ekat syndet järjestettävänä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ekat syndet järjestettävänä

Vieras
ihka ensimmäiset synttärit siis tulossa :) eli siis esikoisen 1 vuotispäivä

Mitä tarjoan vieraille?

Itse olen miettinyt seuraavaa:

täytekakku
voileipäkakku
karjalanpiiraat + munavoi
suklainen juustokakku ( lähinnä siis sellainen ohkainen piirakka)
sit paria lajia keksejä...

Mitä mieltä? onko jotain liikaa tai liian vähän?

Kuulostaa hyvältä. Riippuu tietysti minkä ikäisiä vieraita on tulossa ja mistä yleensäkin tykätään. Meillä, kun on juhlat niin ei menis voileipäkakku ainakaan kaupaksi eikä oikeen täytekakkukaan. Ja lähipiirissä on niin paljon lapsia, että sen otan huomioon. Keksit ja ihan normipulla tai suklaaneliöt menee aina parhaiten.

Meidän tytöllä vasta tammikuussa ekat synttärit, mutta olen jo hieman suunnitellut. Meillä ois teemana pääkallot. Kakku olisi pääkallon muotoinen (ei siis perustäytekakku joka ei mee kaupaksi) samoin piparit, sitten teen suklaaneliöitä laku kuorrutuksella ja siihen marsipaanista pinkkejä pääkalloja. Koitan myös väsätä jonkin jelly-tyyppisen jutun mihin sisälle sitten jotain pääkalloa. Jotain suolaista pitäis myös keksiä, mutta se on hiukka auki. Luultavasti karjalanpiirakoita ja munavoita. Ja sitten pienimmille vieraille ja sankarille maissinaksuja ja hedelmiä.

Oikein hyvältä kuulostaa. :) Meillä on oikeastaan melkein aina juhlissa jotain tuontyyppistä. Tuleeko lapsivieraita? Laittaisin lapsia varten vielä tarjolle esim. sellaisia cocktail -tikkuja ja kurkku- ja porkkanatikkuja.

Yhteistyössä