1 vai 2 viikkoa etelässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lomalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lomalle

Vieras
Heippa!
Olemme lähdössä syksyllä reissuun (vanhemmat + 3 lasta). Pohdimme tässä, että pitäisikö tällä kertaa olla 2 viikkoa reissussa, koska se yksi viikko menee aina niin äkkiä. Millaisia kokemuksia teillä on? Käykö aika pitkäksi lomakohteessa, jos siellä on sen 2 viikkoa vai onko ollut hyvä ratkaisu? Koska nuorin on 1-vuotias haluamme matkan kohdistuvan eurooppaan...eli kaukomatkat on nyt poissuljettu. Entä osaatteko suositella hyviä kohteita tuonne syys-lokakuulle?

Mun mielestä se 1viikko on aina turhan lyhyt, mutta 2viikkoa voi olla hiukan liian pitkä jos koko ajan viettää siinä hotellin lähistöllä. 10-11vrk on aika hyvä, niitä vaan nykyisin harvemmin on.

Jos vuokraatte auton tai osallistutte retkille/teette niitä itse, niin silloin tuon 2viikkoa saa kyllä nopeasti kulumaan. Juuri oltiin viikon reissussa, kahden alle 4 v kanssa ja loppui liian nopeasti. Olisi ollut kiva vielä käydä tutustumassa eri paikkoihin ja osallistua vaikka jollekin veneretkelle. Nyt tehtiin kahtena päivänä itsenäisesti retkiä ja se rokotti sitten sitä uimista, josta lapset olisi tykänneet.

Tuohon aikaan alkaa jo olemaan etelä-euroopassa lomakausi ohi, joten paljon matkoja ei ole. Kanariansaarilla on varmaan kohtuu lämmintä?

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;28698611:
Itse olen tykännyt eniten 10 päivän reissuista. Viikko on lyhyt ja kaksi viikkoa liian pitkä.
Kreikassa on tuolloin vielä lämmintä.

Kreikan reissut näyttää olevan myös halvimpia...vaikka ei se nyt tärkein juttu ole. 10 päivää oli itselläkin mielessä, mutta nyt tuntuu olevan vaan noita 15 päivää. Pitääpä katsella...

[QUOTE="Vieras";28698616]Mun mielestä se 1viikko on aina turhan lyhyt, mutta 2viikkoa voi olla hiukan liian pitkä jos koko ajan viettää siinä hotellin lähistöllä. 10-11vrk on aika hyvä, niitä vaan nykyisin harvemmin on.

Jos vuokraatte auton tai osallistutte retkille/teette niitä itse, niin silloin tuon 2viikkoa saa kyllä nopeasti kulumaan. Juuri oltiin viikon reissussa, kahden alle 4 v kanssa ja loppui liian nopeasti. Olisi ollut kiva vielä käydä tutustumassa eri paikkoihin ja osallistua vaikka jollekin veneretkelle. Nyt tehtiin kahtena päivänä itsenäisesti retkiä ja se rokotti sitten sitä uimista, josta lapset olisi tykänneet.

Tuohon aikaan alkaa jo olemaan etelä-euroopassa lomakausi ohi, joten paljon matkoja ei ole. Kanariansaarilla on varmaan kohtuu lämmintä?[/QUOTE]

Joo Kanarian reissut alkaa noilla main. Oltiin keväällä Kanarialla ja se lentoaika alkoi olla niillä rajoilla, että ei kiitos samana vuonna uudestaan :D. Toki vähän mietityttää ilmat muualla. Kiva kökkiä tuulessa ja sateessa kaksi viikkoa...elokuussa ei oikein viitsi vielä lähteä kun eskari alkaa, niin vanhimmat pitäis päästä "ryhmäytymään".

[QUOTE="aapee";28698632]Joo Kanarian reissut alkaa noilla main. Oltiin keväällä Kanarialla ja se lentoaika alkoi olla niillä rajoilla, että ei kiitos samana vuonna uudestaan :D. Toki vähän mietityttää ilmat muualla. Kiva kökkiä tuulessa ja sateessa kaksi viikkoa...elokuussa ei oikein viitsi vielä lähteä kun eskari alkaa, niin vanhimmat pitäis päästä "ryhmäytymään".[/QUOTE]

Minä olin viime vuonna lokakuun lopulla Kreikan saaristossa purjehtimassa ja lämintä oli sellaiset 25 astetta ja merivesi tosi lämmintä. Siellä oli paljon perheitä vielä lomailemassa. Joten tuskin tarvitsee sateessa kärvistellä :)
Kanarialla on epävakaisemmat kelit yleensä. Mutta mitään takuuta ei tietenkään ole.

[QUOTE="kkk";28698624]Ollaan ratkaistu ongelma olemalla toinen viikko toisessa hotellissa ja toinen viikko toisessa hotellissa. Ollaan oltu myös 3 viko lomalla pienten lasten kanssa.[/QUOTE]

Varastteko itse lennot ja hotellit vai miten teitte tuon käytännössä? Lasten kanssa ollaan nyt "pakettimatkailtu", kun se on niin helppoa, mutta miehen kanssa kahdestaan aina tehdään omat suunnitelmat. Lähinnä mietityttää kuljetukset yms. hotellille. Viime reissulla matkustin vauvan kanssa lääkäristä ilman istuinta puoli tuntia taksilla ja olin varma ettei päästä hengissä takas hotellille.

Me on oltu aina kolme viikkoa. Viikon jos on, siitä tuhraantuu ekana tulopäivä ja tokana lähtöpäivä, jos huone on pakko luovuttaa jo klo 12.00.
Ei käy aika pitkäki, koska ollaan käyty retkillä ja vuokrattu auto.

[QUOTE="kkk";28698624]Ollaan ratkaistu ongelma olemalla toinen viikko toisessa hotellissa ja toinen viikko toisessa hotellissa. Ollaan oltu myös 3 viko lomalla pienten lasten kanssa.[/QUOTE]

Onhan tuokin tosiaan tapa. Itse en varmaan jaksaisi pakkailla ja siirtyä.
Saahan sen ajan toki kulumaan, jos jotain puuhailee. Ja varmasti usealle "riittää" pelkästään se hotellilla/rannalla oleilu.

Oma mielipiteeni, mutta riippuu täysin kohteesta. Teneriffan kaltaisessa rantakohteessa viikko varmasti riittäisi. Maassa, jossa on paljon nähtävää, olen mielelläni sen 2 viikkoa vähintään (nämä paikat tosin sijaitsevat Euroopan ulkopuolella).

Ehkä 10 päivän reissu olisi hyvä vaihtoehto!

Me ollaan tehty lasten kans just noita 10 pävän reissuja. Itse etsitty lennot ja hotellit, itseasiassa ollaan päästy nopeammin kentältä kuin valmiilla kuljetuksilla. Ollaan vuokrattu auto (ja turvaistuimet) suoraan kentältä tai sitten laitettu hotellille sähköpostia, millä julkisilla pääsee helpoiten. Riippuu tietenkin kohteesta, mutta jos on junayhteyksiä (parhaassa tapauksessa metro) suoraan asemalta niin rattaiden kanssa varsin näppärästi pääsee siirtymään kun ei tarvi rattaita koko aika kasata ja koota, sama pätee paikallisbussien kanssa jos ovat matalalattiabusseja.

Ja ollaan suosittu tuota hotellien vaihtoa eri puolelle saarta/lomakohdetta. En itse viihtyisi yhdessä paikassa kahta viikkoa

Yhteistyössä