1 v palasi yömaitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yöpöllö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yöpöllö

Vieras
Meillä vauvalla jäi yömaidot joskus 9-10 kk iässä. Kesällä erään viikon kestäneen reissun aikana poika nukkui levottomasti ja "taantui" takaisin yömaidolle, mutta kotiin palattuamme yömaito jäi taas pois muutaman yön jälkeen.

Nyt sitten tuo 1v 1 kk haluaa taas yöllä maitoa. Onneksi vain kerran yössä, mutta kuitenkin. Onko tässä kiire opettaa poika tuosta pois? Poika nukkuu aamulla noin tunnin pitempään jos saa aamuyöllä 4-5 aikaan maitonsa. Se kyllä sopii meille, koska muuten poika saattaa herätä jo 5.30.. Viime yönäkin joi korviketta 3 dl eli mistään "huvitutteilusta" ei ole kyse, kun tuollaisia määriä menee.

Onko muilla kokemust vastaavasta? Odotammeko rauhassa jos poika taas itse luopuu yömaidosta vai alammeko opettaa häntä olemaan ilman? Minun kannaltani ainoa ongelma on oikeastaan se, etten itse meinaa enää saada unta maidonjuonnin jälkeen.

1v1kk tarttee sen maitopullon siinä viiden maissa. Mä en jaksa huudattaa. Juo koko pullon eli selkeesti nälkäänsä juo. On erittäin liikkuvainen ja sirpakka. Neuvolakin vain kannusti antamaan tuon aamumaidon. Arvelivat että tarve on tuolla liikkumisella todellinen ja kun painokin on vähäinen.

Yhteistyössä