1 v 10 kk löi päänsä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunumamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunumamma

Vieras
En löytänyt vanhaa otsikkoa, ja nyt olen seuraillut tyttöä tarkasti. Olin itse myös sängyllä, kun alkoivat hypellö isoveljen kanssa, vaikka silmät oli selässä ja itsekin vieressä, niin putosipa tyttö kuitenkin. Aluksi siis kunnon huuto, ja syliin kun otin meinasi lähteä taju pariin kolmeen kertaan. Oli veltto, uninen, ja silmät kääntyi melkein tajuttomuuteen. Huusin hänelle, eikä alkanut nukkua /mennyt enempää tajuttomaksi. Tämän jälkeen istuskeli lattialla hetken vähän kalpeana ja hiljaisena, alkoi kuitenkin syödä muroja, ja oli hetken päästä oma itsensä. Tapaturmasta nyt pari tuntia, ja edelleen on ihan ok. Nukkui hetken, ja herätin kunnolla ylös, keskusteli eikä ollut sekava/tai tajunan taso laskenut. Taidettiin selvitä säikähdyksellä. OLIKO kyseessä kuitenkin aivotärähdys, koska oli vettona sylissä, ja muutaman sekunnin se taju meinasi aina lähteä.? Mitään kuhmuja en ole löytänyt. Tyttö on juonut maitoa, eikä mitään pahoinvointiakaan ole ollut.

Säikähdyksestäkin voi tajunnan taso vaihdella.
Oksentelu ainakin on merkki vakavammasta jutusta.

Yleensä tulee mojova kuhmu, jos lapsi lyö päänsä, että olisiko sitten järkyttynyt itsekin tästä, ja nukahtanu ihan sen takia kun pääsi äidin syliin (5 sekunnin viiveellä...)

Joo samanlaisia kokemuksia voi olla juu-u. Mutta auttaako se siihen jos sun lapselles on nyt tullut jonkinnäköistä vammaa siitä.... Lääkäriin jos kerran olet HUOLESTUNUT ÄITI.

Seuraa yö. Se tajunnan "menettäminen" kuulostaa musta huolestuttavalta mutta jos tyttö voi muuten hyvin niin tarkkailisin tilannetta yön yli. Huomenna veisin joka tapauksessa neuvolaan.

Kaikesta ei tule kuhmua! Meidän poika kaatui seitsemänkuisena lattiaan kun harjoitteli seisomaan nousua. Siis ihan vain lattiaan, ei mihinkään terävään tms. Oltiin vielä miehen kanssa molemmat vieressä muttei ehditty napata poikaa kiinni. No, poika huusi jonkun aikaa ja vaikutti sitten ihan hyvältä. Oli ilta joten en lähtenyt minneen soittelamaan koska lapsethan tuossa vaiheessa kaatuilee. Seuraavana päivänä huomasin pojan ohimossa pehmeän patin. Se oli niin matala ettei näkynyt jos ei oikein tihrustanut, mutta tuntui kun silitin pojan päätä. Sairaalaan sitten mentiin kun ensin soiteltiin kaikki terkkarit läpi. Pojalla oli kallon hiusmurtuma (röntgenissä todettiin). Pehmeä patti oli verta ja kudosta. Olin aivan paniikissa ja hysteerinen, vaikka loppujen lopuksi pojalla oli kaikki hyvin. Vietimme yön sairaalassa ja sitten kotiin lepäämään. Itse murtuma kuulemma paranee parissa viikkossa pienellä.

Onneksi tuosta on jo aikaa! Vieläkin kylmät väreet... Toivottavasti teillä kaikki hyvin! :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tunnustelin tytön takaraivoa, ja siellä tuntui sellasta pehmeää pattia, mutta eikö tuossa paikassa muutenkin oo ne patit?

Kyllä se meidän patti oli ainakin ihan selkeästi tunnistettavissa vaikka oli kyllä ohimossa. Soita ihmeessä vaikka terveysneuvontaan niin saat itsellesikin mielenrauhan! Toivotaan ettei mitään sen kummempaa! :)

Yhteistyössä