1 kk ikäinen vauva ja perhepeti?

Mitenkä teillä muilla nukutaan? Meidän neiti kun nukkuu yö aikaan parhaiten meidän vieressä. Viime yökin meni yhdellä vaipan vaihdolla ja kahdella syötöllä ilta kymmenestä aamu kahdeksaan.
Asia mikä askarruttaa onkin sellainen, että jos toisia samoin toimivia on, niin onko vauva suostunut sitten jossain vaiheessa nukkumaan omillaan? Päivällä hän kyllä nukkuu lähes missä vaan. Siis sänky, vaunut, sitteri, mutta yö menee käninään muualla kuin vieressä.

meillä poika nyt 4,5kk ja alkuun nukkui koko yön vieressä ja tissille nukahti, olisko ollut jossain hieman ennen kolmen kk ikää kun alettiin vaunuun nukuttaa että saatais alkuyö olla edes miehen kanssa kaksin sängyssä :) ihan hyvin on sinne suostunut jäämään, siirtyy sitten n.klo 3 viereen kun herää syömään, ja siinä nukkuu aamuun asti

meillä nukkunut perhepedissä n. 7kk asti ja sen jälkeen laitoin omaan pinnikseen. pari yötä meni totuttelussa mutta hyvin kokonaisuudessaan, ottaen huomioon että vierotin pikkukaverin samalla myös yötissistä!
Mieheni sisko on myös nukuttanut kaikki kolme vieressään ja kaikki nukkuvat nykyään omissa sängyissään mukisematta, joten mielestäni ihan helppo juttu!
Perhepeti on niin paljon parempi tiheiden yösyöttöjen kannalta =)

meillä viisi viikkoinen nukkuu kanssa parhaiten vierssä. Syöttövälit on sen verran lyhyitä että en jaksa vaivautua nousemaan neljää kertaa yössä, sitten heijjaamaan uneen kun herää siirrettäessä ja vatkaamaan vielä lisää jos herää sänkyyn laitossa ja parhaassa tapauksessa antamaan uudesti tissiä kun palaa lapsen käämit.
Samassa sängyssä on helppo jättää siihen ja torkkua ite kun lapsi tissuttelee aikansa.
Katotaan omaan sänkyyn sitten kun yöherätyksen vähenee...

Meillä vauva nukkui aluksi aina pinnasängyssä. Mies nukkui yhden viikon sohvalla, että jaksaisi nousta aamulla varhain töihin ja minä otin tytön viereen nukkumaan. Syöttäminen tosiaan todella kätevää ja enpä osaa enää ilman tuhinaa ja tutin narinaa edes nukkua! Eli meillä nukutaan sitten aina äiteen vieressä :)
Tällä hetkellä en edes halua ajatella, että pitää vauva vielä vierestä omaan sänkyyn laittaa, mutta hyvä tietää että se onnistuu kuitenkin. :D

Meillä vauva (2kk) nukkuu parhaiten vieressä, enkä ole kokenut vielä tarpeelliseksi edes alkaa omaan sänkyyn opettamaan. Vauva- aika on niin lyhyt kuitenkin. Itsekin nukun paremmin vauva kainalossa. Meillä tosin ei enää öisin olla herätty aikoihin, että sen puolesta olisi helppo nukutta omaan sänkyyn. Tuntuu vaan että sinne omaan sänkyyn on niiiin pitkä matka tarkistamaan onko pojalla kaikki hyvin.

Ei poika kuitenkaan enää 20 vuoden kuluttua nuku meidän vieressä :)

Mä oon aina ollut vähän perhepetiä vastaan, mutta kas kummaa kun oman lapsen sain, mieli muuttui kummasti. =)
On ollut syöttöjen kannalta paljon helpompaa kun poika on nukkunut meidän välissä, eikä oo tarvinnut ruveta nosteleen vauvaa öisin pois omasta sängystään. Poika myös saattaa yöllä herätä siihen et tutti on tippunut suusta, joten on itsellekin kivempaa kun saa laitettua tutin heti suuhun, eikä tarvi nousta sen takia ylös. Poika on kohta 7 kk, ja heti kun yösyötöt jää pois, alan opettaa poikaa omaan sänkyyn. On kyllä ollut ihanaa kun poika on nukkunut ihan iholla ja ollaan saatu molemmat läheisyyttä molemmat. :heart:

Kiitos vastauksista. =) Sitä mä itsekin olen pohtinut, että tulee vielä se aika kun kaiholla muistelee lasta vieressä tuhisemassa. On tämä niin ainutkertaista tämä vauva aika. Ja oma jaksaminen on parantunut, kun ei yö herääminen ole enää niin suuri show. Vauvakaan ei ole niin kärtty päivisin (koputtaa puuta) kun yöllä uni maistuu hänellekin paremmin äidin ja isän lähellä.

Meillä kans nukkuu 5viikkonen vauva vieressä. Alkuun nukku ekalle syötölle omassa sängyssä, nyt jos sinne illalla siirrän kun on nukahtanut ensin tissille tai syliin herää n. tunnin päästä huutaan. Meidän viereen sit nukahtaa. Ja mä en kans enää ite osaa nukkua jos ei nuku vieressä. Vauva ähkää ja heräilee aika paljon öisin, meijän viereen sit nukahtaa pienellä hyssytyksellä takas. Omassa sängyssä alkaa aina valtasa huuto, jota ei saa kun tissillä loppuun. Aika paljon oon kyllä saanut ihmisiltä paheksuntaa kun nukutan pientä vieressä. Mutta mulle on tärkeintä, että me kaikki saadaan kunnon yöunet. :)

Alkuperäinen kirjoittaja m a r z a:
Mä oon aina ollut vähän perhepetiä vastaan, mutta kas kummaa kun oman lapsen sain, mieli muuttui kummasti. =)
On ollut syöttöjen kannalta paljon helpompaa kun poika on nukkunut meidän välissä, eikä oo tarvinnut ruveta nosteleen vauvaa öisin pois omasta sängystään. Poika myös saattaa yöllä herätä siihen et tutti on tippunut suusta, joten on itsellekin kivempaa kun saa laitettua tutin heti suuhun, eikä tarvi nousta sen takia ylös. Poika on kohta 7 kk, ja heti kun yösyötöt jää pois, alan opettaa poikaa omaan sänkyyn. On kyllä ollut ihanaa kun poika on nukkunut ihan iholla ja ollaan saatu molemmat läheisyyttä molemmat. :heart:
Hei, mulla oli ennen vauvaa ihan samanlaiset fiilikset kuin m a r z a lla - meille ei missään nimessä tule perhepetiä. Mutta niinhän siinä vain kävi että ensimmäiset 3kk nukuttiin kaikki paremmin välillä niin että vauva nukkui vieressä. Mutta melko pian meillä kuitenkin alettiin nukkua kuitenkin niin että ainakin ensimmäiseen yösyöttöön asti vauva nukkui omassa pinniksessä ja sitten jossain vaiheessa (+3kk) vauva siirtyi kokonaan pinnikseen. Tosin senkin jälkeen nukahtelin välillä itse vauva kainalossa kun imetin makuullaan meidän sängyssä. Helpompaahan se on jos vain vanhemmat osaavat siinä nukkua. Meillä en enää oikein osaa nukkua jos vauva on vieressä mutta alussa sitä oli niin väsynyt että pystyi nukkumaan vaikka seisaalleen ;)

Meiän reilu 3 viikkonen poika nukkuu miun vieressä. Aluksi laitettiin pinnikseen, mutta yhen yön kun pidin laiskuuttani vieressä niin paluuta entiseen ei ollut :D Vierestä on niin helppo tutti laittaa suuhun, kun se pojalta tippuu monta kertaa yössä ja alkaa ähinä. Syötöille nousen ylös jokatapauksessa, koska ollaan enimmäkseen pulloruokinnan varassa :/
Päivällä poika nukkuu mieluiten sitterissä olohuoneessa, iltaa kohden pyritään hivuttautumaan omaan sänkyyn ja ekalla yösyötöllä jää viereen.

Me ollaan koko ajan nukuttu perhepedissä myös, poika nyt 7kk. Kun poika tuli kipeeksi ja joutui sairaalaan niin jännitin kovasti sitä suostuuko nukkumaan yksin. No suostuihan se ilman mitään ongelmia, tosin saattoi johtua siitä että oli tosi väsynyt kun oli kipee ja kuumeessa ja lääkkeetkin oli just alkaneet tehoamaan. Kotona yritettiin sit jatkaa omassa sängyssä nukkumista, mutta kaa tui toisena yönä mun laiskuuteen kun en enää jaksanut nostaa poikaa omaan sänkyynsä vaan annoin jäädä viereen.

Yhteistyössä