1 kerroksinen vai 1 1/5 kerroksinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hanna

Vieras
Moi! Ollaan aloittelemassa rakennus urakkaa ja mieleistä pakettia etsitään. Tähän asti on ollut selvää et talosta tulee 1 kerroksinen. Nyt oon kuitenkin alkanu miettiä et 1 1/5 kerroksinen olis myös kiva. Alhaalla yhteiset tilat ja vanhempien makkari ja ylhäällä lasten huoneet ja aula joka olis vähän ku lasten olkkari. Lapset olis varmaan onnellisia omasta rauhasta ku tulevat vanhemmiksi. Olisi kiva kulla muitten mielipiteitä, kokemuksia ja hyviä ja huonoja puolia

Meillä 1½ kerroksinen. Nyt vaan kun lapset on pieniä, niin alakerran makkari toimii leikkihuoneena ja nukutaan kaikki ylhäällä, mut kunhan lapset kasvaa sen ikäisiksi, että pärjäävät yöt ylhäällä ilman vanhempia ja leikkivät muuallakin kun tyyliin olohuoneessa, saavat ylhäältä omat huoneet ja me siirrytään alas. Ja nyt kun oikeastaan vaan nukutaan ylhäällä, niin ei tartte juurikaan rapuissakaan ravata. Aamulla alas ja illalla ylös. Kuumahan täällä ylhäällä näin kesäsin tuppaa olemaan, kattoikkunalla saa tosin sit illan viiletessä aika nopeeta vaihdettua ilman viileämmäksi. Mut kyllä me on tykätty.

Täällä kun tontit on halpoja ei ole koon kanssa säästelemistä, niin ottaisin yks kerroksisen. Nyt on kakskerroksinen ja kyllä joka iikka on noi raput jossain vaiheessa tullut alas muuten kuin jaloin.

no mun lapsuuden koti oli kaks kerroksinen. itse en tykänny, aina sai ravata niitä kirottuja rappusia ylös alas ja rappusten siivoaminen oli ärsyttävää. meille kun tulee talo siinä ei kyllä ole kuin yks kerros, ylä kerta voi olla sellainen kuin yhdellä kaverilla et päädyssä ulkona rappuset yläkertaan joka kokonaan varasto tilana.

Yhteistyössä