1,9v ja "mä en tykkää"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pojan kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pojan kotiäiti

Vieras
Mä kaipailisin vähän neuvoja kun aiemmin reipas syömäri-poika ei nykyään oikein suostu mitään syömään kun kaikki on ain "mä en tykkää". Yleensä syö sit jonkin verran kuitenki vaikka ensin koittaa vänkätä vastaan, mutta joskus pitää vaan päänsä eikä suostu syömään ruokaa yhtään ja on lähteny tyhjällä mahalla pöydästä pois. Mun mielestä tarvii pitää tiukka linja ettei ala lapsi ala ronkeliks jos alankin antaan vaikka banaanin ruuan tilalla kun se menis taatusti alas. Oot kattelu kaverin toimintaa vierestä kun sillä oli sama homma ja sit kuitenkin aina halusivat syöttää sille jotain ettei oo tyhjä maha niin nykyään poika käskee vanhempia mitä haluaa syödä.
Tässä meinaa vaan hiukka palaa pinna kun aina sama homma kun laittaa ruuan naaman eteen että "mä en tykkää", argh!

Lapsi syö kun sillä on nälkä, joskus on kausia ettei ruokaa uppoa edes joka aterialla, mutta tuohon ei kannata missään tapauksessa lähteä että antaa jotain muuta. Hetken päästä hän ei syö senkään vertaa.

Kyllä se siitä taas. :)

Anna olla sit syömättä. Lapsilla tulee ja menee noita kausia. Kyllä se ruokahalu sieltä joskus palaa. Saattaa olla myös vaihe ettei malta keskittyä syömiseen. Mut älä tosiaan ala korvaamaan ruokaa millään muulla. Siitä tulee vaan lisää ongelmia.

Juu, meijän pojalta tulee tekstiä välillä jo liikaakin.;)
Niinpä, täytyy tätä rataa vaan jatkaa. Poika on vaan jo muutenki tosi hoikka ja välillä on kyllä sellasella laihiksella että hirvittää..Hoidossa se on syöny tooosi hyvin, mut kotona alkaa aina laihis. Mut kaipa tää on joku vaihe ja menee pian ohi..sit alkaakin taas joku toinen vaihe.:)

En tiä miks mistä poika on moiset puhelahjat oppinu, ku moni sitä ihmettelee et höpöttelee kaikenlaista jo. Sanoo neljää sanaa jo peräkkäin tai "kissa tua tuijottaa, ihnana, pieni" :D eile tokas ku naapurissa kissa tuijotti poikaa.:D

Mä jatkaisin kyllä tiukkaa linjaa, eiköhän se ala syömään kun tarpeeks nälkä tulee. Mä suostun "banaanilinjalle" vain jos lapsi on kipeä eikä sen vuoksi muuta suostu syömään.

Meillä nyt 1v8kk on alkanu ronkeliks. Ei meinaa kanssa jotkut ruuat kelvata, mutta tämä hoituu sillä, kun isi tulee kotiin ja alkaa syömään niin poika menee kiltisti pöytään ja syö hyvin siinä isin kanssa :D Mutta jos ei sillonkaan syö, niin sitten ei vaan syö. Seuraava on iltapala.

Meillä on samanikäinen poika ja hänellä on menossa "ei kelpaa" kausi. Aamu saattaa alkaa näin: ei kelpaa aamupala, ei kelpaa maito, ei kelpaa puuro, ei kelpaa piksit (veetabix), ei kelpaa jukurtti.. ( Silti yleensä syö vähän vaikka sanoo että ei kelpaa. Joskus ei syö mitään ja sitten vaan pöydästä pois tyhjin mahoin). Sitten ollaan menossa aamupesulle: ei kelpaa pesu, ei kelpaa vaippa, ei kelpaa vaatteet.. ( äiti hoitaa pesut ja pukemiset ja poika huutaa suoraa huutoa). Ollaan lähdössä ulos: ei kelpaa housut, ei kelpaa takki, ei kelpaa hattu, ei kelpaa kengät.. ( sitten taas äiti pukee ja lapsi kiukkuaa..) Meillä on varmaan alkavaa 2v uhmaa ilmassa.. :)

Yhteistyössä