1,5vuotiaan huuto nukkumaan mennessä alkoi yhtä äkkiä, mistä kyse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

katria

Uusi jäsen
02.11.2008
4
0
1
Olen kaksosten äiti, mutta nyt kyse vain toisesta. Ollaan siis sairastettu vauvarokkoa ja korvatulehdusta ja kulmahampaitakin näyttäis olevan tulossa. Poika ollut tosi helppo nukutettava tähän asti (ja veli on edelleen), mutta parin viikon aikana alkanut hirveesti protestoida nukkumaanmenoa, etenkin yöunille. En käsitä mistä kyse? Luulin ensin että ei vaan tarpeeks väsynyt, mutta kyllä oli tänäänkin varmasti väsynyt, siitä huolimatta kauhea potkiminen, sätkiminen ja järkytävää karjuntaa jota kauhea kuunnella :'( . Pakko ottaa syliin sieltä sängystä ja sitten kun poika ihan poikki suostuu vasta jäämään sänkyyn. Pari kolme kertaa viedään ja annetaan jonkun aikaa huutaa, yritetään rauhoittaa mutta ei sielu siedä sitä huutoa kovin kauaa. Alkoi kun mies oli reissussa ja mun sisko kaverina kotona ja siitä asti parin viikon ajan melkein joka ilta sama homma, päiväunillekin välillä. Voisko olla että korvakipu aiheuttanut pelkoa sänkyyn menosta? Makuuasennnossahan se on varmaan alkanut tuntua eniten, vai mitä muut sanotte? Kommentteja kaivataan!

Seurailepa miten päivällä reagoi esimerkiksi leikkiessään lattialla, huutako silloinkin jos käy selälleen? Ellei niin on luultavasti vaan "keksinyt" ettei nukkumaan ole kiva mennä ja jos huutaa niin tuleehan ne sieltä ottamaan syliin.... :heart:

eli ei sillä ainakaan korvakipu ala silloin kun menee pitkälleen, ja äsken meinaan ihan nätisti meni päiväunille... mutta jos joku pelko on jäänyt?? Mutta se yöunille meno huhh huhhh...huuto alkaa monesti jo siinä kun aletaan viemään sänkyyn...ennenkuin edes sänkyyn on ehditty. Olisko nyt vaan niin että kun niitä eri vaiheita vaan tulee ja menee, niin nyt on tämmönen ja yritettävä vaan jaksaa. Olis mukavampi kyllä kun jotain keksis vaan mitä tehdä...hermoille käypää hommaa!!!

Meillä poika teki tuommoista aina välillä, en koskaan saanut kunnon selvitystä että mikä olisi ollut... Puhun pojalle rauhallisesti sängyn vieressä että unet on unia ja äiti on sitä varten että se vahtii sun untas. Näin meillä loppui isommat huudot kun selitin että äiti on vieressä ja vahtii sitä unta ja jotenkin se on sen ymmärtänyt ja huuto vähentynyt... Luulen niin... Mutta siis meillä väheni näin... Jos tästä mitään irtosikaan :snotty:

Meillä on tytön kanssa ,joka on 2 v ,niin välillä samanlaista. Meillä liittyy ikään ja uhmaan. Ei vaan halua mennä nukkumaan. Nukutan aina sylissä ,koska sänkyyn ei rauhoitu ollenkaan. Kun saa pömelit niin pidän vain tiukasti sylissä ja rauhoittelen kunnes väsähtää uneen. Tiukoilla iltarutiineilla ollaan saatu helpotusta asiaan. Unille valmistelut aloitetaan jo 2 h ennen varsinaista nukuttamista.
Esiuhmaahan voi olla jo tuossa iässä.

täällä kans kaksosten äiti mut meillä ei oo "ihan tollasta"
meillä poika herää yöllä 1-2 kertaa huutamaan,siis ihan selkä kaarella huutaa siellä sängyssä ja tuntuu ettei kärsi edes koskea :(
mut rauhottuu kyl siitä sitten ku muutaman kerran laittaa sen makuulle ja sanoo et nyt on yö ja nyt nukutaan :/ :)

Yövalo meillä onkin... nyt on pari iltaa mennyt ok nukkumaan ja luulen että kuitenkin hyvä että riittävän väsynyt on ennenkuin laitetaan sänkyyn. Mutta yöllä heräs huutamaan ihan hysteerisenä kanssa ja 1,5h meni ennenkuin saatiin rauhoittumaan...panadol kyllä jo laitettiin kun ei tunnu tuo yöllä huutamaan alkaminen normaalilta. Illalla siinä on joku muu oma juttunsa. Oon ymmärtänyt että korvakipu voi vaivata pitkään vaikka varsinaista tulehdusta ei olisikaan, siis kaikkee vihlontaa ja muuta outoa voi olla, kestää sen kuukauden ennenkuin kunnolla paranee...

Täällä ollaan yhtä ällikällä kuin katria on. Meillä 1v2kk lapsi ja iltahuuto alkoi myös yht´äkkiä jokunen päivä sitten. Samoin aamulla kun herää, huuto on heti lähes hysteeristä. Heräämiset ovat nyt myös huudon myötä aikaistuneet, takaisin et saa nukkumaan millään kuten ennen. Itse lasken tämän myös kuuluvan "johonkin vaiheeseen" ja meillä todennäköisesti jo esiuhmaa, sillä lapsemme on hyvin voimakastahtoinen ja kaikki perusasiat tökkii parhaillaan ja joka asiaan sanotaan "ei tai ei oo". Meilläkin on ollut korvatulehduskierre, mutta jotenkin huuto liittyy nyt selkeästi vain illalla nukkumaanmenoon, joten en usko, että kyse korvakivusta. Niin ja nukumme perhepedeissä eli äiti ja isi on ihan lähellä. Itse olen toiminut huutotilanteessa niin, että pidän tiukassa syliotteessa, juttelen rauhassa ja laulan tuutulauluja, johon sitten aika pian väsähtää ja haluaa sitten jo itse sänkyyn nukkumaan.
Tsemppiä vaan katrialle asian kanssa!!

iltahuudot, eli poika huutaa hetken isän sylissä kun viedään sänkyyn mutta jää kyllä sänkyynsä yleensä kohtuullisesti jo. Tähän päästiin sillä, että isä piti poikaa sylissä makuuhuoneessa niin kauan kuin huusi, rauhoitteli eikä päästänyt enää pois, ja huutoa kesti noin 10min ennen kuin poika antoi periksi ja suostui jäämään sitten sänkyyn. Sen jälkeen enää noussut huutamaan. Että meillä taisi olla kyse enemmän siitä että oli oppinut että kun huutaa pääsee vielä leikkimään. Seuraavana iltana tämän 10min huudatuksen jälkeen poika huusi enää muutaman minuutin ja nyt siis vain sen hetken kun viedään sänkyyn...pääsääntöisesti :) Meilläkin aika voimakastahtoinen poika, kaksoisveli rauhallisempi tapaus

Yhteistyössä