1.5vee lyöminen

• Viestiketjun aloittaja titza
  • Ensimmäinen viesti
titza
auttakee minua!
kohta en uskallla lähteä tuon pojan kans minnekkään ihmisten tai toisten lasten ilmoille,kun äskenkin kaupungilla pallomereen päästyään heti löi naamaan toista lasta..
kotona lyö meitä vanhempia useasti päivässä ja mitkään kiellot ei tehoa! miten kieltää ja torua?? pallomerestä tuli lähtöpassit samantien vaikka huuto oli melkoinen sit kyllä myöhemmin pääsi kun muut lapset lähtivät pois.meille syntyy vielä vauva tässä kuukauden sissään niin selviääkö se pikkunen hengissä isoveljen seurassa.??
poika myös puree todella kovasti vieraita ja vanhempiaan!

kuuluu ikään menee ohi. Älä pure tai lyö takaisin se on pahinta mitä voit tehdä. Meillä kun poju löi tai puri laskimme hänet lattialle pois sylistä ja sanoimme ei saa purra. Jos käy muiden lapsien päälle määrätietoisesti ota lapsi pois ja kiellä häntä, on raskasta tiedän ja väsyttävää. Meillä helpotti siinä ennen 2v synttäreitä. Toivottavasti vauva saa olla rauhassa siinä täytyy olla ehdottoman tiukka ettei satuta vauvaa.
Jaksamista :flower:

Aqua
tiedän tunteen, meillä likalla oli samaa tuossa 2 wee paikoilla tai meillä oli enemmänkin sitä tönimistä ja otti tukasta kiinni. ja se on todella raastavaa :( mua rupes loppuajasta aina aiva jännittämämään kun lährettiin johonkin, varsinkin semmosiin paikkohoin mis oli muita lapsia ja suurin piirtein seurata likkaa joka paikka mihin meni kun selän käänsit jo kuulu toisen lapsen itku ku muksu oli maas makaamas tai likka tukas kiinni :( ihan hirveetä aikaa. mua ainaki hävetti niin kamalasti kun tuntu että aina kun joku itki niin meirän pimuhan se siä oli tekemäs pahoja. mutta se meni onneksi ohi, että likka on nyt 2w11kk ja hetken aikaa on menny tosi hienosti :) tiukkana vain olla aina ja anteeksi pitää pyytää!!!!ja just toi että lähettä kokonaan paikasta pois missä kiusantekoa on sattunu, niinku sieltä pallomerestä. toivon sulle jaksamisia ja voimia!!!! :) hermoja kiristellään, mutta kyllä se menee ajan kanssa pois kunhan oot vain tiukkana :)

titza
että ei sitten meijän poika ole ainoa tässä puremis- ja lyömisasiassa..onneksi! pelkäsin jo että meidän kasvatuksessa joku homma mennyt pieleen. odotellaan sit tässä vaan että aika kuluu ja pahat tavat unohtuisi..aika kovasti saa kieltää jo muissakin asioissa poikaa, mut tässä sitä vasta pitää ollakin tiukkana kun tapa on todella kauhea!kiitos kaikille vastanneille.

useamman äiti
En ole aivan samaa mieltä,että odotellaan rauhassa(ja annetaan lapsemme terrorisoida toisia)!Ajattele sitä syytöntä lasta,joka joutuu puremisen kohteeksi.Kyllä se on meidän vanhempien tehtävä laittaa lapselle peräseinä eli saada loppumaan tuollainen touhu.Toisilla lapsilla asian ymmärtäminen voi viedä vähän kauemmin kuin toisilla,mutta normaali tervejärkinen lapsi kyllä uskoo muutaman kiellon jälkeen jos vanhemmat ovat tosissaan ja eivät myöskään anna tehdä noita tyhmiä juttuja kotonakaan.

voimariini
Meillä otan pojan(1v8kk) "puhutteluun" jos lyö tai puree, eli saman tien kiellän, otan pois tilanteesta suoraan syliin napakasti ja katotaan toisiamme suoraan silmiin ja siinä topakasti sanon et noin ei saa tehdä!! Vähän aikaa kun pidän päätä minuun päin ja yritän saada katsekontaktin niin unohtuu aina joksikin aikaa hölmöt temput. Ja sama juttu uudestaan jos tekee saman...
Nyt enää harvoin tekee näitä.
Pahin mikä on niin jos vaikka aikuista vierasta muksaisee nyrkillä niin tämä vieras nauraa tilanteelle, että hehheh, löit sitte minuu! Ai että se ottaa päähän, siinä vaiheessa tää äiti korottaa ääntään ja sanoo että EI naurata ollenkaan tää juttu!! Siinä vaiheessa vieras menee aika vaikeeksi. :D
Tiukkana on minun mielestä oltava!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2004 klo 14:05 useamman äiti kirjoitti:
.Toisilla lapsilla asian ymmärtäminen voi viedä vähän kauemmin kuin toisilla,mutta normaali tervejärkinen lapsi kyllä uskoo muutaman kiellon jälkeen jos vanhemmat ovat tosissaan ja eivät myöskään anna tehdä noita tyhmiä juttuja kotonakaan.
MEidän tyttö on sitten vähemmän tervejärkinen, sillä ei todellakaan uskonut parin kiellon jälkeen. Reilusti yli puolivuotta siinä meni, ihan oikeesti. :\|

Pahimmillaan on reilu 2 veenä. Nyt on 3½v, ja leikit sujuu lähes ongelmitta.

titza
yhdyn edelliseen,että kumpa olisikin niin helppoa että jo muutaman kiellon jälkeen lapsi uskoisi,mutta kun ei. ja ollaan oltu todella tiukkojakin,mutta mikään ei kyllä ole tepsinyt.ehkä joittenkin lapset sit on tottelevaisempia kuin toisten, mistä minä tiedän,mutta en todellakaan haluaisi tämä puremisen tai lyömisen jatkuvan!

Hiluska
Meidän neiti harrasti kans tossa iässä puremista. Puraisi muutaman kerran minua ja isäänsä. Tein äitini neuvon mukaan, "puraisin" takaisin! En mitenkään kovalla voimalla, vaan sen verran että tyttö oppi että pureminen sattuu oikeasti. Vaikka kuinka kielsi ja sanoi että se sattuu nauroi ja piti hauskana leikkinä. Otin hampailla kiinni käsivarresta ja tyttö säikähti kun äiti vastasi samalla mitalla eikä torunut. Sen jälkeen ei purrut mua ja hoidossa yhden kerran kaveriaan, mutta kaveri iski samalla mitalla takaisin. Sen jälkeen ei ole purrut ketään. Lyömistä ei ole "harrastanut" koskaan.

Yhteistyössä