1,5vee ja turvonneet kasvot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mannu2006
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mannu2006

Jäsen
02.08.2006
100
0
16
Tytöllä 1,5 v oli aamulla herätessään turvonnet kasvot (posket ja huulet), on jo laskeutunut päivän mittaan, mutta toinen silmä on nyt vähän turvoksissa.
Mistähän voisi johtua, onko kenelläkään kokemusta?

jotain munuaisiin liityvää.. laita googleen nefroottinen oireyhtymä. Yks kaveri vei lapsensa naama/silmäturvotuksen takia päivystykseen ja löytyi tuommonen sairaus.

Vois olla ihan allerginen reaktio jollekin. Mieti mitä olette syöneet ja onko turvotus ilmaantunut pian syömisten jälkeen? Käytättekö saippuua/pesuainetta käsipesuun? Oletko vaihtanut pyykinpesu- tai huuhteluainetta viime aikoina?Käyttääkö lapsi luonnonkumisia tutteja/pullonokkia tmv? Asutteko Etelä-Suomessa, jossa varmaan on jo siitepölyjä ilmassa? Onko teillä jotain pääsiäiskukkia, höyheniä tai jotain muuta pöllyävää nyt esillä? Onko lapsi piirtänyt/maalannut/muovaillut, väri- ja muut aineet voivat aiheuttaa yliherkkyysreaktioita. Käytätkö itse jotain hajuvettä tai hajustettua voidetta tai jotain?

Nämä oli nyt tällaisia heittoja asioista, joita minä itse eri-ikäisten allergikkojen äitinä ensimmäisenä miettisin :)

Jos jatkuu vielä huomenna, niin kannattaa käyttää lääkärissä. Jos on mahdollisesti allerginen reaktio, niin aiheuttaja olis tietenkin hyvä löytää ja oireita lääkitä oikein.

Yhteistyössä