1.5v:llä sahaavaa kuumetta ja vähän nuhaa. Muilla sisaruksilla ei kuumetta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "viera"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"viera"

Vieras
Eli toissapäivänä kuume nousi 39, annoin lääkettä ja nukkui yön hyvin. Aamulla oli jo pirteä ja eilispäivän aikana lämpö korkeimmillaan 37.4. Viime yönä kuume nousi 40, annoin lääkkeen ja nukkui hyvin, mutta aamulla taas kuumetta 40. :(
Muilla sisaruksilla ei ole kuumetta, eikä oikeestaa nuhaakaan enää. Pitäiskö tuo kuumeileva jo viedä lääkäriin?

Noissa tilanteissa meidän yhdellä lapsella on ollut poikkeuksetta korvatulehdus. Hänellä korvatulehduksia on ollut usein, muilla lapsilla ei ole korvat vaivanneet.

Jos lapsi ei ple muuten kipeän oloinen niin en veisi. Virustautahan se 99% varmuudella on. Ja jos kuitenkin viet niin vaadi ottamaan crp äläkä tyydy ab- kuuriin jos korvat vähän punoittaa.

Ajattelin et se on sahaavaa kun eilen ei ollut kuin lämpöä ilman lääkkeitä ja yöllä taas yht´äkkiä pompsahti 40.. :) Kyllä mä nyt varasin sen lääkärin varmuuden vuoksi. Täytyy vaatia sitä crp:tä.

No voitahan sä lääkärissä käydä varmuuden vuoksi, mut yleensä siitä on vain harmia. Katsos kun korvatulehduskin on useimmiten viruksen aiheuttama. Mua säälittää lapset joille syötetään turhia ab-kuureja vain siksi että tk:ssa se on ns helpoin tapa päästä potilaasta eroon. Ja vanhemmatkin on tyytyväisiä kun lapsi sai reseptin. Tokihan korvatulehdus paranee antibiooteilla kun se olisi samassa ajassa parantunut muutenkin. Jos crp ei ole kunnolla koholla (ja mieluiten viel leukkaritkin koholla) niin en antaisi antibioottia flunssaan.

• Tykkää
Reactions: vicy
Mun kokemus on että nykyään ei kyllä enää anneta herkästi näitä ab-kuureja. Meillä ainakin oli niin, et käytiin lääkärissä (ei yksityisellä) ja lapsella oli korvatulehdus niin siellä oli uus ohje et seurataan eli ei saatu kuuria vaan kontrolli seuraavalle päivälle, seuraavana aamuna lapsella kuume 40 ja korvatulehdus pahentunu erittäin pahaks yön aikana, joten vasta sitten saatiin kuuri. Näin meillä toimittu täällä Tampereella jo vuoden verran, et ensin seuraillaan ellei oo heti tosi paha tulehdus.

[QUOTE="vieras";27386702]Mua taas säälittää aikuiset, jotka eivät kertakaikkiaan pysty näkemään mitään muuta kuin oman itsensä...[/QUOTE]

Mitähän tää kommentti tarkoitti? :)
Mua lähinnä huolettaa sen takia et kuume niin korkeella ja lapsi menee itse omaan huoneeseen nukkumaan.. Ei oo kukaan lapsi meillä tällästä tehny, vaan ovat särkylääkkeen voimalla jaksanut vähän leikkiäkkin.
Ja meillä ei turhaan noita ab-kuureja syödä, 3v syönyt kerran elämässään ja tämä 1,5 ei vielä kertaakaan.

Yhteistyössä