1,5v ja 7 tunnin junamatka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vihreäkultasiipi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vihreäkultasiipi

Vieras
eli miten käytännössä onnistuu matkustaminen junassa noin pienen kanssa noin hurjan kauan kestävä matka? siinä välissä pitäisi vaihtaa junaa pasilassa,vaihto 15min eikä mulla ole vaunuja sillon mukana. eli mun pitäs kantaa lapsi ja laukut, onnistunko?
mitä kaikkea kannattaa ottaa junamatkalle mukaan lasta ajatellen?
entäs jos juna on täynnä niin joudunko pitämään lasta sen 7 tuntia sylissä?
aarg, mua stressaa. ja kuten huomaatte niin en ole juna ihminen. en ole koskaan käynyt pasilan asemmalla joten vaihto pelottaa erityisen paljon. viimeksi junassakin olen ollut 10 vuotta sitten :/

Olisiko mahdollista päästä leikkivaunuun, me ollaan matkattu 3 h junassa pikku evästä mukana, ja omia leluja/ kirjoja, ja ollaa oltu leikkivaunussa......Älä stressaa kyllä siitä selviää:)

Mä ottaisin varmaan perhehytin noin pienen kanssa. Ei tarvi olla koko ajan niin silmä kovana kun hytistä ei pääse karkaamaan tuosta vain. Ottaisin leluja ja kirjoja mukaan. Perhehyttiin mahtuu ainakin matkarattaatkin sisäällä olemaan avattuina joissa lapsi voi nukkua päiväunia.

Leikkivaunussa voi sitten käydä välillä lapsen kanssa myös niin ei käy liian tylsäksi samat seinät. Näin meillä mentiin taannoin 2-vuotiaan kanssa junalla tuollainen pitkä matka, mikä kesti myös vähintään tuon 7h

Tuo vaihto on kyllä tosi paha yksin, mutta pyydä konnaria kertomaan etukäteen raide ja miten sinne pääsee. Joskus nimittäin kuulutukset hukkuvat meluun ja sitten vasta on ikävää alkaa kiireessä etsimään oikeaa raidetta.

mä olin äskettäin 1v3kk pojan kanssa junassa, 1h40min mitä matka kesti sain sen pysymään penkissä leluilla ja kirjoilla. mentiin taajama junalla. eli pysähtyi kaikkialla. mut puuhavaunu intercityssä voisi olla kova sana, ja väsy/nälkä tulee jossakin vaiheessa! et ku ei muuta oo niin menoksi ja positiivisella mielellä!