1,5 vuotta ikäeroa ja rattaat...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nenja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nenja

Aktiivinen jäsen
25.08.2012
2 092
2
36
Mitä mieltä te kokeneemmat olette, kun ostin juuri twin nitrot (vauvalle ja 1,5 vuotiaalle) ja meillä on myös tavalliset nitrot..

Mä oon tässä vaan pohtinut että niitä ei tavallisia nitroja ei varmaan kannata myydä pois jos tulee tarve mennä jomman kumman lapsen kanssa yksin jonnekin tai sitten ahtaaseen paikkaan kantoliinan ja tavallisten kanssa? Mies haluaisi myydä tavalliset pois ja pitää ainoastaan tuplat, mutta sitten taas poika on 3 vuotta kun vauva on 1,5 v eikä varmaan enää niin paljon istu rattaissa ja jos ne tuplat sitten myy ja käyttää seisomalautaa..

Aaaargh. Mä oon ihan sekasin mikä on järkevää ja ei. :D

Säilyttäkää ihmeessä toiset rattaat, niille on yllättävän paljon käyttöä! Tai meillä ainakin on ollut, kun ei vauvan kanssa nyt talvella ole voinut liikkua niin paljoa pakkasilla. Ja tulee tilanteita, että pitää mennä vain isomman kanssa, turha silloin on tuplia käyttää. Samoin tulee eteen myös se, että isompi lapsi haluaa kävellä yhä enemmän ja enemmän.. Me ainakin myydään tuolloin tuplat pois ja siirrytään takaisin tavallisiin rattaisiin, johon on jo hankittu valmiiksi seisomalauta alkuun ja pitempia reissuja varten.

Alkuperäinen kirjoittaja Sama ikäero;28206976:
Säilyttäkää ihmeessä toiset rattaat, niille on yllättävän paljon käyttöä! Tai meillä ainakin on ollut, kun ei vauvan kanssa nyt talvella ole voinut liikkua niin paljoa pakkasilla. Ja tulee tilanteita, että pitää mennä vain isomman kanssa, turha silloin on tuplia käyttää. Samoin tulee eteen myös se, että isompi lapsi haluaa kävellä yhä enemmän ja enemmän.. Me ainakin myydään tuolloin tuplat pois ja siirrytään takaisin tavallisiin rattaisiin, johon on jo hankittu valmiiksi seisomalauta alkuun ja pitempia reissuja varten.

Hei jee! Noihin tuloksiin mä oon tullut, kun eka meinattiin ostaa p&t tai muut samankaltaiset että voitaisiin vaihtaa helposti single rattaisiin, mutta kun me ei niin kauheasti käytetä julkisia ja meillä ei ole autoa, tarttetaan sitä tilaa ja noissa twinseissä on ihan megaiso se ostoskori :) Ehkä mä yritän suostutella sitä miestä säästämään ne tavalliset rattaat... Muutenha me joudutaan vuoden-parin päästä TAAs ostamaan rattaat..

Annat miehesi pitää nyt päänsä niin saat pian uudet rattaat ja voit sanoa sen kuuluisan "mitäs mä sanoin". =) No ei, järkeväähän ne olisi säilyttää, varsinkin jos teillä on eteisessä tarpeeksi tilaa. Meillä onneksi mahtuvat molemmat olemaan niin pääsee kätevästi liikkeelle tarvittavalla kokoonpanolla. Tuplina meillä on Mountain Buggy Duetit, tavan rattaina Emmaljungan yhdistelmän rattaat. Ja tosiaan Emmaljungan rattaiden kanssa on helppo käydä kaupassa, jonne mekin sitä ostostilaa tarvitaan kun ei autolla käydä.. Paljon mekin pähkäiltiin, että mitä ihmettä tehdään rattaiden kanssa, mutta hetken päästä kuvio hahmottui - kyllä se miehesikin ymmärtää kun hetken miettii. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Sama ikäeroa;28207008:
Annat miehesi pitää nyt päänsä niin saat pian uudet rattaat ja voit sanoa sen kuuluisan "mitäs mä sanoin". =) No ei, järkeväähän ne olisi säilyttää, varsinkin jos teillä on eteisessä tarpeeksi tilaa. Meillä onneksi mahtuvat molemmat olemaan niin pääsee kätevästi liikkeelle tarvittavalla kokoonpanolla. Tuplina meillä on Mountain Buggy Duetit, tavan rattaina Emmaljungan yhdistelmän rattaat. Ja tosiaan Emmaljungan rattaiden kanssa on helppo käydä kaupassa, jonne mekin sitä ostostilaa tarvitaan kun ei autolla käydä.. Paljon mekin pähkäiltiin, että mitä ihmettä tehdään rattaiden kanssa, mutta hetken päästä kuvio hahmottui - kyllä se miehesikin ymmärtää kun hetken miettii. :)

Haha :D Mä tässä vetoan rahaan ja vaivannäköön ostaa ne uudet rattaat sitten. Sovittiin että pidetään niitä hetki ja katsotaan paljon niitä tarttetaan (veikkaan että paljon...) Vauvaakin voin kantaa kantoliinassa ja käyttää tavallisia rattaita jos on ahdas paikka minne menee.

Mulla oli kaksostenrattaat (lapsilla ikäeroa 2v) ja ihan tavalliset rattaat myös. Kun vauva oli pieni, niin rattaiden päällä oli sisaristuin isommalle, pikkurattailla pääsi paljon paremmin kulkemaan kaupungilla ja julkisissa liikennevälineissä. Kun isommalle tuli päikkäriaika, otin vauvan rintareppuun ja isompi nukkui unensa rattaissa. Pääsin paljon helpommalla kun oli kahdet rattaat, kaksostenrattaiden kanssa liikuin oikeastaan vain lähialueilla, tein kauppareissut, joille menin kävellen jne.
Yksinhuoltajana ei ollut sellaisia tilanteita, joissa olisin liikkunut vain yhden lapsen kanssa, ja autottomana kapeammat rattaat olivat ehdottomat. Harva jaksaa edes nostaa kaksostenrattaita bussiin tai junaan, kaikki kun ei ole matalalattiaisia, eikä kaksostenrattaat edes mahdu vanhempiin lähijuniin ollenkaan.

Yhteistyössä