1,5 vuotiaani ei vielä kävele!?

  • Viestiketjun aloittaja Huolestuja
  • Ensimmäinen viesti
Huolestuja
Moi!

Laitan tämän tälle palstalle, koska tännehän tämä kuuluu. Yritin saada vastauksia tuolla Mitäs nyt palstalla. Mutta siellä oltiin kiinnostuttu enemmän siitä mitä ihmiset Jussina juovat... ;)

Meidän 1,5 v tyttömme ei vielä kävele! Hän on muuten täysin normaali, pirteä, nokkela ja sanojakin tulee jo, mutta kun hän vieläkin vain konttaa.

Hän nousee kyllä tukea vasten ja kävelee autettuna. Esim. työntää jotain edellään tai molemmista käsistä talutettuna.

Pari viikkoa sitten harjoitteli kovast nousemaan ylös seisomaan ilman tukea. Onnistuikin pysymään n. 2-6 sekuntia pystyssä, mutta nyt muutamaan päivään ei ole osoittanut kiinnostusta moiseen.

On niin paljon muutakin kivaa leikittävää ja konttaamalla vissiin pääsee tarpeeksi lujaa. Hän tykkää esim. rakentaa isoista legoista torneja ja piirtää sekä hoitaa nukkeja.

Neuvolalääkäri sanoi, että seurataan vielä tilannetta...

Kertokaapa onko muita hitaita kävelemään lähtijöitä täällä??? Toivottavast typsy oppii homman ennen 2 v synttäreitä...
 
Joo eihän tuossa mitään ole muutakuin tyttö ottaa vain vähän varovaisemmin ja hyvä niin ;) :D Sehän sen jo kertoo jos tyttö konttaa vikkelää ja nousee pystyyn. Et ei kauheesti voi mikään olla vialla jos ihan maalaisjärjellä aattelee. Nyt vaan rohkaisemaan lasta. Laita neiti vaikka seisomaan jotakin vasten ja sitten menet metrin päähän seisomaan kädet ojossa ja innostat lasta itse köpöttämään sinun luoksesi. Leikin varjolla meilläkin on lapsia innostettu :D . Tai sitten talutat käsillä ja pikkuhiljaa irrotat toisen käden ja sitten toisen. Ja lapsi kävelee pikkumatkan ihan itse kunnes tajuaa et hei mähän kävelen ihan itse.
 
piitu1981
Meillä on myös 1v6kk poika, ja itseasiassa eilen vasta käveli pidempiä matkoja (muutaman metrin), kyllä seisoo ittekseen, muttei kävellyt kun muutamia askeleita ennen. Kyllä nää meidänkin "matti myöhäset" oppii kävelemään. Onko teillä puhuminen kehittynyt pidemmälle sitten? Meillä ainakin niin on käynyt.. :D
 
No,meillä kanssa kovasti vaan odotellaan koska poika 1v. innoistuis tästä kävelyasiasta.menee tukia pitkin ja on seissytkin hetken ilman tukea mutta kun yrittää kävelyttää ei tykkää laisinkaan.Sitä myös ihmaettelen kun ennen tykkäs työntää tuota autoa seisten mutta nyt sekään ei ole kivaa?
 

Yhteistyössä