1,5-vuotiaan yöitkut

Laitetaan tällekin puolelle.

Meillä tuo Pikkis on ollu aika levoton nukkuja ja jos päivällä on tapahtunu yhtään mitään "jännää", ni taatusti heti vaikuttaa yöhön. Mutta nyt mie alan olla vähän neuvoton, että miten näihin yöitkuihin pitäs suhtautua?

Yleensä niitä on siinä pari tuntia nukkumaan menon jälkeen, n. 22-24. Pikkis ihan selkeästi parkuu, ei vain kitise. Tuota itkua kestää semmoset 5-15 min, eli ei kovin kauan. Yleensä mitkään rauhottelut ei tehoa, muttei itkukaan ole "hysteeristä". Toki, jos on ollu esim. tosi vilkas päivä, ni näitä "kohtauksia" saattaa olla läpi yön parin tunnin välein.

Eli viikossa on ehkä 1 yö, joka menee täysin itkutta ja heräämättä. Ja mie alan olla vähän väsyny tähän, vaikkei tuo itku tosiaan kauaa kerrallaan kestäkkään.

Miten työ reagoisitte näihin itkuihin?

Meilläkin myös näitä öitä todella paljon..... :headwall:
Poika itkee 2-15 kertaa yössä ja äiti on todella väsynyt \|O
Toisinaan riittää, kun pojan laittaa takaisin nukkumaan ja tutin suuhun. Muutaman kerran on joutunut ottaa pojan syliin, kun itkee niin kauheesti ettei meinaa henkee saada. Olen ajatellut, että voisko huudot johtua pahoista unista??? Poika nukkuu yksin omassa huoneessa eikä siellä ole mitään yövaloa.
Niin, en tainnut antaa sulle mitään neuvoja, mutta kohtalotoverina sitäkin enemmän.
Täytyy vaan yrittää jaksaa :hug:

Kisuliini
Meillä on ihan samanlaista. Meillä on tosin aina herännyt noin tunnin päästä nukahtamisesta, vauvana syömään isompana muuten vain. Välillä on ollut aikoja ettei herää, mutta harvemmin. Meillä nykyisin nuo itkut liittyy selvästi yksin jäämisen ja pimeän pelkoon. Lapsi nukkuu vielä samassa huoneessa meidän kanssa eikä herää itkemään sen jälkeen, kun me menemme nukkumaan. Hysteeriset itkukohtaukset tulevat yleensä silloin, kun valot eivät yksin vielä ollessa ole päällä.

En tiedä auttoiko tämä, vertaistukea nyt jonkin verran kuitenkin. :hug:

ihan samanlaista oli meillä ja nyt 4kk myöhemmin on alkanut rauhoittumaan.
minä kyllä aina otin syliin tai olin lähellä turvana koska selvästi oli joku syy itkuihin.välillä ei saanut koskeakaan vaan pelkkä rauhoittava puhe riittä tai silitys.

Yhteistyössä