1,5 vuotiaan raivarit (etenkin kaupassa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Huoh, mitä ihmettä minä teen tuon lapsen kanssa? Hällä on joku ihme uhma alkamassa (tai onhan häneltä aina tempperamenttia löytynyt, mutta...). Kaupassa käynnistä ei tahdo tulla enää mitään. Hän saa ihan hillittömiä raivokohtauksia, kirkuu ja rimpuilee, jos ei saa itse kävellä. Hetkeäkään ei suostuisi istumaan paikallaan. Huomion kiinnittäminen muualle ei auta kuin 10 sekunttia. Ja tätä siis nykyään JOKA kerta...silti on aina innoissaan lähdössä kauppaan.

Rasittaa ihmisten paheksuvat katseet ja tuntuu, että oma muksu on ainoa joka siellä kirkuu ja kiukuttelee. Muut samanikäiset tuntuvat istuamöllöttelevän kiltisti kärryissään...

Saanokaa nyt ettei meidän neitokainen ole ainoa laatuaan...ja mitä muut teette näissä tilanteissa?

Toki raivareita tulee muutenkin, mutta nykyään AINA iskevät kaupassa. Ja kotona ne nyt on muutenkin helpompi kestää...

No meillä oli vähän aikaa sitten sama, nyt istuu kiltisti. Ei saanut sillä huudolla mitä halusi eli kärryssä oli ja sillä hyvä, huusi ja huusi ja huusi, mutta kärryssä oli, no muutaman kerran jälkeen ei enää viittinyt huutaa kun tiesi että silti istuu kärryssä. Isälleen tekee tällähetkellä samaa testiä, viimeksi mies otti pois kärrystä ja oli hetken päästä tuuppaamassa mulle, sanoin että tee mitä tykkäät kun kielloista huolimatta sen pois otit. Ei ole mieskään sen jälkeen ottanut pois, joten eiköhän sitä jo mennä ihmisten lailla senkin kanssa kauppaan.

sama juttu meillä 1,3 v kanssa...tosi rasittavaa..tänään auttoivat rusinat paikallaoloon mutta ei kai likalle voi aina (joka päivä) niitä syöttää tai totuttaa niihin...auta armias jos ne joskus unohtuu:(...!

mun 1-vuotias tyttö on iha samanlainen... Ei siis osaa kävellä vielä, mutta haluais mennä konttaa lattialle.. Ja en tod päästä sitä likaselle lattialle myöriin. Ja siitähän seuraa hirvee huuto ja kiukku :kieh:

:D Meillä 2-v just täyttänyt neiti. Ei suostu istumaan kuin sekunnin niissä kärryissä, kiipeää pois koko ajan, ja sit jos kävelyttää, ei kuitenkaan jaksa kävellä vaan menee vähän väliä kaupan lattialle makaamaan. :xmas: Jos yrittää saada neidin laittamaan ostoksia kärryyn, ensin innoissaan laittaa, ja sit saa raivarin, kun sitä tavaraa ei saakaan takaisin sieltä kärryistä enää. :D Rattaissakaan ei suostu olemaan yhtään paremmin. Voin vain kuvitella, mitä meistä ihmiset ajattelee. :whistle:

Joo ja pahinta on kun se lapsi siinä parkuu ja raivoaa kun ei saa tahtoaan läpi ja siihen tulee joku mummo lässyttämään kesken tilanteen: -voi tuliko sulle paha mieli, hymyile vähän tädille jne. :headwall:

meillä sama juttu tuon 1v 10kk kanssa..ollut nyt kesän ajan!aivan mahdotonta!
Ymmärrän mä sen et pännii kun isosisko saa kävellä, mutta ei kaupasta käymisestä tule mitään jos tuon antaa mennä vipeltää siellä!'
Toinen syy huutaa on se ettei niitä ruokia sieltä kärrystä saa syödä ennen kun ne maksettu kassalla..leipäosastolta varsinkin alkaa tää konsertti ja jatkuu jatkuu..jos ei saa huomioita kiinnitettyä muualle!

Ihana kuulla ettei ihan ainoita kuitenkaan olla, jotka kaupassa käyvät muita häiriköimässä :D.
Tämä tapaus kävelisi kyllä maailman tappiin , jos vain saisi (ja ihan mielelläni toisaalta antaisinkin kävellä...), mutta kun yleensä jossain vaiheessa siitä huolimatta tulee erimielisyyttä suunnasta tms. Ja lopputuloksena maataan sätkimässä kaupan lattialla ja karjutaan täyttä huutoa (ja tytöllä on oikeasti tosi kova ääni!).

Mutta taidan nyt tosiaan kokeilla tuota tiukkaa linjaa, että pois ei pääse, vaikka mikä olisi. Tähän olen kyllä pyrkinytkin, mutta silloin tällöin olen sitten antanut kävelläkin, kun ihan reippaasti menee, KUNNES...

Alkuperäinen kirjoittaja miisku:
Toinen syy huutaa on se ettei niitä ruokia sieltä kärrystä saa syödä ennen kun ne maksettu kassalla..leipäosastolta varsinkin alkaa tää konsertti ja jatkuu jatkuu..jos ei saa huomioita kiinnitettyä muualle!

Meillä sama homma 1v5kk:n "suursyömärin" kanssa. Rasittavaa...