1-2 siideriä ja imetys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Käsittääkseni ei haittaa jos et samantien ole imettämässä juotuasi. Mä täysimetän tällä hetkellä, mutta ei yhtään tee mieli muuta kuin vettä ja vichyä. Jos tekis mieli niin voisin hyvinki, varsinki näin kuumalla, siiderin juoda.

Mä olen juonut viime vuosina niin vähän, että jos nyt tältä istumalta kiskoisin kaksi siideriä, olisin hiprakassa, enkä halua käsitellä vauvaa alkoholin vaikutuksen alaisena. Mutta siis periaatteessa voin kyllä nauttia pienissä määrin alkoholia imetysaikanakin, olen joskus siiderin tissutellutkin, yleensä kyllä ilalla saunan jälkeen, kun vauva on jo yöunilla (ei heräile öisin syömään) :)

Äidin on vaikea juoda alkoholia sellaista määrää että siitä olisi vauvalle haittaa, vitamiinitipoistakin se saa enemmän alkoholia kuin äidinmaidosta sen jälkeen jos äiti on ottanut yhden. Humalassa, edes vähäisessä, ei mun mielestä pitäisi vauvaa hoitaa, vauva helposti vaistoaa pienenkin muutoksen käytöksessä.

[QUOTE="vieras";28539779]Jos meinaat alkoholin kantilta maidossa, niin eihän siitä ole mitään haittaa. Vaikka joisit useammankin.[/QUOTE]

Joo sitä alkoholin määrää äidinmaidossa just mietinkin, että eikai tuo 1-2 siideriä ole kai juuri mitään, ja jos noissa neuvolankin lapuissa sanotaan että yksi tai kaksi annosta ei estä imetystä. Piti nyt vaan vielä täältä palstalta tarkistaa :D

Alkoholin kannalta voit juoda useammankin ja silti imettää.

Vauvan käsittelyn kannalta tietänet itse rajasi.

Ja olen juonut, enemmänkin, ja imettänyt.

Ja edellistä kompaten, kuinka pihalla joku voi olla, voi luoja.. :D Eihän autolla ajaminen tietyt promillet veressä ja imettäminen ole missään suhteessa toisiinsa? Vai meinaatko, että vauva on yhtä tukevassa humalassa juotuaan äidin maitoa, kuin äiti? :D

Yhteistyössä