Hakutulokset

  1. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    En oo vettä antanu, mutta imetän ennen ja jälkeen soseiden annon. Vaikka enne soseiden antoa imetän tarjoten molemmista rinnoista, niin imetän soseiden annon jälkeenkin että saa "huuhtoa ruuan alas".
  2. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    Roki, teidän yöt kuullostaa samalta ku meijän. Meillä tytsy on nyt muutamaa päivää vajaa 6kk ja huonoja öitä ollu siitä 5kk iästä lähtien. En tiiä onko hampaita tulossa vai mikä vaivaa. Alan kyllä oleen ihan poikki :( kaverilla lapsi on pari kuukautta vanhempi ja niillä jatkuu kans edelleen...
  3. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    Meilläkin syödään aika usein. Öisin imetän vähintään kahden tunnin välein. Hereillä jaksaa yleensä olla sellaset 2h ennen seuraavia päiväunia ja imetän kerran tunnissa tarjoten molemmista rinnoista. Lisäksi voi puolen päivän aikaan syödä noin pilttipurkin (keitän itse soseet, mutta...
  4. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    Meillä on tuo unipussi ollu käytössä ja kyllä se mun mielestä on yötä hieman rauhottanut. Pissat tuli läpi joten unipussi nyt pesussa ja yöt ollu hieman levottomampia. Onhan se totta että on normaalia että kasvu hidastuu 3-6kk iässä, mutta meillä tytön koko pienen ikänsä kasvanut nippanappa...
  5. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    Näin pakkasilla tuli mietittyä että kuinka helposti vauvan kasvoihin tulee paleltumia? Eli meillä tytsy nukkuu vaunuissa ulkona päiväunet ja koskaan ei ole raajat tai korvat olleet kylmän tuntoiset, mutta posket on aina kylmät. Tälläkin hetkellä ulkona -4 pakkasta, aamupäivällä oli jopa -8...
  6. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    Meillä oli myös 4kk iässä kasvuvaihe jolloin tyttö heräs yöllä 1-2h välein. Sitä kesti vajaa pari viikkoa ja sitten taas palattiin suunnilleen entiseen rytmiin. Välillä meilläkin on nuita päivä että tyttö nukkuu huonosti päivällä, pikku pätkiä vaan, ja sitten koko päivä kitistään eikä oikein...
  7. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    Täälläkin jaksetaan ihan hyvin tällä hetkellä ja välillä sitten tuntuu ettei jaksakkaan. Hormonit hyrrää kyllä kovasti ja mies kyllä joutuu välillä aika koville mun hormonien kans. Mulla on kans sama tunne että aivan pakahtuu välillä rakkauden tunteesta tyttöä kohtaan! :heart: Oon varmaan...
  8. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    Täällä kans yks sektiolla synnyttäny. Tyttö oli perätilassa ja syntyi suunnitellusti sektiolla.
  9. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    Viime viikolla meillä tosiaan oli 4kk neuvola. Painoa 6225g (5450g) ja pituutta 64cm (60cm). Terkkari meinasi tuohon tiheämpään yöheräämiseen että kyseessä voi olla tiheän imun kausi tai motorisen kehityksen aiheuttama rauhattomuus tai sitten molempia. Kiinteitä ei ole kasvun puolesta vielä...
  10. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    Nyt reilu viikon ajan meidän tytölle on alkanut kehittymään hieman säännöllisempää päivärytmiä. Aamuisin herätään 7.30-8. Ensimmäisille päiväunille nukahtaa 9-10 ja nukkuu noin 2,5h-3,5h. Toisille päiväunille nukahtaa 13-14 aikaan ja nukkuu 1,5-2,5h. Joissain vaiheessa illalla nukkuu vielä...
  11. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    Tervetuloa Wolf´s tear! Suloinen poika teillä! Mukava mitä useampi meitä täällä on! :) Meillä on nyt ongelmana että tyttö ei huoli tuttia ja nyrkki on koko ajan suussa. Mamin tuteisa alkaa tyttö kakomaan. Sitten on kokeiltu Nukin tuttia, pysyy ehkä hetken aikaa suussa mutta mielummin sylkee...
  12. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    Meillä tyttö muutti joitakin viikkoja sitten "kakkausrytmiään". Kakkas ennen joka päivä ja nykyään kerran viikossa. En usko että tarvii olla huolissan jos se ei vauvaa vaiva. Meille neuvolasta sanottiin että kaikki 14 kertaa päivässä ja kerran 14 päivässä on normaalia.
  13. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    Rokille voimia ja toivotaan että pikkuinen paranee pian! Oliko niin että teijän pienokainen sai rotarokotteen?
  14. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    Maikki meillä on suunnilleen samat syöttövälit päivällä ja tyttö nukkuu yöllä 7-8 tuntia pisimmän pätkän, joskus harvoin jopa 9 tuntia. Mää oon ajatellu että päivällä tyttö pitää huolen sitä että tankkaa riittävän usein jotta jaksaa yöllä nukkua pitkään.
  15. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    Meilläkin on nuo päiväunet vähän hakusessa, tyttö ei millään suostu nukahtamaan. Yöunilta herättiin vasta klo11 ja päiväunille nukahti klo 14 jälkeen yli 30min huutamisen jälkeen. Vartti sitten heräsi ja nyt syö parhaillaan. Toivottavasti saan tytön nukahtamaan vielä kerran myöhemmin tänään.
  16. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    Meillä on on tällä hetkellä 62 vaatteet käytössä. Viikko sitten pystyin vielä käyttämään joitakin 56, mutta nyt olen nekin joutunut laittamaan pois. Tyttö kasvaa huimaa vauhtia! Meillä tyttö kääntyi keskiviikkona ensimmäistä kertaa selältä mahalleen! :D Voi sitä äidin ylpeyttä! :heart: Viikon...
  17. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    Mulla lähtölukema oli 60kg. Enimmillään raskauden aikana painoin 75kg, nyt paino 63kg. Eli kiloja vielä pudotettava. Mun ihannepaino on 58kg. Imetys ei oo ainakaan tehny mitään ihmeitä mun painolle :/ Muumimamma_ ja tytsy 2kk 2vko
  18. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    Olen Maya huomannut että nyt kun olen oppinut tulkitsemaan tytön kitinöitä paremmin ja osaan vastata tytsyn tarpeisiin nopeammin, niin kitinä ei kestä yhtä kauan. Lisäksi on tullut itselleni itsevarmuutta äitinä oloon. Enään ei ole (joka päivä) sellaista tunnetta että olen maailman huonoin äiti...
  19. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    Me annettiin Cuplaton ennen jokaista syöttö liuotettuna pieneen määrän vettä. Keitettyä vettä käytettiin, koska korvike valmistettiin keitettyy veteen. Eli teelusikkaan ihan pieni määrä vettä ja siihen sitten Cuplaton tipat. Kuukauteen ei ole nyt tarvinu Cuplatonia antaa. Tytsy on alkanu...
  20. M

    Kesäkuun kastehelmet 2012

    Roki82 me kokeiltiin Nutrilon Omneo korviketta joka on vatsavaivasille tarkoitettu ja se vähensi meillä hieman vatsavaivoja.

Yhteistyössä