Hakutulokset

  1. M

    koiran pesu

    nuo ihmisten shampoot tuppaa oleen kyllä liian vahvoja koirille (laimentamisesta en tiedä käykö sitten koirille..) mutta kyllähän jotkut ainakin esim. sunsilkin hoitoainetta villakoirillaan käyttää :)
  2. M

    Onko kukaan hankkinut koiraa täältä?

    me hankimme ihanan pentumme keltaisen pörssin netti-ilmoituksen avulla. :) todella ihana ja terve tyttö, seropi. "kasvattaja" luotettava ja avoin. pitää olla vain tarkkana mistä/keltä ottaa.
  3. M

    lastesi nimet&anna samalla kommentti edellisen nimistä

    Mira eveliina ja Minea Vanilla Mirjam :)
  4. M

    Minkäikäinen kun sait lapsia???

    18, 20 ja 22 B)
  5. M

    Hattu päässä kesät talvet

    Hei vaunuissa vauva on sen takia ilman lakkia helteellä koska kuomu suojaa auringolta. Onhan se muuten nukkuessaan siellä tukka märkänä hiestä! Olen ottanut jopa paidan/hameen silloin pois jos nukkuu vaunussa. Siellä sitä on kiva olla varjossa! =)
  6. M

    Ei enää purkkiruokia taaperolle?

    Lämmitettyyn maitoon tulee bakteereja heti puolen tunnin sisällä huimasti! Se oli varmaanki vitsi joka kirjoitti siitä ettei vaihda sitä keskellä yötä. :xmas: Meillä syötän suurimmaksi osaksi purkkiruokia. Lapset syö pari kolme lämmintä ateriaa päivässä. Kyllä ne saa kaikkea muutakin. ;)...
  7. M

    käyttääkö taaperonne collegehousuja

    Meil on molemmilla tytöillä melkein aina sukkikset, paita ja hame. Ei farkkuja koska ne ei mahdu vyötäröstä tai sitten pituutta tulee liikaa lahkeisiin. :flower:
  8. M

    pikkutytön pimpin kaivanta

    Kuinka usein sitten pesette käsiä? Ei oo meinaan kiva sitte kun pienempi laittaa kaikki "likaset" lelut suuhun. Toinen on ensin kaivellu itteään koko päivän ja leikkiny samoilla leluilla! Siis YÖK! Vaikkei siellä pikkulapsen pimpissä mitään LIKAISTA olekkaan, mutta silti...! :o
  9. M

    Tarviiko muut lapset viihdykettä syödessään?

    Hui! Meillä on usein kävelevä/seisova pöytä! Istun lautasen kanssa sohvalla ja lapsi käy kääntymässä ottaen samalla suuhunsa lusikallisen. Aina sillä hetkellä kun hän kääntyy pois ruokaa suussaan, kutsun häntä leikkisästi ja hän tekee lenkin sohvan ympäri ja tulee taas ottamaan suun täyteen...
  10. M

    perhekerholainen?

    Hei mulla oli kanssa alkuvaikeuksia päästä muiden "kantoliina"-äitien juttuihin, itte kun olen "purkkiruoka"-äiti! Mutta kävin silti muutamassakin kerhossa ja välillä olin hiljaa ja välillä juttelin jotain. Kyllä se siitä lähti sitten kun toiset huomasi että aina toikin muija tulee tänne! Nyt...
  11. M

    Lastenvaatteista!

    En nyt tiedä millä tämän aloittaisi... Lastenvaatteissa ensinnäkin on ihan törkeät hinnat! Jos haluan että Lindexiltä saan samansävyisen "setin" Sukkahousut, paidan ja hameen. Saan maksaa siitä yli 30e! Mitkään -25% kupongit ei paljon ole alennusta. KUNNON merkkivaatteiden päälle en ymmärrä...
  12. M

    Vauva synnärillä täysvierihoitoon vai välillä vauvalaan?

    Mua painostivat nukkumaan ja ottivat vaavin välillä (annoin luvan) vauvalaan, en saanut näppejäni irti vauvasta. Niin ihana se oli! Antoivat pyynnöstäni sitten nukahtamislääkkeen jolla sain nukuttua sen 4 tuntia... Kotona osasin rentoutua eri tavalla. :)
  13. M

    "vahingot" synnytyssängyllä

    Hei mulle sanoi että on noustava kiireesti ylös seisomaan vähäksi aikaa, vauva ei ole vielä laskeutunu riittävästi! Nousin kovalla työllä ylös nojaamaan säkkityynyihin ja samassa varoitin miestäni: VÄISTÄ! MULTA TULEE PISSAT! :laugh: Siinä ehti juuri ja juuri väistämään! Kätilö sanoi mulle...
  14. M

    Oikea synnytys- & ponnistustekniikka

    Minulla oli viimeisen lapsen (3) ponnistus tosi nopea. Olin kyljelläni koska siinä asennossa tunsin että lapsi ei tule "itse" liian kovalla voimalla vaan saan "rauhassa" odottaa seuraavaa supistusta jolloin voin itse työntää kovaa. Aika vaikeesti kirjoitettu... Tarkoitan että kyljellään...
  15. M

    synnytys ilman kivunlievitystä?!

    Pakko vastata tähänkin! :wave: Mulla kaksi ERITTÄIN NOPEAA synnytystä, jotai pari tuntia koko homma kummassakin. En ehtiny kuin hädin tuskin itte kävelemään saliin ja sitten ponnistamaan. :snotty: Mitään muuta en ehtiny saamaan kuin ilokaasua tarjosivat, mutta tunsin tulevani "känniin" siitä...
  16. M

    Maidon tulon estolääkityksestä

    Mulle ei kans tullu mitää sivuoireita eikä mitää muutakaa ongelmaa tosta estolääkkeestä. Maitoa ei vain tullut. Vauvaa hoidin muuten normaalisti, siinä se! :flower:
  17. M

    Parhaat lasten suusta

    Sanoin 2v 7kk tytölleni kaupassa: Äitillä on pissahätä! Hän siihen: Mene PIAN potalle! Isi ilveili naamaansa, tyttö naurahti siihen: ON isi apina! Sanoin tytölle ettei saa olla tuhma. Olet sentään jo kaksi ja puoli. Hän kysyy: Onko äiti kaksi ja puoli?! (Tarkoitti että olenko myös kiltti)...
  18. M

    mitä ette syöttäisi lapsellenne?

    Meillä ei syödä maksaa missään muodossa. Eikä mitään ällöä kuten katkaravut, sienet, sinappi, piimä, lauantaimakkara... Lapsi saa kaikkea mitä minäkin. Normaalia ruokaa syödään, mutta myös mehuja, jäätelöä ja karkkia sillointällöin. Meillä pestään myös hampaita. Kovin tulisia ruokia en anna. Jos...
  19. M

    Pureeko

    Hei "kiva" huomata että muidenkin lapset purevat! :D Meillä 1v 1kk (tyttö) ensin halaa minua kovin ja kiehnää sylissä kunnes puraisee esim. olkapäähän. Otan yleensä katsekontaktin rauhallisesti (vaikka sattuiskin) ja sanon en-niin-iloisella-äänellä: Ei saa purra äitiä, sattuu. :/ Se tehoaa...
  20. M

    Pottavinkkejä??

    On ihan pakko kirjoittaa tänne! Siis meillä (tyttö) ollaan pottailtu yli 2kk (nyt ikää 2v 7kk) mutta ei tunnu onnistuvan. :headwall: Tai siis EDISTYSTÄ ei tapahdu mihinkään suuntaan. Käy kotona potalla vähän liiankin usein kun taas kylässä tekee kaiken tarpeensa vaippaan kertomatta edes minulle...

Yhteistyössä