Hakutulokset

  1. M

    Hikinen vauva!

    Jos ei ole mitään muuta outoa noinkin isossa lapsessa niin tuskin on mitään vakavaa. Jos olis niin paha sydänvika, että se aiheuttaisi hikoilua syödessä, niin kyllä se aiheuttais jotain muitakin oireita. Myös astma vois aiheuttaa tuota hikoulua, mutta sekin oireilis jotenkin muuten...
  2. M

    Hikinen vauva!

    Onko vauva kasvanut normaalisti? Jaksaako leikkiä normaalisti? Onko sydän tutkittu?
  3. M

    2,5kk vauva, tuttipullohygieniasta

    Ei hyvänen aika sitä pulloa nyt tarvii joka välissä keitellä Normaalit bakteerit auttavat vauvan vastustuskykyä kehittymään normaaliksi. Liialla hygienialla saa aikaan vain allergioita. Ihan pienen vauvan (1-2vko) pullot kannattaa keitellä kerran päivässä. Sen jälkeen 2-3 päivän välein 3kk...
  4. M

    Apua esikoisen kanssa !

    Ensinnäkin, rauhoitu. Niin hyvin kuin ikinä voit. Jos sinä olet hermostunut, vauva aistii sen ja hermostuu. Onko vauvan imuote tarkastettu? Saako hän imettyä maidon rinnasta? Kastuuko vaippa 6-7 kertaa/vrk Muista röyhtäyttää vauva syötön jälkeen. Muista että vauvallo VOI olla nälkä puolen...
  5. M

    Kuinka suurella todennäköisyydellä muksu sairastuu Noroon?

    Jos minä olisin aloittajan tilanteessa niin aloittaisin lapselle (ja itselleni myös) välittömästä maitohappobakteerikuurin. Ostaisin apteekista gefilusta ja lacto seveniä ja antaisin niitä molempia yhden kolmesti päivässä siihen saakka kun reissu olisi ohi. Tämä on ainut keino jolla voi estää...
  6. M

    Meillä on ihana vauva

    Kiitos
  7. M

    Meillä on ihana vauva

    Kaamean raskauden jälkeen palkka on sitä parempi :heart: Murunen nukkuu, syö, syö ja syö ja kattelee pitkät ajat tyytyväisenä. Synnytys oli helppo, maito on noussu ja vauva voi hyvin, voisko parempaa toivoa. terv Onnellinen mamma :)
  8. M

    Oliko se niin et unikoulun voi alottaa 4kk vauvalle?

    Juuri näin. Itse aloitan tällaisen tyylin heti kun vauva syntyy. Yö on yö ja päivä on päivä. Mut mitään varsinaista unikoulua en alle vuoden ikäisen kanssa pitäisi jos tilanne ei ole aivan katastrofaalinen, tyylin lapsi herää 15 kertaa joka yö... ja silloinkin olis mun mielestä hyvä selvittää...
  9. M

    veisittekö n. 1v lääkäriin jos kuumetta 40.4

    Mun mielestä tuossa aloittajan kuvailemassa tilanteessa on huolestuttavinta se että lapsi ei lääkkeestä huolimatta jaksa YHTÄÄN leikkiä. Ei sairaan lapsen tietenkään tarvitse koko päivää juoksennella, mutta ainakin lääkkeen jälkeen kun kuume laskee pitäis vähän jaksaa muutakin kuin istua...
  10. M

    koska olette lopettaneet metforminin/ glucophagen?

    Mulle siis määrättiin Metforem ihan raskausaikana, oliskoollu rv 17 tai jotain.
  11. M

    koska olette lopettaneet metforminin/ glucophagen?

    Vasta synnytyksen jälkeen ainakin edellisessä raskaudessa. Eikä tässäkään raskaudessa kukaan ole puhunut mitään lääkkeiden tai insuliinin lopetuksesta viikkoja on nyt melkein 37. Mun käsityksen mukaan sokeritasapaino on tosi tärkee ihan synnytykseen saakkka, ettei vauvan sokerit sit laske...
  12. M

    2v kaatu kylppärissä, päässä nyt komea kuhmu

    Sulle on jäänyt joku trauma tuosta kertomastasi tilanteesta. Olen itse kokenut vastaavaa, ehkä vielä pahempana kun lapsi oli jo lääkärin hoidossa, eikä silti ollut varmaa että hän jää henkiin. Varmaan 3-4 vuotta sen jälkeen meidän lapset oli 'kuolemassa' joka juttuun. Milloin oli leukemiaa...
  13. M

    Noista vauvantapoista tuli mieleen, että ei ehkä kannattaisi toimia näin:

    Se vauvan tappaja voi olla ihan tavallinen äiti. Jostain syystä HYVIN HYVIN uupunut ja masentunut. Sitten hän kertoo hiekkalaatikolla kaltaisellesi ilkimykselle että lapset menee hoitoon ja hän saa nukkua. Sinä latelet tällä äidille tuon litaniasi, miten KUNNON äiti ei vie lasta hoitoon ja...
  14. M

    Noista vauvantapoista tuli mieleen, että ei ehkä kannattaisi toimia näin:

    Voi olla ettei kukaan terve ihminen ehkä tapakaan vauvaansa, vaikka saisi mitä kommentteja. Mutta missä se terveen ja sairaan raja kulkee, kun äiti on KUOLEMAN väsynyt. Olen aloittajan kanssa samaa mieltä siitä, että kaikki ulkopuolisten ymmärtämättömät kommentit vain pahentavat tilannetta...
  15. M

    Mies lähti pojan kans päivystykseen.

    Vielä... aika hurjaa että lääkäri on päästänyt lapsen kotiin ilman lääkkeitä, kun saturaatio on ollut noin huono lääkäriin mennessä... osastolla tuolla arvolla annetaan lisähappea.
  16. M

    Mies lähti pojan kans päivystykseen.

    Meillä kans puhkes astma kahdelle pojalle samaan aikaan. Toinen oli silloin ihan vauva ja toinen parivuotias. Syytä en tiedä.. tuskin se selviää koskaan. Nyt isomman pojan astma on edelleen hankala. Pienemmällä on 'tavallinen' astma johon riittää normaali lääkitys. Pojat on nyt 6v ja 8v
  17. M

    Mies lähti pojan kans päivystykseen.

    Ettekö te 'wiiru' sais jo spiraa kotiin noilla määrillä? Meillä on ollut jo vuosikausia spira kotona ja sillä on vältetty varmasti kymmeniä lääkärireissuja ja monta monta sairaalajaksoa. Meillä on siis useampi vaikeaa astmaa sairastava lapsi. Saimme aluksi spiran sairaalasta lainaan, mutta...
  18. M

    TE, kenellä ei ole telkkaria kotona...???

    Tiedän paljon ihmisiä jotka eivät omista televisiota, eivät käytä nettiä, eivät ainakaan ylen sivuja, eivätkä edes kuuntele radioita. Tämä vero ei mielestäni ole heille kovinkaan oikeudenmukainen.
  19. M

    Mies lähti pojan kans päivystykseen.

    Astmaltahan tuo kuullostaa. Kai se lapsi on jo päässy lastenlääkärille? Ja se ventoline litku auttaa suunnillen saman verran kuin mehu. Vaatikaa sille nyt ventoline suihkeet, ne auttaa paremmin. Ja tosiaan aina helposti lääkäriin jos hengitys on hankalaa, siinä voi huonolla tuurilla olla...
  20. M

    En tunne vauvan potkuja:(

    Itse asiassa juuri tällaisessa tilanteessa vauva voisi hyvinkin olla hengissä, jos äiti olisi mennyt lääkäriin heti kun tausi ettei vauva liiku. Jos esim. napanuoran virtaus huononee, niin se vauva lopettaa ensin liikkumisen ja sinnittelee jonkun aikaa niin. Vauva kuolee monesti vasta tuntien...

Yhteistyössä