Hakutulokset

  1. S

    <3 PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol.26 <3

    Kiitos kannanotoista nellinu ja murgu. Mä kyllä haluaisin uskaltaa luottaa tulevaisuuteen enemmän. Eihän sitä voi tietää, koska toi uhma helpottaa. Eikä sitäkään voi tietää, millainen seuraava raskaus olisi. Viimeksi alkuajan olin kyllä tosi väsynyt ja huonovointinen, ja puolivälissä todettiin...
  2. S

    <3 PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol.26 <3

    Mä taustailin tossa edellisessä ketjussa, mutta nyt taitaa jäädä tän ketjun seurailu. Tarkotuksena oli otattaa hormonikierukka pois nyt tammikuussa, mutta en taida vielä jaksaakaan ryhtyä uuteen yritykseen. Oon vasta tajunnut, kun 1v7kk poika alkoi kuukausi sitten nukkua läpi yön, kuinka väsynyt...
  3. S

    Raskaudessa kertyneet kilot ja vauvan syntymäpaino?

    Mulle kertyi painoa 8 kiloa ja poika painoi 3135g. Mutta lähtöpainoni oli lievän ylipainon puolella, joten silloin painoa kertyykin yleensä vähemmän. Sain vielä raskausajan diabeteksen, joka onneksi pysyi kurissa sopivalla ruokavaliolla, eikä vauvasta tosiaan tullut tuon isompi. Kovasti...
  4. S

    <3 PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol.25 <3

    Hömpi, mä kyllä näin jotain kun oikein tarkasti tihrustin.. On kyllä tosi kummallinen tilanne sulla.. Jaksuja! DsariaL, varovaiset onnittelut! :)
  5. S

    Perhepedissä nukkujat

    "vieras", imetätkö? Meillä on 1,5-vuotias, myöskin todella vilkas lapsi. Imetän häntä illalla ennen iltasatua. Siinä sylissä rauhoittuu paikalleen ja tissittelyn jälkeen jaksaa hetken lukea satua. Nukuttiin tähän asti perhepedissä mut nyt on poika nukkunut 5 yötä omassa sängyssä, viime yönä eka...
  6. S

    Pitäisikö kasvissyyöjien lapset mielestäsi huostaanottaa?

    Valitettavasti tehotuotetuille eläimille syötetään nykyään niin huonoa ravintoa, ettei se lihakaan ole enää ihmiselle hyväksi. Itse syön ja annan lapselleni enää vain riistalihaa. Onneksi mieheni isä metsästää ja saadaan sitä edullisesti. Tiedän, ettei tilanne ole näin hyvä kaikilla.. Mutta...
  7. S

    Päiväkoti ei valitettavasti sovi läheskään kaikille lapsille

    Lahdessa ainakin on ihan surkee päivähoitotilanne :/ Liian vähän päivähoitopaikkoja, joten lapsiryhmät ovat aivan liian isoja, ja paikka lapselle saattaa löytyä kaupungin toiselta puolelta.. Ja perhepäivähoitajistakin on kauhea pula. Ei niitä juurikaan ole. Ahdistaa jo nyt tosi paljon et tällä...
  8. S

    mitä mieltä olette nimestä Hertta?

    Mä tykkään tosi paljon, voisin antaa omalle tytölle nimeksi Hertta. Mutta mieheni ei tykkää, hän vissiin just assosioi tohon pelikorttiin. Mun mielestä Hertta kuulostaa tosi suloiselta ja sydämelliseltä :) Tuli muuten just mieleen et jos Hertta ei osaa sanoa ärrää niin hän on sit "Heltta" ja...
  9. S

    Minkälainen mummo haluaisit olla? Sitten joskus...

    Toivottavasti mä osaisin olla sellainen mummo, joka noudattaa lapsensa toiveita lapsenlapsen hoitoon liittyen. Mua harmittaa kun mun vanhemmat antaa meiän pojalle aina jäätelöä, jotain keksejä, tai vähintään jotain öklösokerijogurtteja, vaikka oon kuinka monta kertaa toivonut, ettei pojalle...
  10. S

    Miten vähän ruokaa on tarpeeksi vähän laihtuakseen??

    Mä en usko kaloreiden laskemiseen. Voihan sillä tavalla laihtua, mutta sitäkään ei jaksa kauaa tehdä, ja jos ei opettele silmämääräisesti arvioimaan, kuinka paljon ruokaa on tarpeeksi, hiipivät kilot helposti takaisin. Muutenkin on ihan tyhmää laskea joidenkin mandariinien kalorimäärää, kun ei...
  11. S

    Miten vähän ruokaa on tarpeeksi vähän laihtuakseen??

    Miten nykyään syöt? Mahdollisimman vähän syöminen ei ole hyvä laihdutuskeino. Nälkää kestää jonkin aikaa, mutta yleensä jossain vaiheessa ratkeaa ahmimaan. Kannattaa lisätä salaatin määrää lautasella, pitää säännölliset ruoka-ajat, lopettaa napostelu ja liikkua päivittäin vähintään puoli...
  12. S

    G: Ketä äänestät presidenttivaaleissa?

    Pekka Haavistoa. Häntä olin muutenkin ajatellut äänestäväni ja tein vielä äsken ylen vaalikoneen ja sen mukaan Haaviston näkemykset vastaavat parhaiten omiani.
  13. S

    sanokaas mulle miehestänne yks asia

    Hmm.. Muutaman kerran kuukaudessa :) Yleensä mies sanoo rakastavansa ja vastaan että niin minäkin sinua. Aloin nyt pohtia, että voisin itse useammin sanoa ekana nuo sanat. Mutta kyllä sitä rakkautta todellakin muutenkin voi osoittaa, teothan ne on oikeasti tärkeämpiä kuin sanat. Mulle ei...
  14. S

    <3 PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol.25 <3

    Ai niin, Krumeluulle piti kommentoida, että nyt kuule pikapikaa varaatte kevääksi matkan jonnekin. Niin etköhän saletisti ole silloin raskaana! :D Ja jos et, niin onpahan mukava matka, jonka ansiosta voi saada ajatuksia muualle, mikä voi edesauttaa tärppiä!
  15. S

    <3 PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol.25 <3

    nellinu, tottakai saat ja sun pitääkin toivoa! :) Kovasti onnea ekaan "tero-kiertoon!" Mun mielestä on todella tärkeää toivoa ja uskoa raskauden alkamisen mahdollisuuteen. Uskon siihen, että positiivisella ajattelulla on ihmeitä tekevä voima! Mun kaveri oli nähnyt unta, että ollaan samaan...
  16. S

    <3 PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol.25 <3

    Kovasti jakselemisia diiselikissa! Mua alko nyt jotenki kauheesti pelottaa, et entä jos saan keskenmenon. En ole koskaan kokenut keskenmenoa ja toivottavasti ei tarvitsisikaan kokea. Mutta kai siihenkin mahdollisuuteen ois jotenki henkisesti varauduttava. Se oli jo esikoista yrittäessä ihan...
  17. S

    <3 PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol.25 <3

    Käytättekös te kaikki ovistikkuja? Mä en aatellu ryhtyä siihen hommaan. Musta tuntuu et vaan stressais herkemmin. Meillä tärppäs esikoinen yk7 ja se oli just se kierto kun olin tavallaan luovuttanut. En jaksanut kauheesti miettiä kiertopäiviä ja keskityin muihin asioihin. Ja uskon et se auttoi...
  18. S

    Minkä verran teidän 1,5-vuotiaat juttelevat?

    Meiän 1v.6kk poika sanoo arviolta reilut 30 sanaa. Nyt on alkanut tulla uusia sanoja jatkuvasti, tai toistelee mitä sanon. Tänään esim. sanoi ekan kerran "kynä" ja "mennään." Jotkut sanat on vaan jotain sinne päin, kuten "avi" = avain, "paappa" = vaippa. Kovasti tykkää matkia eläinten ääniä...
  19. S

    minkä ikäinen sinä/puoliso olette,kauan yhdessä,monta lasta?

    Minä 23, mies 23, yhdessä ollaan oltu 3v 4kk, joista naimisissa 4kk <3 Meillä on poika, 1v6kk :)
  20. S

    <3 PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol.25 <3

    Heips! Täällä ilmoittautuu taustailijaksi 06/10 syntyneen pojan äiti. Uusi vauvakuume on kova! Mulla on hormonikierukka, jonka poistatan todennäköisesti tammikuussa. Mutta voi olla, että käytetään vielä muutama kuukausi kondomia. Haluisin et omat kierrot tasottuis, ja lisäks tää meiän poju on...

Yhteistyössä