Hakutulokset

  1. R

    *Marrastähtien'07 lähtölaskenta*

    Enpä paljon ole ehtinyt/muistanut tänne kirjoitella, mutta tulin nyt kuitenkin ilmoittamaan että 28.10 meille syntyi tyttövauva! :heart: Painoa nyytillämme oli 3990g ja pituutta tasan puolimetriä. Koko perhe voidaan hyvin ja ollaan ikionnellisia uudesta pienestä perheenjäsenestä. =) Ei muuta...
  2. R

    Paljonko viimeinen sf- mitta ja minkä kokoinen vauva?

    Tää on varmaan loppuun kulutettu gallup-aihe, mutta nyt kiinnostaa: siis paljonko oli raskauden lopussa sf mitta ja minkäs kokoinen vaavi sitten tuli? Mulla viimeksi mitattuna rv 34 oli 33 cm ja "peloteltiin" isolla vauvalla, kokoultraan varataan aika... :o
  3. R

    raskaus ja migreeni

    Mulla on normaalistikin aurallinen migreeni, mutta selvästi näköhäiriöt on jokaisessa kolmessa raskaudessani pahentunut. Eniten migreenikohtauksia on ollut toisella kolmanneksella ja pahimmillaan ne on kestänyt kaksikin vuorokautta kun ei voi vahvoja lääkkeitä käyttää, normaalisti käytän...
  4. R

    Minkä kokoisia 5v?

    Meilllä tyttö 113 cm ja 18 kg.
  5. R

    Lyhyt ikäero-millaiset vaunut?

    Kaipaisin käytännön kokemuksia kaksostenvaunuista, minkämerkkiset on hyvät? Meidän nuorimmilla tulee olemaan ikäeroa n. 1 v. 3kk, joten kaksosten yhdistelmävaunut on hankittava, kun paljon kuljetaan kävellen, eikä 1-vuotias vielä jaksa seisomalaudassakaan olla. Kaksostenvaunut on vaan sen verran...
  6. R

    Muilla syöpöttely "karanut käsistä"?

    Vinkkejä, miten voisi hillitä mahdotonta ruokahalua? Raskausviikkoja on nyt 33 ja paino huimissa lukemissa. :( Tuntuu että on koko ajan nälkä ja syön ihan kamalasti. Itsekuria ei löydy minkäänlaista...jos vaikka päivällä pystynkin syömään terveellisesti ja kohtuullisesti, niin illalla se...
  7. R

    Ä-PAKKAUS tuli!! :)

    Voi sitä on niin ihana "tonkia"! Varsinainen aarrelaatikko =) Kauanko meni hakemuksen laittamisesta, että sait pakkauksen? Minä jo kuumeisesti odottelen, milloin se tulee...tosin lähetin hakemuksen vasta viikko sitten, joten varmaan saa vielä odotella. En yhtään muista, kauanko edellisillä...
  8. R

    kivut sisätutkimuksen jälkeen?

    Syy tuohon kipuun taisi selvitä, rutikuivat limakalvot! Oli tullut sisätutkimuksesta ihan haavaumiakin. Taisi lääkäri laittaa liian vähän sitä liukastetta! :o Helpotti kun babanthenia laitoin. Mutta kyllä tosiaan säikähdin että kohdunsuun ronkkiminen olis aiheuttanu jotain pahempaakin, ei kai...
  9. R

    G:Liitoskivut

    Samma här! Kiva että sentään joiltakin vaivoilta on säästynyt :) Mutta vielähän ne saattaa yllättää... nyt on rv 23 ja kolmas raskaus.
  10. R

    kivut sisätutkimuksen jälkeen?

    Pitäisköhän olla huolissaan, onko muilla kokemusta vastaavasta? Tänään olin "ylimääräisessä" neuvolalääkärissä, kun kohdunsuun tilanne tarkistettiin varmuuden vuoksi (on ollut painontunnetta). Kun pääsin kotiin, alkoi alapäässä vihloa, ihan kuin puukolla pisteltäisiin. Sattui ihan kamalasti! :(...
  11. R

    yllätyksiä raskausaikana...

    Mullekin tuli esikoista odottaessani ja synnytyksen jälkeenkin joitakin yllätyksiä, joista ei kukaan ollut maininnut. Osa oli samoja kuin köpömummolla. Tässäpä näitä ylläreitä muutama: - rinnat ei raskausaikana välttämättä kasva ollenkaan, ja siitä huolimatta imetys sujuu mainiosti ja maitoa...
  12. R

    Toimitus kyselee: Mistä ostatte äitiysvaatteita?

    HM & Lindex myös täällä, jonkun verran myös käytettyjä esim. netistä. Olen ostanut paljon myös ihan "normaaleja" vaatteita, kuten tunikoita ja pidempihelmaisia paitoja, jotka istuvat raskausmahallekin hyvin.
  13. R

    Lukekaa tämä, kiitos! erityisesti kissa-rakkaat

    Runo sai minut kyyneliin. :'( Oma kissani (joka nyt jo kissojen taivaassa) oli entinen koditon kulkukissa, jonka pelastin syksyn kylmyydestä. Aivan käsittämätöntä keitä nämä kissojen hylkääjät ovat, millaisia ihmisiä!? Ja jokavuotisisita kampanjoista huolimatta kesäkissoja otetaan yhä. :(
  14. R

    Olen "imetysfanaatikko"

    En ole mikään fanaatikko, mutta olen iloinen että olen voinut imettää molempia lapsiani pitkään ja toivottavasti voin myös kolmattakin imettää lähemmäs 1-vuotiaaksi. Minusta imettäminen on jokaisen äidin oma asia, mutta sen onnistumisesta SAA ihan ääneen iloita ja siitä olla ylpeä. Kummallista...
  15. R

    kauanko "uskaltaa" nukkua selällään

    Itselläni edellisessä raskaudessa (loppuvaiheessa) edes hetkenkin selällään olo oli mahdotonta kun heti alkoi pyörryttää. :( Minulle kävi neuvolassa niin, että kun kuunneltiin sydänääniä ja tietysti piti maata selällään, minulta oli lähteä taju. Silmissä musteni, kylmä hiki nousi pintaan ja...
  16. R

    Painontunne alapäässä

    Onko muilla odottavilla tälläistä vaivaa, että jalkeilla ollessa alapäässä kamala painontunne ja häpyalueella kiristystä, ihan kuin karvoista revittäisiin?!? Mulla on nyt viikkoja 22. Painontunne alkaa jo aamupäivästä, helpottaa heti kun menen makuulle. Tämän lisäksi mulla on suonikohjujakin...
  17. R

    Nuorimmainen hetken profiilissa

    Niin kaunis pikkuinen! :heart: Vauvojen näkeminen saa aina tipan linssiin. Se viattomuus ja suloisuus...
  18. R

    Voi pahvi!!

    Onnea! :flower: :heart: Meillä kävi aikalailla samanlainen tapaus, kun viime helmikuussa menkkoja odottelin... tein testin muka vaan varmuuden vuoksi ja kyllä haukoin henkeä kun selvä plussa tuli. Nyt olen rv:lla 20 ja poika 10 kk ja tyttö 4 v. Hyvillä mielin odotan uutta tulokasta, aluksi...
  19. R

    Muita imettäviä odottajia?

    Onkos täällä muita jotka on raskaana ja imettää? Olisi mukava kuulla kokemuksia? Olen nyt rv:llä 19 ja imetän 10 kk poikaa. Olen huomannut että imetys raskausaikana on joillekin aivan käsittämätöntä ja monet tutut kyselee, että milloin aion lopettaa... höpöttelevät supistuksista ja että...
  20. R

    HajuGallup!

    1. Kalan haju, tupakka, bensa... :x 2. Syreeni :p

Yhteistyössä