Hakutulokset

  1. M

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    Niiden mukaan siis 2/3 downlapsista menehtyy ennen 1-vuotispäiväänsä. Unni siis kirjoitti. Minä en ole ikänä moista kuullut ja olen käynyt perinnöllisyyslääkärin yms. juttusilla. Enkä koskaan ole tuollaiseen törmännyt edes missään jutuissa mitä olen lukenut. Täytys oikein selvittää. Tänä...
  2. M

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    Niin ja piti lumi-marjalle toivottaa kovasti voimia. Todella raskasta aikaa elät ja toivottavasti asia selviää pian. :hug: Niin ja piti laittaa, että koska np-ultrassa ei meidän nykyisellä vauvalla näkynyt turvotusta, niin en mennyt tutkimuksiin vain sen vuoksi, että ne saisin. Uskon, että...
  3. M

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    MiiLa: En ollut koskaan ennen tiennyt enkä tajunnut, että downia on todellakin monen asteista. Ja että etukäteen ei voi tietää vamman vakavuutta. Olikohan niin, että 1/3 downvauvoista menehtyy kohtuun ja vielä 1/3 ensimmäisenä elinvuotenaan. Eivät ne päätökset helppoja ole. Ja jos siitä...
  4. M

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    unni, en minä ketään tuomitse. Täällä ei vain ole ollut sitä toista puolta. Kaikki vain toivoo sitä "tervettä" lasta ja jos näin ei ole, niin silti se ei ole elämän loppu. Täällä ei ole muistaakseni tullut ketään vastaan, joka olisi päättänyt pitää lapsen vaikka down olisi. Halusin vain sanoa...
  5. M

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    Down-lapset ei kyllä jää aina np-ultrassa kiinni. Mielenkiintoista seurata tätä keskustelua, kamalasti pelätään sitä, että lapsella olisi downin syndrooma. Eihän se tee omasta lapsesta huonompaa tai vähemmän arvoista syntymään tähän maailmaan?? Minulla on ainakin ilo elää oman pienen down-tytön...
  6. M

    Meille syntyi vammainen lapsi

    Paljon onnea suloisesta prinsessasta. Meidän pikkuinen down-neiti täyttää kohta jo vuoden. On kyllä osannut vanhempansa täysin hurmata. :heart: Minäkin olen tuolla downiaisissa, tervetuloa mukaan!!! Toivottavasti saatte neidin pian kotiin! Ja mulle saa myös laitta yy:tä, jos haluat jotain...
  7. M

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    Ei ne seulat kyllä välttämättä anna luotettavaa tulosta puoleen, jos toiseenkaan. Meillä ei ollut niskaturvotusta, eikä mitään muutakaan poikkeavaa koko raskaudessa, mutta silti syntyi ihana down-neitokainen. Onnellinen olen kyllä siitä, että koskaan ei missään jääny kiinni. En tiedä mitä olisin...
  8. M

    Mulla olis pojalle vaatetta tosi paljon...

    Olen siivonnut pojan pieneksi jääneitä vaatteita ja niitä on tosi paljon. Ei vain jaksais viedä niitä yksitellen hinnoiteltuna kirpparille ja huutonettiä en oikein osaa käyttää. Täältä sais siis 62cm-86 cm vaatteita paljon...ja oikein hyviä on vielä.

Yhteistyössä